"DDoS" ataka į internetinį bendrovės resursą sukelia nuostolių už 52–444 tūkst. JAV dolerių priklausomai nuo bendrovės dydžio – tokie duomenys gauti „Kaspersky Lab“ ir „B2B International“ atlikto tyrimo metu. Prie panašių atakų padarinių šalinimo nuostolių pridedami nuostoliai dėl sušlubavusios reputacijos ir nuostoliai, sukelti dėl viešojo internetinio resurso nepasiekiamumo partneriams ir klientams.
Ekspertų suskaičiuota nuostolių suma susideda iš kelių dalių. Remiantis tyrimo rezultatais, 61 proc. dėl "DDoS" atakos nukentėjusių bendrovių laikinai prarado prieigą prie verslui būtinos informacijos, 38 proc. negalėjo vykdyti pagrindinės veiklos, o 33 proc. pranešė apie prarastas verslo galimybes ir sandorius. 29 proc. atvejų šios atakos neigiamai paveikė kredito reitingą, o 26 proc. bendrovių išaugo draudimo indėliai.
Taip pat prie bendrų "DDoS" atakų padarytų nuostolių prisidėjo incidento padarinių šalinimo kaštai. Pavyzdžiui, 65 proc. bendrovių buvo priverstos pasinaudoti informacinio saugumo konsultantų paslaugomis, 49 proc. apmokėjo savo IT infrastruktūros keitimo darbus, 46 proc. kreipėsi į teisininkus, o 41 proc. – į rizikos valdymo konsultantus. Ir tai tik pagrindiniai nuostoliai.
„Sėkminga "DDoS" ataka gali išvesti iš rikiuotės verslui kritiškai svarbias paslaugas, o tai bendrovei sukelia rimtų padarinių. Pavyzdžiui, mes fiksuojame atvejus, kai bankų atakos sukeldavo ne tik kelių dienų internetinių paslaugų sutrikimus, bet ir problemas dėl banko kortelių, bankomatų darbo sutrikimų. Todėl į apsaugą nuo DDoS reikia žiūrėti kaip į neatsiejamą bendrovės informacinio saugumo elementą – kaip ir į apsaugą nuo kenkėjiškų programų, tikslinių atakų ir duomenų vagysčių“, – sako Eugenijus Vigovskis, „Kaspersky Lab“ "DDoS Protection" krypties vadovas.
Naujausi komentarai