Pereiti į pagrindinį turinį

Fotografijos, kurtos ilgiau nei dešimtmetį

2017-05-31 05:58
DMN inf.

Kauno miesto muziejuje atidaroma docento daktaro Remigijaus Venckaus personalinė fotografijų paroda "Fotofragmentai: dienoraščiai, eskizai užrašai". Ją lydės ir paties R.Venckaus paskaita.

Doc. dr. R.Venckaus, fotografo ir meno kritiko, veikla kauniečiams puikiai pažįstama: iki 2015-ųjų kūrėjas gyveno Kaune ir daugiausia dėstė Vytauto Didžiojo universitete, jo kritikos tekstai lydėjo meno festivalio "Menas senuosiuose dvaruose" parodų atidarymus ir katalogus.

Menininko eksperimentinė fotografija Kaune eksponuojama ne pirmą kartą, tačiau šiemet metais doc. dr. R.Venckaus kūryba sulaukė didžiulio tarptautinio susidomėjimo. JAV leidžiamo menų ir kultūros žurnalo "Diogen" visas 76-asis numeris buvo skirtas būtent doc. dr. R.Venckaus fotomenui.

Doc. dr. R.Venckaus fotografijos kūryba primena ištisą kelionę pačiais keisčiausiais vidinės patirties kraštovaizdžiais. Detaliai suplanuotuose maršrutuose visada centrine kūrybos tema lieka atminties, vietos ir laiko santykis.

"Kūryboje gausu potemių, kurias provokuoja gyvenimas, vizualinės kultūros posūkiai, technologijų tobulėjimas, komunikacijos fonas ir nuolatinė savianalizė, – sako autorius. – Atmintis yra labiausiai susijusi su savianalizės gestu. Esu įsitikinęs, kad tikro menininko kūryba yra pirmiausia nukreipta į jį patį. Tai nuolatinis nuosavų žaizdų draskymas, stebėjimas reakcijų į savąjį aš, dialogas su savo jausmais ir protu, kuris nenutyla net poilsio akimirkomis. (…) Vienijant laiką ir erdvę po atminties skraiste, mano kūriniai gali būti traktuojami kaip intuityvūs vietos apmąstymai, laiko slinkties patyrimai, gyvybės ir mirties nuojautos, net prisiminimų fragmentai apie artimus žmones. Esu girdėjęs atsiliepimų, kad žvelgiant į mano fotografijas susidaro įspūdis, jog fotografuoju dienoraštį, bet nerašau teksto. (…) Kelių sekundžių žvilgsnis aprėpia daugiau detalių, nei gali perteikti pastraipa, užrašyta popieriuje."

Kauniečiams doc. dr. R.Venckus pristato savo fotografijas, kurtas daugiau nei dešimtmetį. Kai kuriose užfiksuotos akimirkos ne tik stebinti savo artimus žmones, bet ir keliaujant po įvairias Europos šalis ir miestus. Todėl parodos ekspozicijoje gausu kūrinių menančių Berlyno urbanistinį peizažą.

Parodos kuratorė Gabrielė Kuizinaitė pastebi: menininkas dažnai keliauja į Berlyną. Visų kelionių metu doc. dr. R.Venckus domėjosi Vokietijos sostinės muziejuose ir galerijose eksponuojamais meno kūriniais, netrumpame kelionės procese ieškojo savęs.

Naujosios parodos ekspozicija sudaryta iš anksčiau sukurtų fotografijos serijų "Dienoraščių vietos", kai menininkas fotografavo keliaudamas po skirtingas vietoves: Krokuvą, Varšuvą, Tatrus ir kt. Dar anksčiau autorius sukūrė fotografijų ir esė rinkinį "Berlyno dienoraštis", kurio idėjos tęsiamos 2015-ųjų serijoje "Berlynas. Susikertančios linijos".

Didžiulė Kauno kultūros bendruomenei pristatoma menininko eksperimentinės fotografijos paroda yra lydima dienoraštinių tekstų, kurie rodo, koks platus yra doc. dr. R.Venckaus kūrybos interesų laukas ir kaip puikiai galima suderinti intymių tekstų ištraukas kartu su fotoatvaizdais.

Netradicinis susitikimas su autoriumi

Parodos atidarymo proga birželio 2 d. 14 val. Kauno miesto muziejaus lietuvių tautinės muzikos istorijos skyriuje (L.Zamenhofo g. 12) vyks doc. dr. R. Venckaus autorinė paskaita "Eksperimentinė fotografija ir 16 val. – personalinės fotografijų parodos "Fotofragmentai: dienoraščiai, eskizai užrašai" atidarymas.

Fotografijomis gausiai iliustruotoje autorinėje paskaitoje supažindinama su kūrybos kryptimi, paaiškinama, kodėl, kaip ir ką kuria doc. dr. R.Venckus, apibrėžiama, ką jo drąsūs fotografijos ir kompiuterinės technikos eksperimentai turi bendro su kalbos vartojimu ir jos suvokimu, kokios vyrauja šiuolaikinės eksperimentinės fotografijos tendencijos, ko siekia menininkai, eksperimentuodami su technika ir estetiniais sprendimais.

Dalydamasis patirtimi, doc. dr. R.Venckus nuolatos tiria medijas, revizuoja fotografijos, eksperimentinių videofilmų, literatūros ir kalbos ribas. Atidžiai stebėdamas meno pasaulio naujoves, gilindamasis į technologijas ir taikydamas skirtingas raiškos priemones, kūrėjas akivaizdžiai propaguoja postfotografijos tendencijas ir savo praktine veikla dalyvauja darydamas vaizdinį posūkį.

Autorinėje paskaitoje pristatoma ir aktų kūrybos sritis. Fotografuodamas doc. dr. R.Venckus tyrinėja vyro kūno seksualumo ribas, todėl susirinkusiuosius jis supažindins su penkerius metus kuriamu ciklu "Aš esu Kitas". Šiame cikle autorius dažniausiai suformuoja savitas vaizdines nuorodas į Biblijos siužetus. Neribodamas savo fantazijos jis išjudina sustabarėjusį Šventojo Rašto tekstą ir priverčia dar kartą permąstyti amžinąsias tiesas. Tad galima teigti, kad pažintiniame susitikime doc. dr. R.Venckus aiškina, kaip fotografija (iš)reiškia nepasitikėjimą kalba (rašytiniu ir akustiniu tekstu).

Ši autorinė paskaita yra skirta visiems besidomintiems šiuolaikine audiovizualine kultūra, kuriantiems fotografijos meną, užsiimantiems meno ir kultūros tyrimais, kuruojantiems fotografijos renginius kultūros darbuotojams, meno kūrėjams, kolekcininkams ir rėmėjams, eksperimentuojančiam jaunimui, dėstantiems apie audiovizualinę kultūrą.


Kas? R.Venckaus personalinės parodos "Fotofragmentai: dienoraščiai, eskizai užrašai" atidarymas.

Kur? Kauno miesto muziejaus lietuvių tautinės muzikos istorijos skyriuje (L.Zamenhofo g. 12).

Kada? Birželio 2 d. 16 val. Paroda veiks iki birželio 24 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų