Pereiti į pagrindinį turinį

„Musica academia“: įtempkite ausis ir atverkite plačiai akis

2022-10-14 08:37
DMN inf.

Šių metų „Musica academia“ programos žvaigždės – JAV gyvenanti, tačiau su dideliu džiaugsmu visuomet Lietuvą aplankanti jaunoji pianistė Emilija Rožukaitė ir saksofonų virtuozai „Anemos Saxofoonkwartet“ (Belgija).

„Musica academia“ – rudeninė programa, kuri šiemet skambės jau penktą kartą. 2018 metais įvyko orkestro „Ąžuolynas“ startas su Vakarų Europoje dažnai koncertuojančiu violončelininku Denisu Shapovalovu (Rusija), vėliau – su Slovėnijos dirigentu Simon Perčičiu, prancūzų trombonininku Jacques Mauger, lūpinės armonikėlės virtuoze Hermine Deurloo (Nyderlandai), teremino ir smuiko soliste Katica Illényi (Vengrija). Kiekvieną kartą „Ąžuolynas“, rengdamas rudeninį koncertą, pristato tokias programas ir kūrinius, kad galima drąsiai teigti: „Nieko panašaus anksčiau negirdėjau“.

Emilija Rožukaitė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje, Sibelijaus muzikos akademijoje bei Oberlino konservatorijoje (JAV) studijavusi bei stažavusis pianistė yra laimėjusi ne vieną respublikinį bei tarptautinį konkursą kaip solistė, įvairių kamerinių ansamblių narė ir dainininkų partnerė. Kartu su Kauno pučiamųjų instrumentų orkestru „Ąžuolynas“ Emilija atliks žaižaruojantį technika ir spalvingomis temomis Edward Gregson koncertą fortepijonui „Homages“. Žymus ir tarptautinėje erdvėje pripažintas anglų kompozitorius yra sakęs, kad šis koncertas – tai duoklė įvairiems XX amžiaus kompozitoriams, kurių fortepijoniniais koncertais jaunystėje žavėjosi (ir vis dar žavisi!), Bartoku, Rachmaninovu, Pulencu ir ypač – Stravinskiu.

Dar viena koncerto puošmena – „Anemos Saxofoonkwartet“ (Belgija). „Anemos“ reiškia vėją, audrą, kvėpavimą, sielą, dvasią ir gyvenimą! Su „Ąžuolynu“ kvartetas atliks prancūzų kompozitoriaus ir trombonininko Jérôme Naulais kūrinį „Saxtory“. Saksofonų kvartetą sudaro keturi geriausi draugai ir aistringi muzikantai, kurie susibūrė 2009 metais  Briuselio karališkojoje konservatorijoje ir jau daugiau kaip dešimtmetį spinduliuoja savo energiją iškiliausiuose Vakarų Europos festivaliuose. Juos klausant galima tikėtis mums visiems jau ne kartą girdėtų kompozitorių topų, kuriuos saksofonų kvartetas laisvai suka ant piršto – tai džiazo, tai klasikos kryptimis. Čia pat rikiuojasi ir Bizet, ir Piazzola. Ir gali atsitikti taip, kad tango kompozicijos bus nugludintos tarsi klasikos šedevras, o Bizet įgys negirdėtų džiazo atspalvių. Trumpai tariant, „Anemos“ misija visada susideda iš trijų dalykų – priversti klausytoją įsimylėti unikalius instrumentus – saksofonus, jų atliekamus kūrinius ir patį „Anemos“ kvartetą.

„Anemos Saxofoonkwartet“ kvartetas garsėja žaviu ir betarpišku bendravimu su publika, todėl dažnai kritikų vadinamas šokančiais ir dainuojančiais saksofonais. Išskirtiniai šio ansamblio laimėjimai – tai pirmos vietos prizas („Prix Sacem“) tarptautiniame kamerinės muzikos konkurse Liuksemburge ir pirmos vietos laureatų prizas prestižiniame, devintajame Adolfo Sakso konkurse. 

„Anemos Saxofoonkwartet“ nariai – Kristan Dehertog, Lieve De Keyser, Kurt Bertels, Wesley Capiau – studijavo saksofoną, kamerinę muziką ir muzikos teoriją Briuselio karališkojoje konservatorijoje, Leuven menų mokykloje LUCA ir „Conservatoire Régional de Cergy-Pontoise“ Prancūzijoje. Per daugelį metų „Anemos“ koncertavo įvairiose vietose – Zagrebe, Saint-Nazaire, Belgrade, Amersforte, Mastrichte, viešėjo ir tarptautiniame šiuolaikinės muzikos festivalyje „Iš arti“ Kaune. Kvartetas dažnai bendradarbiauja su orkestrais ir chorais, įgyvendina beprotiškas idėjas ir gauna trokštamą adrenalino porciją. Kvarteto siela – tenoriniu saksofonu grojantis Kurt Bertels – prie tokių įsimintinų muzikinių įvykių įvardina spektaklį su choru „Eigenwijs“ bei su Nyderlandų kameriniu choru „Sequens“ atliktą kompozitoriaus Gabrielio Fauré „Requiem“. Jau pirmasis, debiutinis „Anemos Saxofoonkwartet“ albumas „Through Time“ sulaukė kritikų pripažinimo, „Klassiek Centraal“ platformos recenzijoje apie  kvarteto sugeneruotus garsus iš pilvo, mums sukeliančius žąsų odos efektą. „Anemos Saxofoonkwartet“ – miniatiūrinis orkestras, o jo grojamo kūrinio „Saxstory“  su pučiamųjų instrumentų orkestru „Ąžuolynas“ patariama klausytis ne tik ausimis, bet ir plačiai atmerktomis akimis.

Dar viena programos „Musica academia“ intriga pučiamųjų instrumentų muzikos mylėtojams turėtų tapti ir orkestrinės kompozicijos. Anot Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ vyr. dirigento Giedriaus Vaznio, tada niekur nepasislėpsi, nes jos yra tarsi Elbrusas – iššūkių ir ištvermės reikalaujančios viršukalnės. Tai – Philip Sparke „Kaleidoskope“ ir Kevin Houben „Codon“ kūriniai, kuriais kiekvienas orkestras didžiuojasi savo repertuare. 

Spalvotą rudens vakarą rinkimės vėją, audrą ir gyvenimą kartu su Kauno pučiamųjų instrumentų orkestru „Ąžuolynas“, pianiste Emilija Rožukaite ir „Anemos Saxofoonkwartet“.

Susitinkame Kauno valstybinėje filharmonijoje spalio 20 dieną, 18 val.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų