Dronas „Zephyr 8“, pagamintas Europos aviacijos pramonės milžinės „Airbus“, „patyrė įvykių, atvedusių prie netikėto išsijungimo“ rugpjūčio 18 dieną virš Jumos bandymų poligono Arizonos dykumose, sakoma JAV sausumos pajėgų Ateities išteklių štabo pranešime.
Pranešime daugiau detalių nepateikiama, bet tinklalapis „Simple Flying“, išanalizavęs internete prieinamus skrydžio stebėsenos duomenis, nurodė, jog orlaivis ilgais siaurais sparnais skraidė S raidės pavidalo trajektorija virš JAV pietvakarinės dalies 13,7–15,2 km aukštyje, kol galiausiai pradėjo staigiai žemėti didėjančiu greičiu.
Kariškiai nepaaiškino, kas atsitiko, bet nurodė, kad per incidentą niekas nenukentėjo.
„Mūsų komandos uoliai dirba rinkdamos ir analizuodamos svarbius duomenis po šio skrydžio netikėtos pabaigos“, – sakoma Sausumos jėgų programos, prižiūrėjusios šį skrydį, direktoriaus Michaelo Monteleone (Maiklo Monteleonio) pranešime.
„Zephyr“, kurio sparnų plotis – 25 metrai, o masė – tik 75 kilogramai, daugiau kaip dvigubai pagerino ankstesnį bepiločių orlaivių skrydžio trukmės rekordą.
Nedaug trūko, kad būtų pasiektas bet kokio propelerinio orlaivio skrydžio trukmės visų laikų rekordas. Kol kas jis priklauso lėktuvui „Cessna 172“, kuriuo du pilotai 1959 metais skraidė 64 dienas, 22 valandas ir 19 minučių. Per tą laiką jie dukart papildė degalų atsargas iš pikapo, tuo metu važiavusio po skrendančiu lėktuvu.
„Zephyr“ beveik visą laiką skraidė stratosferoje; per skrydį buvo tikrinamas orlaivio gebėjimas rinkti ir persiųsti duomenis, taip pat galimybės jį valdyti perduodant informaciją per palydovą, nurodė Sausumos pajėgos ir „Airbus“.
Šis orlaivis turi potencialo būti naudojamas kaip dideliame aukštyje skraidanti platforma (High Altitude Platform Station) – aparatas, galintis ilgą laiką išbūti dideliame aukštyje ir teikti plačiajuosčio interneto ryšį atokiuose regionuose.
„Šio skrydžio vertinga patirtis yra dalis proceso, mums siekiant aukščiausių skraidymo patvarumo tikslų“, – pareiškė „Airbus“.
Naujausi komentarai