– Atliktas tyrimas parodė, kad lietuviai labai daug laiko per parą praleidžia medijose. Kiek laiko?
– Mūsų turimais duomenimis, per parą tenka beveik devynios valandos medijoms bendrai. Didžiausia dalis tenka internetui, televizijai ir radijui. Vėliau – videožaidimai, spauda ir knygos.
– Kiek vidutiniškai per parą žmogaus gyvenimo užima televizija ir radijas?
– Televizija populiari – jai skiriama beveik du trečdaliai medijų laiko. 3,5 valandos per parą žmonės žiūri televiziją. Žiūrint tik televizijai lojalius klientus – jie žiūri beveik penkias valandas per parą. Radijas kasdien pasiekia beveik kas antrą žmogų Lietuvoje.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokio amžiaus grupės daugiausia laiko praleidžia medijose?
– Įvairiai. Pvz., jaunoji karta, 16–34 metų grupė, ypač Z karta, miegui skiria mažesnę laiko dalį nei internetui.
– Keičiasi gyvenimo ritmas?
– Žaidžia videožaidimus, socialiniai tinklai. Beveik pusė jų internete praleidžiamo laiko skiriama socialiniams tinklams. Populiariausias įrenginys tai medijai pasiekti – mobilusis telefonas. Tai prieinamumas ir pasiekiamumas, kad bet kada ir bet kur gali prisijungti prie interneto.
Beveik pusė jų internete praleidžiamo laiko skiriama socialiniams tinklams.
– Kaip dažnai žmonės klauso radijo, skaito popierinę spaudą?
– Spauda turi stabilią auditoriją – beveik 15 proc. kasdien žmonių. Radijo Lietuvoje klauso beveik pusė gyventojų. Dažniausiai rytais, o į pavakarę radijas praranda įdomumą ir televizija užima jo vietą.
– Kiek žmogus per parą turi miegoti, praleisti laiko medijose ir dirbti?
– Para turi 24 valandas. Sakoma, kad stabiliam gyvenimui parą reikia padalyti į tris lygias dalis ir aštuonias valandas skirti darbui, miegui ir poilsiui. Tačiau iš mūsų turimų duomenų matome, kad susiformavo ketvirtoji paros kategorija – medijų, kuri kai kuriais atvejais tampa ilgesnė nei darbas, poilsis ar miegas. Neišvengiamai kažkuri darbo, poilsio ar miego dalis tenka medijoms. Kartais tai persidengia, nes dirbant ir poilsiaujant mums prireikia medijų. Tačiau žmonės linkę aukoti dalį miego dėl medijų.
Naujausi komentarai