Šią savaitę pristatytas Kauną reprezentuojantis vaizdo klipas "Kaunas dalijasi jausmais" sukėlė diskusijų audrą socialiniuose tinkluose ir spėjo tapti interneto folkloro dalimi.
"Toks liūdnas, panašiai kaip auksinis Kauno tualetas", "darytas vestuvininkų stiliumi", "Žaliakalnio taksistų garso takelis" – tokie komentarai sklandė interneto platybėse.
Nors didžioji komentatorių dalis pripažino, kad vaizdo klipo montažas neblogas, labiausiai kliuvo kūrinio idėjai – Kauną pristatyti kaip ilgakojų gražuolių miestą.
"Turiu draugą, kuris nuomoja užsieniečiams butus. Visi jie čia atvažiavę sako: "Kokios gražios panos." Būkim biedni, bet teisingi – užsieniečiai į Kauną užsuka pažiūrėti ne pilies, kurią norvegai pastatė, bet gražių panų", – taip vaizdo klipo idėją pristatė iš savivaldybės kišenės gyvenančios Kauno kino studijos (KKS) direktorius Mantvidas Žalėnas.
Po oficialaus vaizdo klipo pristatymo internete pasirodė šį kūrinį pašiepianti versija. Į 40 sekundžių sudėta visa pagrindinė originalaus vaizdo klipo mintis – sumontuoti kadrai tik su merginomis. Pastarąjį interneto folkloro kūrinį lydi praeityje itin garsios ir necenzūriniais tekstais garsėjusios grupės "Pompa" daina, nedviprasmiškai užsimenanti apie išprievartavimą.
"Kauno diena" pasidomėjo, kaip vaizdo klipą "Kaunas dalijasi jausmais" vertina žymūs kauniečiai ir specialistai.
Audrys Karalius, architektas
Jeigu šį filmuką būtų šiaip sau kažkas susukęs savaitgalį, sakyčiau, kad kiekvieno valia matyti miestą taip, kaip nori. Dabar kalbame apie savivaldybės užsakymą. Šis vaizdo klipas reklamuos Kauną kitose teritorijose.
Filmukas – banalus melas, atskiestas neskoningu miesčionišku "akropolinės" rasės genu. Niekaip negalėčiau sutikti, kad toks sodrus, faktūriškas ir įvairiapusiškas miestas būtų šitaip primityviai pristatomas Europoje.
Beskonybė ir netaktas, jei kalbėtume apie būreliais susikabinusias merginas, vaikščiojančias ir mirkčiojančias į visus šonus. Ar jos – gyvas masalas, kalbant žvejų terminais? Tai labai nekorektiška.
Tai, ką Kaune turime blogiausio ir su kuo mums reikėtų kovoti bei susitvarkyti, – tą miesčioniškumą, tą beskonybę, tą "cukruotą glazūrą", mes vaizdo klipe iškeliame kaip didžiausias vertybes. Gal buvo toks užsakymas? Aš to nežinau.
Po šio vaizdo klipo man dar kartą gėda, kad esu kaunietis.
Štai kai reiškia, kai nėra tikros konkurencijos ir yra proteguojama Kauno kino studija, kuri aptarnauja savivaldybę, o pastaroji neva aptarnauja Kauno miestą.
Tokia brežnevinė tvarka ir gimdo tokius brežnevinius kūrinius. Jie visiškai atitinka ano laikotarpio saldžią, propagandinę reklamą, kurioje vaizduojami "Moskvič" arba "Žiguli" automobiliai. Palyginkite – vaizdo klipas ir sovietinė reklama beveik identiški.
Netgi penkių susikabinusių merginų ėjimas klipe primena M.Lomonosovo universiteto studentes, žygiuojančias su J.Stalino tomais po pažastimi. Jos krykštaudamos šokinėja laiptais. Na, tokie nauji "Šuriko nuotykiai".
Vaizdo klipe nėra jokio cinko, jokios idėjos, jokio intelektualaus grūdo – prie tokio kūrinio limpa tik vienas šūkis: "Kaunas gražus kaip lova."
Ką Kaunas turi išsaugojęs ir už ką aš jį visada vertinau, tai yra savigarba. Miestas, kad ir biednas, bet gerbiantis save, turintis savo principus. O tokia seilėta produkcija reklamuoti šitą miestą – tegul jie reklamuoja Baisogalą su tokiu lygiu.
Birutė Letukaitė, "Auros" teatro vadovė
Labai, labai, labai blogai. Net nėra apie kalbėti – kaip KKS direktorius gali šitaip viešai pristatyti vaIzdo klipą, atviru tekstu kalbėti, kad į Kauną žmonės atvažiuoja pažiūrėti gražių panų?
Taip gali kalbėti kokio nors komercinio klubo direktorius, susukęs filmą apie savo įstaigą. Pateikti moterį kaip prekę... Toks filmas, remiamas savivaldybės, mūsų visų lėšomis ir rodomas turistams, iš karto turi būti metamas į šiukšliadėžę.
Jį reikia kuo greičiau sunaikinti, nes tai yra mūsų miesto kompromitacija.
Kaip taip galima. Tai parodo kūrėjų mentalitetą, ką jie mąsto – negalima aiduoti Kauno įvaizdžio kūrimo į tokių žmonių rankas. Bet kuris normalus, protingas kaunietis pasakytų dar baisiau nei aš.
Kaunas vėl susikompromitavo prieš visą Lietuvą – girdžiu jau įvairių juokelių šia tema iš kitų miestų. Grįžta tie laikai, kai Kaunas turėjo tokius merus kaip Henriką Tamulį, kuris siūlė sumažinti muzikinį kvartetą iki trijų asmenų, nes nėra lėšų, ar Vytautą Šustauską. Pastarajam šis vaizdo klipas gal ir tiktų.
Šis vaizdo klipas – nusikaltimas prieš tautą, man po jo gėda gyventi Kaune, nes taip apdergėme savo įvaizdį. Taip ir gyvename su tokiais žmonėmis, kurie vadinami fyfomis ir fyfinais.
Gintarė Kavaliūnaitė, viešųjų ryšių agentūros "PR Service/ Edelman Affiliate" konsultantė, Tarptautinio Kauno kino festivalio viešųjų ryšių koordinatorė
Komanda šauniai padirbėjo filmuodama miestą, kuris pastaraisiais metais ypač išgražėjęs.
Kalbant apie siužetą, veikėjus – manau, kad Kaunas turi gerokai daugiau ambicijų, nei filme pavaizduota.
Pastaraisiais metais Kaunas sėkmingai vaduojasi iš senų klišių apie ilgakojes merginas manekenes Laisvės al. ir raumeningus vaikinus. Daugumai kauniečių tokie veikėjai yra gili praeitis, pamažu naują miesto veidą pamato ir kiti Lietuvos žmonės. Prie to prisideda aktyvūs verslininkai, energingi kultūros žmonės, iš naujo įpūtę gyvybės miesto centro erdvėms, mieste atsiranda daugiau saugumo, veiklos, saviraiškos galimybių.
Gana ironiška pasenusias klišes eksploatuojančius herojus – ilgakojes merginas ir raumeningus vaikinus – šiandien pamatyti miestą reprezentuojančiame filme.
Galvojant apie tai, ką filmas transliuoja apie Kauną užsieniečiams, kuriems, kiek suprantu, visų pirma yra skirtas šis kūrinys, darosi liūdnoka.
Distiliuota filmo žinia tokia, kad Kaune lengva susirasti smagią merginą.
Deja, žaidžiama su liūdnu Lietuvos ir kitų Rytų Europos šalių kaip vakariečių bordelio įvaizdžiu: "Ei, turtingas brite, atvažiuok ir gerai praleisi laiką su gražiom Kauno panom." Ar tik tiek Kaunas gali pasiūlyti užsieniečiams?
Mantvidas Žalėnas, Kauno kino studijos direktorius
Audringos reakcijos ir tikėjausi. Užvirė diskusija, dabar peržiūrų klipo per 2 dienas jau apie 40 000. Nuomonių yra labai įvarių nuo labai neigiamų iki labai teigiamų.
Vienas nori parodyti labiau Soborą, kitas – sportinius šokius, dar trečias – universitetus, o ketvirtas norės, kad jo namą nufilmuotume, ir tai yra suprantama.
Gal lietuvių toks bruožas, kad visi lietuviai puikiai išmanome, kas turi treniruoti krepšinio komandą, kas geriausiai atstovaus "Eurovizijai" ir koks vaizdo klipas turi reprezentuoti jų miestą?
Bet sprendimus turi priimti atsakingi žmonės.
Mano kompetencija, manau, leidžia priimti sprendimus. Aš apie dešimt metų dirbu rinkodaros srityje, šešerius metus mano klientai yra didelės Holivudo kino kompanijos, pristatančios filmus Lietuvoje.
Bet kartu pripažįstu, kad klipas nėra tobulas. Tokį klipą "Kaunas dalijasi jausmais", koks jis yra, aš nenorėjau išleisti ir visą naktį galvojau, kad atšauksiu konferenciją. Nes man, kaip profesonalui, užkliuvo postprodukcija, montažo klaidelės, garso suvedimas.
Kodėl tai nebuvo sutvarkyta, dėl to, kad šiam klipui nebuvo skirtas joks biudžetas. Visi klipui skirti pinigai – 6 000 litų – yra uždirbti iš KKS projekto spektaklio "Smetona".
Aš asmeninę kaltę jaučiu dėl to, kad priėmiau sprendimą išleisti klipą neištobulinus iki galo, nors užvirusi diskusija rodo, kad gal ir teisingai padariau. Žmonės, reikšdami nuomonę, pasakys, kas blogai, kas ne ir įsiklausius bus galima tęsti darbus. Būkite ramūs – klipas užsieniečiams bus parodytas kokybiškai sutvarkytas.
Visi pasigavo mano sparnuotą frazę apie panas – čia tiesiog mano neatsargi frazė, kurią pasakiau juokaudamas. Juk pagrindinė herojė dirba Kauno filharmonijoje.
Tikrai šis klipas nepropaguoja lengvai prieinamų kvailų merginų stereotipo.
Naujausi komentarai