Pereiti į pagrindinį turinį

Akvarelės maestro teptuko virpesiai

2014-10-29 03:35

A.Žmuidzinavičiaus kūrinių ir rinkinių muziejuje veikia personalinė šiemet 70-metį švenčiančio akvarelės maestro Osvaldo Jablonskio paroda "Geltonas gandras". Gera žiūrėti į aktyviai kuriantį, garbaus amžiaus dailininką, kuris nustebina įvairesnėmis spalvomis, nei iki šiol buvo įpratę matyti jo kūrybos gerbėjai.

Įamžintas gyvenimas

Parodoje, kaip prisipažino pats dailininkas, – per trejus metus sukurti kūriniai. Jų galbūt ir nepamatytume, jei ne menininko žmonos ir dukros noras plačiąją visuomenę supažindinti su naują stilistiką įgavusiais maestro darbais.

"O.Jablonskio gyvenimas yra jo paveikslai ir akvarelės", – atidarydamas parodą sakė buvęs jo mokinys Eugenijus Nalevaika. Ir tai akivaizdu: akvarelės meistro kūriniai yra išgyventi, išjausti ir jautriai perteikti. Patyręs menininkas skvarbiu žvilgsniu stebi vaizduojamus objektus ir su begaline aistra, užsidegimu bei atida juos įamžina baltame popieriaus lape.

Erdviose patalpose išeksponuoti darbai įamžina ligos ir sveikimo periodų akimirkas, anūkės gimimo džiaugsmą, keliones po Lietuvą. Akvarelininkas vizualiai fiksuoja svarbiausias savo gyvenimo akimirkas, įspūdžius momentų, suteikusių daugiausia išgyvenimų ir patyrimo.

Parodoje O.Jablonskio akvarelėse sumirga atsiminimai, išnyrantys vaizduotėje mąstant apie regėtas vietas, jaukius namus ar sukilusius jausmus. Švelnios spalvos užpildo paveikslus vos regimais toniniais perėjimais, o abstrahuoti, laisvų potėpių kupini vaizdai jaudina.

Meditacija ir šviesa

Iki šios parodos maestro buvo žinomas kaip menininkas, pasirinktus kūrybos motyvus vaizduojantis realistiškai, su tik jam vienam būdingu minkštu potėpiu, įliejančiu į paveikslą šiek tiek magijos, suteikiančios dailininko pasakojamai istorijai paslaptingumo. Ekspozicijoje pateiktuose kūriniuose jis nustebina savo akvarelėse sukurdamas neužbaigtumo įspūdį.

Štai kūrinyje "Agavos sapnas" juntamas greitais, plačiais potėpiais užfiksuotas, akimirkos įspūdis. Akvarelė "Vakarėja. Varnos prie upės" primena japonų tapybą, kurioje daug tuščios erdvės, papildytos smulkiais kompoziciniais elementais. Juntama tyla, pereinanti į meditacinę būseną, besigrožint atrastu motyvu.

Dėmesį prikausto ir kelios miniatiūros: "Palanga žiemą", "Trakiškiai. Pavakarys", "Kiemas prie rotušės", "Kauno Laisvės alėja", kurios, tarsi pablukintos per greitai tekančio laiko. Kompozicijose vaizdas susiniveliuoja, spalvos susilieja, tarsi senoje nuotraukoje, kurioje pažįstamos vietos tampa paslaptingomis ir iš naujo atrandamomis.

Akvarelė "Aleksotas iš Karaliaus Mindaugo prospekto" sietina su kinų tapybos maniera. Jos kompozicija fragmentiška: betoninės sienos su raudona aplikacija prasiskleidžia, atverdamos plyšį į nuostabų, smulkiais potėpiais nutapytą, gamtovaizdį.

Peizažai: "Druskininkai", "Medvėgalio kalnas (Kūlgrinda)", "Nemunas nuo Tamaros kalno", "Dzūko kiemas", "Vaivorykštė prie jūros" – gyvybingi, kupini slėpiningos atmosferos. Juose raibuliuoja žalsvi, melsvi, rudi tonai, persidengdami su blankia šviesa. Tarsi paslapties šydas būtų užliejęs miškus, kalvas ir takus.

Lengva akvarelės tekstūra reikalauja visiško susikaupimo, vaizduojamo motyvo išgyvenimo, tikslaus potėpio, buvimo čia ir dabar, neskubėjimo. O.Jablonskis savo kūriniuose žvelgia už regimybės ribos, sukurdamas jausmingus, trapios paslapties sklidinus paveikslus. Žvelgti į akvarelininko darbus ir bandyti įminti jo kuriamas paslaptis – jausmus žadinanti patirtis.


Kas? jubiliejinė retrospektyvinė O.Jablonskio paroda "Geltonas gandras".
Kur? A.Žmuidzinavičiaus rinkinių ir kūrinių muziejuje.
Kada? veikia iki spalio 31 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų