Parodos pavadinimas ironiškas, bet tai tėra linksmas žodžių žaismas – geografinė nuoroda, mat tokiu pavadinimu buvo Toskanos kalnas, kurį nuolat matė horizonte.
Ilgus metus dirbęs Kauno dailės gimnazijoje dirbęs tapytojas 2000-aisiais įkūrė privačią dailės studiją, su kurios mokiniais organizuoja plenerus Lietuvoje ir užsienyje.
Parodoje "La Bandita" eksponuojami plenero metu Toskanoje sukurti tapytojo ir mokinių darbai. Plenere dalyvavo Saulė Sabulienė, Ramunė Mickienė, Audronė Matuzienė, Raimonda Krygerienė, Audinga Unikaitė, tapytojas Arturas Savickas, taip pat dalyvavęs organizuojant plenerą.
Visų plenere dalyvavusių autorių braižas ir stilius skirtingi, tačiau plenero metu autoriai pasirinko itališkojo peizažo įprasminimą, tad kiekviename darbe atsiranda gamtos, kaimelio gatvės, namo ir saulėto Italijos dangaus fragmentai. Kiekvienas plenero dalyvis randa savitą ir individualų rakursą, akcentus, vieni pasirenka minimalistinę kompoziciją, kiti – komplikuotesnį, dinamiškesnį peizažinį siužetą. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie koloristinius sprendimus, įvairuojančius nuo kelių dominuojančių spalvų ir niuansuotų atspalvių iki gausių bei netikėtų spalvinių derinių.
Pats studijos vadovas G.Zubrys parodoje pristato ekspresyvų peizažą, fiksuojantį vidinio kiemo sodą, jame esantį poilsio kampelį – stalą su kėdėmis. Darbas dinamiškas tiek detalių, stilizuotų gamtos fragmentų gausa, tiek ir impulsyvia tapybine stilistika, paneigiančia fiksavimą, peraugančia į emocijos pliūpsnį, nuotaikos pagavą, išsiskiriančią koloristikos įvairove.
Abstrakčiąja stilistika nutapyti A.Savicko darbai ryškina ne tik impulsyvia nuotaika paremtą vaizdinį – jį gerokai sustiprina tapybos darbų faktūros, kurias autorius sąmoningai pabrėžia, kurdamas tam tikrą koliažinę stilistiką, nesušukuotą ekspresija pulsuojantį reginį.
A.Unikaitė parodoje pristato tris ganėtinai skirtinga stilistika atliktus darbus. Kalnų peizažas išsiskiria minimalistine raiška, o kiti du darbai gerokai dinamiškesni, spalviškai įvairesni, rodantys savitą autorės dėmesį architektūros detalėms.
A.Matuzienė savo darbe sujungia abstrahuotą pastato vaizdinį kalnų apsuptyje, kurdama minimalizuotą, bet idilišką Toskanos aplinkos fragmentą.
R.Mickienė pasirinko kiek kitokį itališkojo peizažo fiksavimą: kontrasto principas ryškus tiek komponuojant, tiek ir koloristine prasme. Gamtovaizdžio didingumą ryškina šešėliavimas ir priešpriešos.
R.Krygerienės darbe itališkojo gamtovaizdžio fragmentas išsaugo tik kontūrą, jos darbe dominuoja spalviniai akcentai, individualizuotas reginys, išskiriantis charakteringa detale, įrašyta į skrendantį peizažą.
S.Sabulienė dviejuose plenero darbuose fiksuoja pastato ir greta esančios alėjos fragmentus. Gana tradicine technika atlikti darbai išsiskiria šviesa, Italijos peizažui taip būdingu skaidrumu.
Plenero autorių darbai žavi savo įtaiga, vaizdų originalumu, skirtinga Italijos peizažų interpretacija. Įkvėpti šios šalies gamtos, architektūros, savitos aplinkos visi plenero dalyviai sukūrė kūrinius, kuriuose parodė tiek savo technologiją, stilistiką, tiek ir savo santykį su nuostabiu Italijos gamtos kampeliu.
Kas? Parodos "La Bandita" atidarymas.
Kur? Lietuvos sporto muziejuje (Muziejaus g. 7).
Kada? Rugsėjo 12 d. 18 val. veikia iki rugsėjo 30 d.
Naujausi komentarai