Kauno technologijos universitetą (KTU) baigę jaunuoliai savo pomėgį žaisti ir kurti kompiuterinius žaidimus pavertė sėkmingu verslu. Kol kas jie atsargiai vertina savo pirmus žingsnius pasaulinėje rinkoje, bet jau tūkstančiai kinų, rusų ir amerikiečių savo išmaniuosiuose telefonuose žaidžia kauniečių sukurtą žaidimą.
KTU jaunojo verslo vystymo skyriuje "StartupSpace" įkurta žaidimų studija "Tiny Lab Productions" išaugo iš grupelės informatikos studentų, kurie laisvalaikį leido kurdami kompiuterinį žaidimą. Dabar įmonėje darbuojasi dešimt specialistų, kurie įgyvendina įvairius informacinių technologijų projektus ir kartu siekia įsitvirtinti kompiuterinių bei mobiliųjų telefonų žaidimų rinkoje.
Suvienijo bendras pomėgis
Įmonės "Tiny Lab Productions" direktorius Jonas Abromaitis pasakojo dar mokykloje domėjęsis ne tik kompiuteriniais žaidimais, bet ir jų kūrimu, lankė jaunųjų programuotojų būrelį KTU gimnazijoje. "Studijuodamas radau bendraminčių ir taip susibūrė šešių studentų grupė", – prisiminė jis.
Komanda nusprendė sukurti tokį strateginį žaidimą, kokį norėtų žaisti patys, bet neranda. Dėl šio tikslo universitete jie praleisdavo kone visą savo laisvalaikį. "Kartu tai buvo ir mūsų baigiamasis bakalauro studijų darbas, jo tema – kompiuterinių žaidimų programų kūrimas", – sakė J.Abromaitis.
Studentų sukurtą žaidimą "Nebula 44" ir dabar internete realiuoju laiku visame pasaulyje žaidžia apie 20 tūkst. žmonių.
Po studijų komanda neišsiskirstė – liko KTU sukurtame pradedančių verslą skyriuje, kuriame jauniems idėjų turintiems žmonėms suteikiamos patalpos. Jaunuoliai įkūrė įmonę, priėmė į ją daugiau žmonių ir kibo į darbus.
Netradicinis valdymas
Įmonėje dirbantys vaikinai pabrėžė, kad visiškai neteikia reikšmės hierarchijai. "Direktoriumi esu tik dėl to, kad juo kas nors turi būti, o šiaip esu programuotojas. Neturime griežtos hierarchijos, sprendimus priimame bendrai pasitarę", – kalbėjo J.Abromaitis.
Iš pradžių įmonės vadovu buvo išrinktas dabar už techninius reikalus atsakingas Artūras Šlajus. "Greitai supratau, kad man administraciniai reikalai ne prie širdies, todėl vadovo pareigas perleidau Jonui", – aiškino A.Šlajus. Ir nusišypsojęs pridūrė, kad J.Abromaitis turi gerą savybę sklandžiai kalbėti su žmonėmis apie verslo reikalus net ir tada, kai būna nemiegojęs tris paras.
Dirba ir mechanikas
Įmonėje darbuojasi ne vien informatikos išsilavinimą turintys specialistai. "Mūsų dizaineriai daugiausia baigę KTU Dizaino ir technologijų fakultetą. Kai kurie kiti darbuotojai įgiję visai kitokias specialybes, pavyzdžiui, transporto inžinerijos", – vardijo A.Šlajus.
Vienas programuotojas anksčiau dirbo mechaniku automobilių servise Vilniuje, o laisvalaikiu kurdavo žaidimų programas. Susipažinęs su "Tiny Lab Productions" darbuotojais ir sulaukęs kvietimo prisijungti prie komandos, metė mechaniko darbą ir atsikraustė iš sostinės į Kauną. "Diplomai tik formalumas. Universiteto studijos yra tarsi papildomas kuras raketai, kad ji sparčiau ir greičiau kiltų, o baigimo diplomas savaime įgūdžių nesuteikia", – įsitikinęs A.Šlajus.
