Nerūdijanti klasika
Galima drąsiai teigti, kad šis Andrew Lloydo Webberio ir Timo Rice‘o kūrinys tapo nerūdijančia klasika – opera publiką džiugina jau 45-uosius gyvavimo scenoje metus ir iki mūsų dienų buvo statyta 42-ose pasaulio šalyse.
1971 m. roko operos premjera įvyko Niujorko Brodvėjuje, praėjus beveik metams – Londono West Ende. Per aštuonerius metus ji buvo suvaidinta 3358 kartus, surinko daugiau kaip 12 mln. JAV dolerių pajamų ir pelnė ilgiausiai rodomo West Ende spektaklio titulą.
Lietuvoje šis koncertinis „Jėzaus Kristaus superžvaigždės“ pastatymas kuriamas bendradarbiaujant su Didžiosios Britanijos agentūra „The Really Useful Group Ltd.“ ir Austrijos kompanija „Beat4Feet“.
Opera pastatyta remiantis Biblijos istorija apie paskutiniąją Jėzaus savaitę prieš nukryžiavimą. Centre – konfliktas tarp Jėzaus ir Judo. Judas, nors ir brangina Jėzų, mano, kad jis nėra Dievas, o tik paprastas žmogus.
Jėzaus filosofija, Judo manymu, gali tapti grėsme Romos imperijai, dėl to Jėzus bus nubaustas mirtimi. Į istoriją isipina Jėzaus ir Marijos Magdalenos švelni meilės istorija.
Pagrindiniai vaidmenys – ir Lietuvos žvaigždėms
Pagrindinį Jėzaus Kristaus vaidmenį atlieka dainininkas Rory Tayloras (D.Britanija). Dainininko pažintis su roko opera „Jėzus Kristus superžvaigždė“ prasidėjo 2012 m., kai jis dalyvavo britų kanalo „ITV“ televizijos realybės šou „Superstar“. Marija Magdaleną įkūnijo Kudra Owens (JAV). Gimusi Sietle (JAV), K. Owens scenos ir šokio meno mokėsi „William Esper Studios” Niujorke, „Seattle Cornish College of Arts”, „Dance Theatre of Harlem” ir „Pacific North West Ballet”. Judas – Alexas Melcheris (Vokietija). Kertiniu momentu Alexo biografijoje galima paminėti tą akimirką, kai Brianas May ir Rogeris Tayloras jį pasirinko atlikti lyderio partiją „Queen“ miuziklo „We Will Rock You“ premjerose Kelne, Štutgarte ir Berlyne. Dainininkas taip pat užsiima soline kūryba ir yra išleidęs du albumus – „The Tune - No More Excuses" ir „Man in the Moon".
Poncijaus Piloto vaidmenyje – Lietuvos teatro ir kino aktorius, renginių vedėjas, grupės „Liūdni slibinai“ narys Dominykas Vaitiekūnas. Dainininkas Egidijus Bavikinas įsijautė į karaliaus Eroto vaidmenį. Egidijus yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kauno fakulteto magistrantas, daugelio dainininkų konkursų laureatas, Kauno valstybinio muzikinio teatro solistas. Koncerte dalyvavo ritmo grupė iš Vokietijos, Kauno miesto simfoninis orkestras, jam virtuoziškai dirigavo Martinas Gellneris.
Režisierės tikslas – nustebinti publiką
Vis garsėjant muzikai tarp publikos ir orkestrantų įsipynė operos šokėjai ir dainininkai. Stebint koncertą, kilo mintis, kad Jėzaus mokiniai primena hipius. Ir ne veltui – juk 1970-tieji, tai metai, kai buvo populiari hipių kultūra. Gilinantis labiau – hipių judėjimas chronologiškai susijęs ir su roko muzikos gimimu. Taigi, žiūrovai gali ir šiandien stebėti tam laikmečiui svarbias aktualijas – ši opera simbolizuoja laisvę, taisyklių laužymą, socialinę neteisybę. Režisierė siekė šokiruoti – atlikėjai nevengė demonstruoti nuogo kūno, Judas kiek priminė Ozzy Osbourną.
Žiūrovų atsiliepimai – įvairūs
Po koncerto žmonės išėjo su prieštaringomis nuomonėmis – daugeliui opera labai patiko, bet kėlė ir prieštaringų minčių. Žiūrovės Rūtos nuomone, opera kiek klaidinanti religiniu požiūriu – Jėzaus laikais demonstruoti tiek nuogo kūno nebuvo galima. Kitai merginai operos atlikėjų apranga nesukėlė pastabų, o priešingai – sužavėjo.
Vyresniems žiūrovams ši opera sukelia nostalgiją – priminė jaunystę, kai patefone sukdavosi operos vinilinė plokštelė.
Naujausi komentarai