Atriedėję senoviniu automobiliu ir apsirengę penkto dešimtmečio drabužiais, pasiėmę juostinę filmavimo kamerą į įvykio vietą atvyksta žurnalistai. Tai ne kino aikštelė, o vintažinių žinių žurnalistų darbo diena. Kai žiniasklaida per pastarąjį amžių patyrė neįtikėtinų pokyčių, suvešėjo socialiniai tinklai ir žmonės žinias pradėjo suprasti visai kitaip, viena Didžiosios Britanijos kompanija sumanė išsiskirti gamindama praėjusio amžiaus vidurio stiliaus žinias.
„Modernios technologijos yra nuostabios, negaliu jų kaltinti, bet praradome tiek romantikos“, – įsitikinęs reporteris Kieranas Spooneris.
Ir kai daugelis bando iš visų jėgų neatsilikti nuo vis naujų technologijų, senųjų mokytis, pasirodo, taip pat nelengva.
„Kol nepradėjome šių žinių, niekada neturėjau jokios juostinės kameros, tad teko daug mokytis. Bet jau pripratau atsipalaiduoti prieš kamerą“, – pasakoja K. Spooneris.
Jis – vienas pagrindinių vintažinių žinių reporterių. Būtent jam prieš septynerius metus kilo mintis pradėti tokias žinias po to, kai apsilankė penktojo dešimtmečio stiliaus renginiuose.
„Iš tikrųjų mums kartais sunku išlaikyti balansą, nes dažnai filmuojame mados renginius ir jie sako: „O, pažiūrėkite į šias gražias sukneles!“, bet mes viską paversime nespalvotu vaizdu – turime tai daryti“, – sako K. Spooneris.
Kompiuterių inžinieriumi dirbantis vintažinių žinių reporteris filmuoja ir šiuolaikine, skaitmenine kamera. Tik jai pasigamino kitus apgaunantį apvalkalą. Juk nors priemonės svarbu, svarbiausia jam – rezultatas.
„Ką mes mėginame daryti – tai filmuoti kasmėnesinius ar kasmetinius įvykius, kad žmonės, pamatę mūsų žinias, nuspręstų eiti į kitą tokį pat renginį. Toks yra mūsų tikslas“, – teigia K. Spooneris.
Pažiūrėti vintažines žinias vintažinio televizoriaus neprireiks. Teks naudotis internetu. Vintažinės naujienos turi interneto svetainę, o visi reportažai dedami į jų paskyrą vaizdo įrašų svetainėje „YouTube“.
Naujausi komentarai