Kauno technologijos universiteto (KTU) absolventas Ričardas Novošinskas, vadovaujantis įmonei „SailRacer.net“, o laisvalaikiu buriuojantis, sukūrė prietaisą, padėsiantį buriavimo varžybose dalyvaujančioms jachtų įguloms lengviau apdoroti laivo duomenis. Naujasis produktas „DataLinker“ yra pirmas toks gaminys rinkoje, naudojantis „Bluetooth 4.0“ technologiją ir išlaikantis laisvą interneto prieigą.
Naujojo prietaiso „DataLinker“ dėka, laivo jutiklių duomenys, tokie kaip vėjo kryptis ir greitis, kompaso rodmenys, GPS koordinatės, vandens gylis, yra perduodami į mobiliuosius telefonus, planšetinius kompiuterius, išmaniuosius laikrodžius ir išmaniuosius akinius nuo saulės „ReconJet“. Įrenginys montuojamas jachtos prietaisų skydelyje ir yra pigesnis bei paprasčiau naudojamas, nei kiti iki šiol buriuotojams siūlyti sprendimai.
Pagrindinis „DataLinker“ skirtumas nuo panašių prietaisų esančių rinkoje – naudojamas ne bevielis ryšys „Wi-Fi“, o nauja „Bluetooth 4.0“ technologija (dar vadinama „Bluetooth Smart“ arba „Bluetooth Low Energy“), kurios atstumas siekia iki 50 metrų.
„Kiekviena jachta turi tam tikrus jutiklius, sujungtus į tinklą ir „bendraujančius“ tarpusavyje. „DataLinker“ įsijungia į bendrą jachtos duomenų tinklą ir tuos duomenis ištransliuoja naudojant „Bluetooth 4.0“ technologiją. Įprastas „Bluetooth“ ryšys eikvoja netgi daugiau energijos nei bevielis internetas, todėl bateriją reikia nuolat krauti, o tai itin apsunkina buriavimą“, – paaiškino R. Novošinskas.
„DataLinker“, naudojantis naująją „Bluetooth 4.0“ technologiją, eikvoja apie 30 proc. mažiau baterijos negu prietaisai, kurių veikimui pasitelkiamas bevielis internetas. Per valandą išnaudojami tik 5 proc. energijos, o tai reiškia, kad galima drąsiai plaukti apie 20 valandų.
Pomėgis tapo pajamų šaltiniu
Paklaustas, kaip gimė „DataLinker“ idėja, verslus KTU absolventas, baigęs Informatikos magistrantūrą, prisimena, kad viskas prasidėjo nuo 2011 m. sukurtos mobiliosios programėlės „Sailracer“, padedančios pagreitinti taktinių sprendimų priėmimą ir padidinančios laivo bei įgulos efektyvumą. Pasak pašnekovo, „DataLinker“ yra jau sukurtos sistemos papildinys.
„DataLinker“ gaminį R. Novošinskui padeda vystyti esami ir buvę KTU Programų sistemų studentai: „Įmonėje šiuo metu dirba penki KTU parengti programuotojai. Pasitikiu universiteto ruošiamais specialistais ir jų gebėjimais, dėl to komandos narius rinkausi iš savo Alma mater“.
Kam turi padėkoti už tai, kad iš informatiko tapo entrepreneriu, kuriančiu inovatyvius sprendimus? R. Novošinskas pateikia paprastą atsakymą – savo hobiui. Pašnekovo teigimu, turint pomėgį ir skiriant tam laiko ir pastangų, šį nesunkiai galima paversti pajamų šaltiniu.
Rado sprendimą baterijos taupymui
R. Novošinsko didžiausias pomėgis – buriavimas, kuriuo vyras užsiima jau gana ilgai. „Visada susidurdavau su problema tuo pat metu mobiliajame įrenginyje turėti ir laivo duomenis, ir internetą, o ne vieną arba kitą. Norint to pasiekti, yra galimų sprendimų, pavyzdžiui, panaudoti „Wi-Fi“ maršrutizatorių su 4G modemu, prie jo prijungiant laivo duomenų „Wi-Fi“ kaip „klientą“, bet informatikos išsilavinimo neturinčiam paprastam buriuotojui tai yra misija neįmanoma“, – įsitikinęs R. Novošinskas.
Jo teigimu, regatose dalyvaujantys buriniai laivai iki šiol naudojo tik prietaisus, veikusius bevielio interneto pagalba. „Problema ta, kad prisijungus prie vietinio „Wi-Fi“, prarandamas interneto ryšys. Vėjo prognozės, pranešimai iš varžybų organizatorių, jachtos koordinačių sekimas realiu laiku – buriuotojams labai svarbūs duomenys, kuriems gauti reikalingas internetas“, – sakė „DataLinker“ idėjos autorius.
Jo sukurtas prietaisas filtruoja informaciją ir perduoda tuos duomenis, kurie įgulai svarbūs varžybų metu. Dar vienas „DataLinker“ privalumas – laivo daviklių duomenys perteikiami grafiškai, o tai yra patogiau, nei stebint atskirus skaičius jachtos įrenginiuose. „DataLinker“ pajungti tereikia keturių laidų ir kelių minučių laiko.
„DataLinker“ jau išbandžiusių buriuotojų atsiliepimai yra patys geriausi. Produktas prisideda prie efektyvesnio buriavimo, suteikia galimybę po varžybų analizuoti rezultatus.
Paklausus užsienio rinkose
Startuolio „SailRacer.net“ didžioji klientų dalis yra užsieniečiai. Sukurtas produktas orientuotas į užsienio rinkas, nes Lietuvoje burinių jachtų yra apie 300, o pasaulyje – apie milijoną. Pagrindiniai „DataLinker“ pirkėjai yra iš Jungtinių Amerikos Valstijų, Italijos ir Prancūzijos.
Siekiant pritraukti reikalingų investicijų, „DataLinker“ pasinaudojo populiariu minios finansavimo įrankiu (angl. crowdfunding) ir šiuo metu vykdo „Kickstarter“ kampaniją, prie kurios gali prisidėti visi norintys.
„DataLinker“ taip pat buvo pristatytas tarptautinėje „Dusseldorf boat show“ parodoje, o artimiausiu metu – parodose Helsinkyje ir Londone.
Naujausi komentarai