Pereiti į pagrindinį turinį

Pažaislio muzikos festivalis pasitiks vasarą

2019-05-27 11:31
DMN inf.

Kalendorinės vasaros išvakarėse Lietuvos kultūros padangę su nauja energija sudrebins XXIV Pažaislio muzikos festivalis. Šiemet devizu šūkį "#Pažink" pasirinkęs festivalis kviečia kartu keliauti po platų ir įvairų muzikos pasaulį.

Daugiau nei 40 renginių festivalio programoje netrūks įvairiausių žanrų koncertų, jau publikos pamėgtų atlikėjų ir naujai atrastų talentų, gerai pažįstamų koncertų erdvių ir rečiau aplankomų vietų.

Apšilimas su džiazu

Festivalis kviečia visus džiaugtis ir dalytis džiaugsmu, skatina atsigręžti į tai, ką mums visiems teikia nemari akademinė muzika ir klasikinis menas. Šie dalykai – džiaugsmas, gėris, prasmė ir tvarumas – atsispindi tiek skambiausiuose muzikos garsuose, tiek prie ketvirčio amžiaus sukakties artėjančio Pažaislio muzikos festivalio filosofijoje.

Jau gegužės 30 d. Kauno diksilendas "DixXband" kviečia klausytojus patirti pirmąjį nuotykį – Volfo Engelman studijos terasoje vyks koncertas "Nuskraidink mane į diksilendo šalį". Atlikėjų parengtoje programoje susipins tradicinis džiazas, improvizacijos, išraiškingos melodijos ir pašėlę ritmai, o svingo ambasadoriai Kaune – klubo "All That Swing" šokėjai pasiruošę visą publiką sukelti ant kojų.

Iš klasikos lobyno

Gegužės 31 d. Pažaislio vienuolyne vyks pradedamasis XXIV Pažaislio muzikos festivalio koncertas "Odė džiaugsmui", skirtas Kauno valstybinio choro 50 metų jubiliejui paminėti.

Pradedamajame koncerte, greta jubiliejų pasitinkančio Kauno valstybinio choro, girdėsime Modesto Pitrėno vadovaujamą Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą ir sėkmės tarptautinėse scenose lydimus solistus, kurių karjera džiugina kiekvieno melomano širdį: sopraną Vidą Miknevičiūtę, mecosopraną Jovitą Vaškevičiūtę, tenorą Vaidą Vyšniauską ir bosą Tadą Girininką.

Diriguojant profesoriui Petrui Bingeliui koncerto metu skambės nuostabiausios arijos, ansambliai ir chorai iš operos žanro lobyno, o vakarą vainikuos didingi Ludwigo van Beethoveno IX simfonijos akordai.

Skambės nuostabiausios arijos, ansambliai ir chorai iš operos žanro lobyno, o vakarą vainikuos didingi Ludwigo van Beethoveno IX simfonijos akordai.

Kaunietė iš Vokietijos

Po ilgos pertraukos į gimtąjį miestą dainuoti sugrįžtanti V.Miknevičiūtė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA), Leipcigo Felixo Mendelssohno-Bartholdy aukštosios muzikos mokyklos, Ciuricho ir Hamburgo operos teatrų operos studijų auklėtinė.

Dainininkės tarptautinė karjera prasidėjo dar studijuojant Šveicarijoje – ji debiutavo festivalyje "Aix-en-Provence" ir Bazelio operos teatre. Studijų Hamburge metu solistė sukūrė gausybę pagrindinių vaidmenų operos spektakliuose, tapo konkursų "Viennese Operetta" ir "Operetė – mano meilė" prizininke.

Jau aštuonerius metus V.Miknevičiūtė yra Mainco operos teatro trupės narė. Jos repertuaras nuolat pildosi naujais vaidmenimis, kurių sąraše puikuojasi Tatjana, Margarita, Violeta, Mimi ir gausybė kitų soprano svajonių vaidmenų. Vis atsinaujinantis solistės amplua šiuo metu krypsta link svariosios Giuseppe Verdi, Richardo Wagnerio ir Richardo Strausso kūrybos.

Dainininkė nuolatos laukiama Hamburgo, Frankfurto, Kaselio, Leipcigo, Berlyno, Rygos, Vysbadeno ir kituose operos teatruose, jai tenka dainuoti diriguojant tokioms įžymybėms kaip Simone Youngas, Danielis Barenboimas, Adamas Fischeris, Valerijus Gergijevas ir daugelis kitų. Ne mažiau svarbi ir koncertinė V.Miknevičiūtės veikla, jai suteikusi galimybę dainuoti stambios formos žanro kūrinius Ciuricho "Tonhalle", Hamburgo "Laieszhalle" ir pagrindinėse Lietuvos scenose.

