Pereiti į pagrindinį turinį

Nenori reklamos feisbuke – susimokėk: čia tas pats, kas pasiųsti žmogų ant trijų raidžių

2023-11-06 16:07
DMN inf.

Socialinių tinklų gigantė korporacija „Meta“ Europos Sąjungoje pradeda siūlyti mokamas „Facebook“ ir „Instagram“ prenumeratas. LNK žurnalistas apie tai kalbėjosi su „Bitė Lietuva“ komunikacijos vadovu Jauniumi Špakausku.

Freepik.com nuotr.

– Žinot, čia yra, kaip kai nori žmogų pasiųsti ant trijų raidžių taip, kad jis nesuprastų ir išsaugotume veidą, tai tada pasiūlai kažkokį absoliučiai protu nesuvokiamą sandorį. Tai ką dabar „Meta“ siūlo Europos socialinių tinklų vartotojams, būtent tai ir yra.

– Jeigu jie moka skaityti tarp eilučių, jie turėtų eiti labai toli. Čia jūs tą norit pasakyti?

– Būtent. Iš tiesų, aš nematau nei vienos prielaidos, kad populiariausius socialinius tinklus „Facebook“ ir „Instagram“ valdanti bendrovė staiga sugalvoja keisti savo verslo modelį ir tai, kaip ji veikia. O tas verslo modelis yra gana paprastas – mus norima platformoje išlaikyti kuo ilgesnį laiko tarpą tam, kad mes pamatytume kuo daugiau reklamų. Tai jeigu staiga pasikeistų verslo modelis ir dabar staiga mes mokėtume už naudojimąsi socialiniais tinklais tam, kad juose nebūtų jokios reklamos, čia visiškai kitas verslas. Jis veiktų visai kitais principais. Jis turi tam tikrų privalumų ir trūkumų, bet aš tikrai nematau, kad staiga feisbuką ir instagramą valdanti bendrovė sugalvojo kažkaip esmingai keistis. Tai tas mokestis labiau yra reakcija į Europos Sąjungos besikeičiančias taisykles, o Europa yra šiek tiek pavargusi nuo socialinius tinklus valdančių bendrovių didelio atsakomybės neturėjimo. Ir mes puikiai žinome, kokios gana skausmingos yra to atsakomybės neturėjimo pasekmės.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– 12,99 Eur yra labai daug. „Netflix“ kainuoja 10 eurų, galima nusipirkti Lietuvoje televizijos paketų iš skirtingų bendrovių, kurios kainuoja pigiau negu kainuos tas pats turinys, tik be reklamos. Tai man įdomu, ar kas nors tą pirks apskritai?

– Tai startinis „Go3“ paketas yra turbūt nuo 5 eurų per mėnesį apskritai. Tai čia beveik tris kartus pigiau negu tai, ką mums dabar bando anonsuoti feisbuko vadovai. Aš, iš tiesų, netikiu, kad Lietuvoje bus žmonių, kurie mokės tokius pinigus. Man labiau indikuoja tai, na, kaip būna, kai kviečia darbo pokalbiui kas nors ir tada susitinki su tuo žmogumi, matai, kad turi reikalą su visišku idiotu ir tokiam idiotui tikrai niekad nedirbsi, bet nežinai, kaip dabar čia mandagiai atsisakyti ir sakai: „Gerai, aš pas tave ateisiu, bet už 10 tūkst. eurų per mėnesį“. Tai čia yra maždaug tokia situacija.

– Dar yra kitas dalykas. Jeigu jie siūlo Europoje tokį dalyką, tai jie privalės daryti tai, ką pažadėjo. Jeigu bus žmonių, kurie sumokės šituos 13 eurų, tai ar mes galime tikėti feisbuku, kad jie iš tikrųjų nerinks duomenų reklamai? Ar mes galim tikėti, kad jie nepanaudos tų duomenų, ką yra darę anksčiau ne kartą, nors sakė, kad to nedaro?

Europa yra šiek tiek pavargusi nuo socialinius tinklus valdančių bendrovių didelio atsakomybės neturėjimo. Ir mes puikiai žinome, kokios gana skausmingos yra to atsakomybės neturėjimo pasekmės.

– Čia esminis klausimas, kurio niekas neužduoda, ačiū labai už jį. Iš tiesų, yra kontrolės iliuzija. Ir šitas paketas, šita galimybė naudotis socialiniais tinklais be reklamos iš tiesų yra gana pavojinga, mano galva. Ką tai reiškia? Nes jeigu mes kalbame apie televiziją, kaip ir jūs, tai yra reklama, aš galiu ją žiūrėti, galiu nežiūrėti, jeigu per išmanų įrenginį, galiu reklamą prasukti. Socialiniuose tinkluose yra viskas sudėtingiau. Dabar įsivaizduokit, kad visas turinys, kurį mes matome savo „sienoje“ – ar instagramo, ar feisbuko, ar tiktoko – man, tau, kiekvienam mūsų žiūrovui yra skirtingas. Algoritmas parenka tai, ką mes matysime pagal mūsų vartojimą, demografinius rodiklius ir kitus parametrus. Tai jeigu mums nerodys, gerai, nerodys Info TV, LNK kokio nors anonso, na, gerai. O ar rodys informaciją apie tai, kad, pavyzdžiui, artėja rinkimai Lietuvoje?

– Nes kažkas juk perka tą reklamą, lygiai taip pat ir politinę reklamą. Verslai yra priklausomi nuo to taip pat.

– Absoliučiai. Ir riba, kas yra reklama ir kas nėra reklama socialiniuose tinkluose yra labai neaiški. Ir dėl to tai, kas mums yra sakoma, man atrodo, yra šiek tiek cukraus pudra. Ir po ta cukraus pudra yra labai daug klausimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų