Pereiti į pagrindinį turinį

Laivai sumigo iki pavasario

2008-11-13 09:00
Laivai sumigo iki pavasario
Laivai sumigo iki pavasario / Aliaus Koroliovo nuotr. Poilsis: iki pavasario nuo ledonešio laivai slėpsis saugioje Nemuno įlankoje, vadinamoje Žiemos uostu.

Lietuvos upėse baigėsi laivybos sezonas. Upeiviai džiaugiasi investicijomis, o miestiečiai apgailestauja, kad ir šiemet nebuvo atgaivintas legendinis maršrutas į Nidą.

Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) šiemet už ES skirtus beveik 10 mln. litų rekonstravo Kauno keleivinę prieplauką Vilijampolėje, pastatė keleivines krantines Uostadvaryje. VVKD laivų amžiaus vidurkį atjaunino naujas vilkikas "Jogaila". Taip pat baigiamas statyti dar vienas daugiau nei milijoną eurų kainuosiantis farvaterio ženklinimo laivas. Keli laivai modernizuoti. Iki pavasario VVKD teritorijoje žiemos apie 40 direkcijai ir dvi dešimtys privatiems klientams priklausančių plaukiojančių objektų.

Kol jie snaus iki pavasario, VVKD planuos kito sezono darbus.  Direkcijos vadovo Gintauto Labanausko teigimu, šiuo metu didžiausias galvos skausmas – krovinių prieplauka Marvelėje. Prieplaukai ir naujoms akmeninėms bunoms statyti tikimasi iš ES gauti apie 23 mln. litų, tačiau viskas nueis perniek, jei Kauno savivaldybė artimiausiu metu neparengs prieplaukos detaliojo plano. "Jeigu dabar nepastatysime prieplaukos, apie krovininę laivininkystę Kaune galėsime pamiršti", – tikino G.Labanauskas.

VVKD kartu su miesto savivaldybe planuoja Nemune atgaivinti maršrutą "Lampėdžiai–Kauno hidroelektrinė". Iš pradžių šis maršrutas galėtų būti tik pramoginis, tačiau neatmetama galimybė, kad laivai kursuotų nuolatos ir kauniečiams tarnautų kaip viešasis transportas.

G.Labanauskas apgailestauja, kad ir šiais metais nepavyko atgaivinti "Raketų" maršruto nuo Kauno iki Nidos. Vienas privačiai bendrovei priklausantis laivas šiuo maršrutu plaukė, bet tik užsakytais reisais.

"Mes "Raketų" maršrutą bandome gaivinti statydami prieplaukas ir tvarkydami kelius, o laivais turėtų rūpintis privatūs verslininkai. Jie šiais metais planavo plaukioti nuolatiniu maršrutu, bet, matyt, tai kol kas per brangus malonumas", – pasakojo G.Labanauskas.
Per 230 parų trukusį navigacijos sezoną VVKD išvalė 66 seklumas, suremontavo 25 bunas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų