Iš viso 9 km atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių rekonstruota maždaug 15 km geležinkelio kelio: nutiesta 9 km naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 km sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 km esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
„Tai yra unikali atkarpa visoje Europoje – tunelyje pastatyta sudvejinta vėžė“, – toks sprendinys, anot „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, nuo šiol yra tik Kaune.
Traukinių eismas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono turėjo būti atnaujintas antroje rudens pusėje, tačiau dėl terminai keitėsi.
„Vykdomas labai svarbus strateginis regiono projektas „Rail Batica“. Šiuo metu baigiamas etapas, kai atidarėme traukinių eismą į Kauno stotį. Statybos darbus planavome tris mėnesius, deja, dėl rangovo pajėgumų trūkumo šiek tiek vėlavome. Bus sujungta Kauno stotis su Palemono terminalu. Tai 15 km atkarpa, – Kartu su pirmaisiais keleiviais maršrutą „Kaunas-Vilnius“ pirmadienio popietę išbandęs M.Bartuška vardijo nuveiktus ir dar laukiančius darbus. – Su Kauno savivaldybe rekonstruojami arba naujai pastatomi trys automobilių viadukai, keturios pėsčiųjų perėjos. Šalia atnaujinamos miesto komunikacijos, elektros ir šilumos tinklai.“
Svarbiausia, kad darbai pagaliau prasidėjo ir pajudėjo.
M.Bartuškos skaičiavimais, projektas kainavo apie 50 mln. eurų, o laikini apribojimai minėtoje atkarpoje keleivių skaičių sumažino maždaug 30 proc.
„Matėme statistiką – keleiviams kryptis „Vilnius-Kaunas“ yra viena populiariausių. Dėl apribojimo, kai traukiniai negalėjo vykti iki Kauno stoties, atkarpoje turėjome apie 30 proc. mažiau žmonių. Tačiau jau nuo pirmos dienos jie grįžta“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovas vylėsi, kad į traukinius artimiausiu metu vėl sės ne tik nuolatiniai, bet ir nauji keleiviai.
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis teigė kad Kaunui šis projektas buvo labai svarbus.
„Didžiausia sėkmė Kaunui, kad darbai pagaliau prasidėjo ir pajudėjo. Už tai ačiū buvusiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui ir „Lietuvos geležinkeliams“. Čia tik darbų pradžia, pirmas nedidelis etapas“, – kalbėjo V.Matijošaitis.
„Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdė „Hidrostatyba" su partneriais ir „Autokausta".
„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.
Naujausi komentarai