Rinka – visas pasaulis
Kiek daugiau nei metus veikianti "Tiny Lab Productions" jau gali didžiuotis sėkmės sulaukusiu savo sukurtu žaidimu "Orborun". Jį kauniečiai rugsėjį išleido kartu su pasauliniu žaidimų leidėju "Bulkypix".
Žaidimas skirtas išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, ateityje planuojama jį pritaikyti ir asmeniniams kompiuteriams. Produktas platinamas per "AppStore" ir "Google Play".
Per mėnesį "Orborun" atsisiuntė jau apie 200 tūkst. vartotojų. Deja, didžioji dalis tai padarė nelegaliai. "Žaidimą už pinigus parsisiuntė 4 tūkst. žmonių įvairiose pasaulio šalyse. Nors produktas visai nebrangus, dar daug žmonių vis vien piratauja. Daugiausia mūsų žaidimą nelegaliai parsisiuntė Kinijoje, Rusijoje, bet netrūksta pirataujančių ir JAV", – skėstelėjo rankomis J.Abromaitis.
Žaidimo idėja gimė pradedančių informacinių technologijų verslą renginyje "Startup Weekend", vykusiame Vilniaus televizijos bokšte. "Sumanėme sukurti žaidimą, perteikiantį adrenalino ir greičio pojūtį. Pirmąją žaidimo versiją sukūrę per 52 valandas ir pasiūlę ją išmėginti renginio dalyviams, pastebėjome, kad dauguma jų žaidė labai įsijautę ir įsiaudrinę. Taip akimirksniu pavyko rasti atsakymą, kuriuo keliu sukti", – prisiminė J.Abromaitis.
Paskui buvo devyni mėnesiai intensyvaus darbo. Komanda per šį laiką atkakliai gilinosi į žaidimų kūrimo subtilybes, dalyvavo trijų mėnesių renginyje, vadinamajame žaidimų akceleratoriuje "Game Founders" Estijoje. Ten atvyksta žaidimų kūrėjų ir investuotojų iš viso pasaulio. "Pavyko užmegzti naudingų ryšių, kurie pravers ateityje", – džiaugėsi J.Abromaitis.
Sėkmė lyg lošime
Pasak A.Šlajaus, norint išsilaikyti kompiuterinių, mobiliųjų telefonų žaidimų versle, vien gerų idėjų ir darbštumo nepakanka. Reikia žinoti būdų, kaip produktą pristatyti pasauliui. "Visame pasaulyje veikia labai daug vadinamųjų startuolių, kurie siūlo savo idėjas. Jų dalyviams svarbu surasti investuotoją, kuris patiki idėja ir ją paremia finansais", – apie šio verslo virtuvę pasakojo vaikinas.
Pasak jo, žaidimų verslas – tarsi lošimas: gali labai pasisekti, o gali likti ir nieko nepešęs. Yra istorijų, kai siūloma idėja ilgai nieko nesudomina. Taip atsitiko su garsiu žaidimu "Angry Birds", kurį Europoje visi laikė kvailu ir neperspektyviu. Galiausiai partnerius idėjos autoriai rado JAV ir dabar šis produktas neša didelius pinigus. "O būna, kad idėja atrodo labai gera, bet rinkoje ji nieko nesudomina", – žino A.Šlajus.
Brandina naujus planus
Kol kas įmonė iš sukurto žaidimo nepragyvena. "Teikiame programavimo paslaugas. Dabar dirbame su Didžiosios Britanijos bendrove, kuri klientams parduoda individualiai įmonės specifikai pritaikytus internetinius žemėlapius", – pasakojo J.Abromaitis.
Pasak jo, jų įmonė visose srityse stengiasi orientuotis į pasaulio rinką. "Vakarų pasauliui esame pigūs, o mums jų siūloma kaina atrodo didelė", – įmonės pasirinkimą aiškino vadovas.
Visgi savo ateitį bendrovės "Tiny Lab Productions" komanda mato žaidimų versle. Po darbų, kurie dabar atneša pagrindines pajamas, jie brandina naujų žaidimų išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams idėjas. "Taip pat turime svajonę sukurti didelės apimties strateginį kompiuterinį žaidimą", – planuoja vaikinai.
Naujausi komentarai