Vien tik Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2), leidęsis į kelionę aplink Žemę, jau pasiekė skrydžio tolio rekordą.
Kai šis lėktuvas nutūpė antradienį Ahmedabade Indijos vakaruose, įveiktas nuotolis buvo 1468 kilometrai, sakė skrydžio rengėjai. Prie lėktuvo vairalazdės buvo projekto „Solar Impulse“ pirmininkas pilotas Bertrand'as Piccard'as (Bertranas Pikaras)
Pasak šios akcijos rėmėjų, nuskristas nuotolis yra rekordinis saulės energija varomam lėktuvui, bet šį rekordą dar turi patvirtinti Tarptautinė aeronautikos federacija (FAI).
Ankstesnis rekordas priklausė „Solar Impulse“ vadovui ir vienam steigėjų Andre Borschbergui (Andrė Boršbergui), kuris lėktuvu „Solar Impulse 1“, skirsdamas skersai Jungtinių Amerikos Valstijų įveikė 1386 kilometrus.
Si2 nutūpė vakarinėje Gudžarato valstijoje 23 val. 25 min. vietos (19 val. 55 min. Lietuvos) laiku, baigęs skrydį iš Omano sostinės Muskato, trukusį trumpiau negu 16 valandų.
Beje, planuotos kelionės aplink pasaulį dar viena atkarpa nus dar ilgesnė – ketinama be nutūpimo per penkias paras kirsti Ramųjį vandenyną nuo Nandzingo Kinijoje iki Havajų, ir įveikti 8500 kilometrų nuotolį.
Vienviečio lėktuvo elektros varikliams energiją tiekia daugiau negu 17 tūkst. saulės baterijų, įtaisytų jo sparnuose, kurių mojis yra 72 metrai – beveik kaip keleivinio superlainerio „Airbus A380“. Tačiau šis orlaivis sveria maždaug kaip šeimyninis automobilis – per 100 kartų mažiau negu A380.
Si2 yra pirmasis saulės energijos varomas orlaivis, kuris galės išbūti ore kelias paras.
Lėktuvo propelerius suka keturi 17,5 arklio jėgų elektriniai motorai, kuriems energija tiekiama per pakraunamus ličio jonų akumuliatorius.
Lėktuvas skris 50-100 km per valandą greičiu. Naktį jis skris lėčiau, taupant akumuliatorių energiją.
Visas kelias, kirtus du vandenynus, turėtų būti apie 35 tūkst. kilometrų, kuriuos ketinama įveikti 12 etapų per 25 paras gryno skrydžio. Visa ekspedicija, manoma, truks ilgiau kaip penkis mėnesius.
Naujausi komentarai