Kompanijos „Wyp Aviation“ inžinieriai dar 2013 m pradėjo „WingBoard“ kūrimą, įkvėpimo pasisėmę iš animacinių filmukų ir vandenlenčių sporto. Pagrindinis projekto tikslas visuomet buvo ekstremalių pojūčių mėgėjams pasiūlyti naują sporto rūšį, kuri išlaisvina vaikystės svajones kaip paukščiui sklęsti virš debesų. Nors iš pradžių daugelis buvo nusiteikę skeptiškai, „WingBoard“ jau pradėjo paskutinę bandymų stadiją, po kurios seks masinė gamyba.
„WingBoard“ – tai specialus sparnas, pilotuojamas kūno judesiais ir rankenoje sumontuotais valdikliais. Viskas iš tiesų atrodo neįtikėtinai – „WingBoard“ su ant viršaus stovinčiu pilotu prikabinamas prie tempiančio lėktuvo ir abu įrenginiai pakyla į dangų. Nors iš pradžių neabejotinai būtų baugu, „WingBoard“ kūrėjai teigia, kad valdyti lentą nėra sunku ir greitai daryti triukus pradės net nepatyrę pilotai.
Ar galite įsivaizduoti laisvės pojūtį, kurį patirtumėte virš debesų sklęsdami ant šio sparno? Ar išdrįstumėte atlikti keletą triukų? „Wyp Aviation“ teigia, kad saugumas yra pagrindinis projekto prioritetas.
Visų pirma, „WingBoard“ pilotas turės parašiutą, su kuriuo skrydžio pabaigoje ir nusileis. Kompanija teigia, kad galima nusileisti ir kartu su lėktuvu, nes „WingBoard“ turi smūgį amortizuojančią važiuoklę, bet nedaugelis tam ryšis. Pats įrenginys taip pat turi parašiutą, kuris automatiškai išsiskleistų, jei „WingBoard“ atsikabintų nuo lėktuvo ir pilotas nušoktų.
Patekęs į bėdą pilotas gali nesunkiai atkabinti „WingBoard“ nuo tempiančio lėktuvo ir nušokti – apkaustai, laikantys piloto pėdas, nelaimės atveju ar užbaigus skrydį gali būti nesunkiai atkabinami.
Regis, saugumu bus pasirūpinta. Bet kada visgi „WingBoard“ pradės skrosti padanges? Iš tiesų, gali būti, kad labai greitai. Kompanija ką tik užbaigė bandymus vėjo tunelyje, kuriame ant lentos pirmą kartą stovėjo tikras pilotas. Beje, jis sakė, kad „WingBoard“ valdymas labai panašus į paprastos vandenlentės. Dabar „Wyp Aviation“ ruošiasi pirmiems bandomiesiems skrydžiams su pilotu, kurie turėtų prasidėti dar šiais metais arba 2017-ųjų pradžioje.
Iš pradžių „WingBoard“ prototipą temps sraigtasparnis be galinio rotoriaus (pavyzdžiui, D-500 NOTAR arba „K-Max“). Šių bandymų metu orlaivis su prikabintu „WingBoard“ iš pradžių pakils į reikiamą saugų aukštį ir tik tada pradės bandymus. Vėliau „WingBoard“ temps įprastas buksyravimo lėktuvas, kad būtų galima išbandyti pakilimo ir nusileidimo procedūras. Po to bus pradėti bandymai su greitesniais, akrobatinius manevrus atlikti galinčiais lėktuvais.
Tuo pačiu metu kompanija baigs derinti teisinius klausimus ir pasiruoš gamybai. Neabejojama, kad „WingBoard“ pilotams reikės parašiutininko licencijos, bet kiti klausimai dar nėra atsakyti.
„WingBoard“ bandymai vėjo tunelyje:
Po bandymų „WingBoard“ pasirodys aviacijos šventėse ir bus parduodamas įmonėms, organizuojančioms šuolius parašiutu ir kitas su aviacija susijusias paslaugas, bei pasiturintiems ekstremalių pojūčių mėgėjams. Gamintojai teigia, kad dabar vienas iš pagrindinių „Wyp Aviation“ tikslų – užtikrinti, kad paskraidymas „WingBoard“ lenta kainuotų tik šiek tiek daugiau nei įprastas šuolis parašiutu.
Tikėtina, kad bandymai ir pasiruošimas gamybai užtruks ne vieną mėnesį, tačiau jau visai greitai padanges bus galima skrosti kaip sidabriniam banglentininkui iš „Fantastiškojo ketverto“ komiksų ir filmų.
Naujausi komentarai