Šeštadienį Raudondvario kultūros centre kartu su projektu „Kaunas – Europos kultūros sostine 2022“ tarptautinis Pažaislio muzikos festivalis pristatys kompozitoriaus iš Maltos Rubeno Zahros operą „Kirana“. O po savaitės pasakiškoje Tado Ivanausko Obelynės sodyboje skambės kompozitoriaus ir dirigento Mindaugo Piečaičio naujai aranžuotas Šarlio Kamilio Sen Sanso kūrinys „Žvėrių karnavalas. Didžioji zoologinė fantazija“. Šio koncerto scenarijus sukurtas pagal Indrės Šeputienės, Sonatos Latvėnaitės ir Vitos Matulytės knygą „Maestro (ne)leidžia groti“. Anot festivalio projektų kuratorės Linos Krėpštaitės, abiejuose koncertuose jaunųjų klausytojų lauks ne tik gera muzika, bet ir galimybė įsitraukti į kūrybines veiklas. Kadangi Pažaislio muzikos festivalis, būdamas vienu seniausių ir didžiausių klasikinės muzikos festivalių Lietuvoje, kreipia didelį dėmesį į jaunųjų klausytojų ugdymą ir supažindina tiek su klasikinės muzikos lobynais, tiek su šiuolaikinių autorių kūriniais.
Kompozitoriaus R. Zahra savitas muzikinis stilius persmelktas klasikos, roko, džiazo ir pasaulinės muzikos dermių. Menininkas mažuosius Pažaislio festivalio klausytojus pakvies į mistinę, senovės kultūrų mitais paremtą pasaulio sukūrimo istoriją. Operos centre – Kirana – šviesa, kuri ištirpdo tamsą, garsas, kuris nutraukia tylą. Pranašiškas sapnas sako, kad Kirana turi sukurti visiškai naują pasaulį su dangumi viršuje ir žeme apačioje, kuri gyvena įvairiausi padarai. Šviesai priešinasi keturios mitinės būtybės, kurias ji paverčia keturiais elementais: vandeniu, žeme, oru ir ugnimi, o pati Kirana virsta sėklomis, kurias vėjas išnešioja po visą pasaulį.
Pažymėtina, kad „Kirana“ – 2014 m. kukliai, tik su viena vietine mokykla pradėtas edukacinis projektas, netrukus išaugęs iki tarptautinio, tarpdisciplininių menų projekto, jau atliktas penkiolikoje šalių, – pasakoja operos kūrėjas R. Zahra.– Mane suintrigavo idėja rasti būdą, kaip kartu su vaikais sukurti kažką naujo. Ne tik juos mokyti, bet ir suteikti jiems galimybę patiems kurti. Opera supažindina vaikus su labai šiuolaikiška estetika – muzikoje, choreografijoje, scenografijoje, todėl skatina mąstyti apie meną, šokį, muziką už jiems įprastų ribų. Visa mano naudojama muzikos technika – iš šiuolaikinio repertuaro. Pastebėjau, kad vaikai neturi išankstinio nusistatymo, kokia turėtų būti muzika, todėl jiems labai priimtinas muzikavimas netradiciniais būdais, o suvokti šiuolaikinę muziką jiems daug lengviau, nei suaugusiems.“
„Intriguoja tai, kad Raudondvario kultūros centre įvyksiančią operą „Kirana“ penkias dienas kuria vaikai kartu su trimis profesionaliais atlikėjai iš Maltos. Ką vaikai sukurs, tas bus parodyta ir scenoje. Tuo tarpu operos scenografija taps profesionalaus Maltos menininko animuoti Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos moksleivių darbai, sukurti dar 2020 metų rudenį vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse. Renginys nemokamas“, – priminė L. Krėpštaitė.
Birželio 19 dieną, Pažaislio festivaliui svečiuojantis. jo naujai atrastoje, nuostabioje Tado Ivanausko Obelynės sodyboje, bus galima „sutikti“ kengūrą, dramblį ar kokį kitą žvėrį, nes jie atgis teatralizuotame koncerte visai šeimai „Maestro (ne)leidžia groti“.
„Labai norėjome, kad kūrinį atliktų kuo daugiau jaunų pianistų, kad jie patirtų muzikavimo ansamblyje džiaugsmą, tad pasirinkome Vokietijoje gyvenančio dirigento ir kompozitoriaus M. Piečaičio aranžuotę, kurią jis kūrė savo mokiniams“, – sako projekto autorė ir režisierė S. Latvėnaitė-Kričenienė.
Koncerto scenarijumi taps I. Šeputienės, S. Latvėnaitės ir V. Matulytės sukurta spalvinga istorija „Maestro (ne)leidžia groti“, paremta tikrais genialiojo Š. K. Sen Sanso gyvenimo ir kūrybos faktais.
Maestro vieną vakarą susapnuoja keistą kūrinį – „Žvėrių karnavalą“, nuo kurio prasideda įdomi, intriguojanti, pilna pokštų bei muzikinių citatų kelionė.
„Vaikų ir suaugusiųjų drauge kuriamas menas yra unikalus. Vaikai pamažu pažįsta, jog, kaip teatre, taip ir gyvenime, yra scena, užkulisiai ir vaidmenys. O ko suaugusieji, pasirodydami kartu su vaikais scenoje mokosi? Ar tik ne laisvės ir drąsos eksperimentuoti ir nebijoti klysti? Nėra tokio amžiaus, kurį pasiekus, derėtų abejoti išėjimu į sceną ar kūrybos pradžią. Juk ir Š. K. Sen Sansas pirmąjį savo kūrinį parašė būdamas 4-erių metų ir kūrybą tęsė iki gyvenimo saulėlydžio – 86-ųjų savo gyvenimo metų.“ – sako S. Latvėnaitė-Kričenienė.
Po koncerto mažieji klausytojai bus kviečiami į inovatyvaus kūrybinio ugdymo darželio „Strazdanėlės“ bei Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos mokytojų parengtas kūrybines dirbtuves. Reikšminga tai, kad projektas yra draugiškas autistiškiems vaikams ir jų šeimoms, – pabrėžia renginio organizatoriai..
Naujausi komentarai