„Šita reklama peržengia ribas, kurias visuomenė yra nustačiusi politinėms kovoms. Tai jau peržengia moralumo lygmenį“, – taip Kaune pasirodžiusią politinę reklamą įvertino Vytauto Didžiojo universiteto profesorius politologas Lauras Bielinis.
Egzaminas konservatoriams
Reklaminiai plakatai su dviem kepurėmis – maskuojamųjų spalvų kariška trispalvės fone ir sovietinio milicininko raudoname fone – penktadienio rytą iškabinti įvairiose Kauno vietose. „Kam patikėsi Kauną? Kovo 15 d. renkiesi tarp patrioto ir milicininko!“ – skelbia plakatai.
Politologas L. Bielinis įvardija ir priežastį, kodėl Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos kandidatas Andrius Kupčinskas ėmėsi tokios taktikos.
„Stebime situaciją, kuomet Kauno mero postas tampa savotišku egzaminu visai konservatorių partijai, nes jiems tai ir garbės, ir prestižo reikalas, ir pagaliau – net partijos išlikimo reikalas, nes partijos viduje yra daug prieštaravimų. Jie kovos visais įmanomais būdais. Jeigu jau naudojamos štai tokios priemonės, manau, kad tai tik pradžia. Liko dar savaitė – pamatysime dar ne tokių akibrokštų. Ką padarysi“, – šyptelėjo politologas.
Kaip, jo nuomone, į tai reaguos „Vieningo Kauno“ lyderis Visvaldas Matijošaitis?
„Viskas priklauso nuo jo kultūros, ir kiek jis turi ištvermės. Ar jo kantrybė yra begalinė, ar ne. Jeigu turi ištvermės ir kultūros, jis pasistengs per daug apie tai nekalbėti ir neatsakinėti tame pačiame lygmenyje. Jeigu abu priešininkai pradės kalbėti štai tokio lygio argumentais, bus ne politinė kova, o turgaus muštynės“, – pastebėjo prof. L. Bielinis.
Jis nesiryžo vertinti, ar tokia reklama nėra pažeidimas. Pasak politologo, tai turi įvertinti teisėsauga ir Vyriausioji rinkimų komisija (VRK).
V. Matijošaitis: apmaudu
„Esu Vilniuje, plakatų dar nemačiau. Sovietinės simbolikos Lietuvoje naudoti negalima“, – tokia buvo V. Matijošaičio reakcija, išgirdus apie Kaune iškabintą oponento politinę reklamą.
„Ačiū dar kartą A. Kubiliui ir A. Kupčinskui už man lipinamas pravardes. Tokios reklamos emocijų man nesukelia, tik apmaudu, kad bandoma pažeminti teisėsaugoje dirbusių ir dirbančių žmonių pasirinkimą. Gal jį teisėsauga kada nors yra nuskriaudusi, kad jis taip pyksta?“ – svarstė V. Matijošaitis.
Jis sakė nesiginantis, kad dirbo kriminalinės milicijos pareigūnu, tačiau priminė, kad pastaruosius 25 metus dirba versle. „Aš ir patriotas, ir buvęs milicininkas. Čia nėra tarp ko rinktis“, – šyptelėjo „Vieningo Kauno“ lyderis.
„Kovo 15 d. kauniečių laukia labai svarbus pasirinkimas. Kauniečiai nuspręs, kas artimiausius ketverius metus bus atsakingas už modernaus ir laisvo ateities Kauno kūrimą. Ar už tai bus atsakingas visą gyvenimą savo asmeninio verslo interesais besirūpinantis žmogus, ar tas, kuris yra prisiekęs Kaunui ir rūpinasi jo ateitimi. Tai yra klausimas, į kurį turės atsakyti visi kauniečiai, atėję prie balsadėžių. Labai svarbu, kad kauniečių sprendimas būtų gerai apgalvotas ir pasvertas. Matome, kad į rinkimus metęs milžiniškus pinigus, mano oponentas tarsi užbūrė dalį kauniečių. Norime atverti kauniečiams akis ir parodyti, tarp ko jie iš tikrųjų renkasi“, – taip pasirinktą politinės kovos modelį pakomentavo A. Kupčinskas.
Komentaras
Zenonas Vaigauskas, VRK pirmininkas
Nemačiau nei plakatų, nei skundų dėl jų, tik sulaukiau skambučių. Kol kas nelabai noriu komentuoti, kad pats neįsitraukčiau į rinkimų kampaniją. Parastai komentuojame tada, kai kuris nors kandidatas kreipiasi su skundu. Galima su plakatu labai daug pasiekti ir galima sugriauti viską, ką turėjai. Nežinia, kaip rinkėjai dabar vertins tuos plakatus. Šiaip rinkimų teorija sako taip: jeigu tu reklamuoji oponentą – teigiamai ar neigiamai, jam daugiau balų uždirbi. Jeigu nori priešininką išpopuliarinti, tai čia tas ir padaryta.
Naujausi komentarai