Apdovanojimų keliu

Kaune kelionę į muzikos pasaulį pradėjo ir J.Vaškevičiūtė. Solistė mokėsi LMTA, stažavo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) Operos studijoje, o šio teatro scenoje debiutavo Ulrikos vaidmeniu G.Verdi operoje "Kaukių balius". Solistė gastroliavo Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Kinijoje ir JAV. Tarp jos sukurtų scenos vaidmenų – tokie mecosoprano repertuaro perlai kaip Karmen, Amneris, Olga, Suzuki, Dalila ir kitos pagrindinės operų herojės.

Dainininkė tapo "Operos švyturių" apdovanojimų "Metų operos viltimi", o jos debiutas Domingos vaidmeniu Peterio Eötvöso operoje "Meilė ir kiti demonai" atvėrė kelius į Europos teatrų scenas. Kompozitoriaus kvietimu šią partiją ji atliko Kelno operos teatre, vėliau – Strasbūro "Opera National du Rhin" ir Vengrijos nacionaliniame operos teatre.

Šiuose teatruose dainininkė sukūrė dar keletą reikšmingų vaidmenų, vėliau debiutavo Ispanijos teatre "Opera Maestranza". Gausybę įsimintinų vaidmenų solistė sukūrė "Vilnius City Opera" projektuose, buvo nominuota "Auksinio scenos kryžiaus" apdovanojimui. Keletas paskutinių sezonų paženklinti J.Vaškevičiūtės debiutais Buenos Airių "Teatro Colón" ir Estijos nacionaliniame operos teatre.

Legendinis Otelas

V.Vyšniauskas, užsienyje geriau žinomas kaip Kristian Benedikt, tarptautinį pripažinimą pelnė kaip vienas geriausių Otelo vaidmens atlikėjų G.Verdi operoje "Otelas". Šį sudėtingą vaidmenį dainavo daugiau nei 120 kartų. Jo Otelas skambėjo Meksiko "Opera de Bellas Artes", Veronos "Teatro Filarmonico", Vienos valstybiniame operos, Miuncheno Bavarijos valstybiniame, Sankt Peterburgo Marijos, Monrealio operos ir daugelyje kitų teatrų.

Pernai dainininkas debiutavo Niujorko "Metropolitan" operos teatre Samsono vaidmeniu Camille Saint-Saënso operoje "Samsonas". Naujausi jo pasirodymai – Kalafas LNOBT, Samsonas ir Germanas "Vilnius City Opera" projektuose, Andrė Šenjė Triesto operos teatre ir Kalafas Buenos Airėse. Artisto ateities planuose – Don Alvaro Lisabonoje, Germanas "Metropolitan" operos teatre, Erikas Bilbao operos teatre, kur skrajojantį olandą dainuos žymusis baritonas Brynas Terfelis.

Šiais metais V.Vyšniauskas įrašų kompanijoje "Delos" išleido debiutinį albumą, jis dainavo diriguojant tokioms scenos įžymybėms kaip Antonio Pappano, Marco Armiliato, Marcello Votti, Riccardo Chailly, Valerijus Gergijevas, Alexanderas Vedernikovas ir daugelis kitų. Koncertų scenose dainininkas dažnai atlieka stambios formos žanro kūrinių tenoro partijas.

Auksinis bosas

T.Girininkas – LMTA auklėtinis, prieš šešerius metus tapęs Lietuvos metų operos solistu ir pelnęs "Auksinio scenos kryžiaus" apdovanojimą už Heinricho vaidmenį R.Wagnerio operoje "Lohengrinas" ir De Silvos vaidmenį G.Verdi operoje "Ernani". Praėjusių metų sezonai pažymėti šiais solisto kurtais vaidmenimis: Rocco L.van Beethoveno "Fidelio", Bartolo Wolfgango Amadeuso Mozarto "Figaro vedybos", Colline Giacomo Puccini "Bohema", Maliuta Skuratovas Nikolajaus Rimskio-Korsakovo "Caro sužadėtinė" ir kt.

Dainininkas kuria vaidmenis LNOBT, Kauno valstybiniame muzikiniame teatre, "Vilnius City Opera" projektuose. Praėjusio sezono metu klausytojai gėrėjosi jo Mefistofeliu Charles'o Gounod "Fauste", Ferrando G.Verdi "Trubadūre", Don Alfonsu W.A.Mozarto "Visos jos tokios". Praeitų metų pavasarį atlikėjas debiutavo Konstancos (Vokietija) filharmonijoje, kur sukūrė Kardinolo de Bronji vaidmenį Fromentalio Halevy operoje "Žydė".

Jau keletą metų T.Girininkas yra Niurnbergo operos teatro trupės narys. Jo karjeroje svarbią poziciją užima kamerinė muzika ir boso partijos oratorijose bei kantatose. Dainininkui teko dirbti su tokiais dirigentais kaip Jamesas Gaffiganas, Rolfas Becksas, Gianluca Marciano, José Cura, Marcello Mottadelli, Gintaras Rinkevičius, Modestas Pitrėnas ir daugelis kitų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų