Pereiti į pagrindinį turinį

Avaringiausių Kauno perėjų dešimtukas

2015-02-13 08:42

Kauno policijos pareigūnai skambina pavojaus varpais: gatvėse itin padaugėjo tragiškų nelaimių. Pareigūnai sudarė avaringiausių pėsčiųjų perėjų Kauno mieste dešimtuką ir kreipėsi į savivaldybę prašydami jas apšviesti.

Avaringiausių Kauno perėjų dešimtukas
Avaringiausių Kauno perėjų dešimtukas / Tomo Raginos nuotr.

Kauno policijos pareigūnai skambina pavojaus varpais: gatvėse itin padaugėjo tragiškų nelaimių. Pareigūnai sudarė avaringiausių pėsčiųjų perėjų Kauno mieste dešimtuką ir kreipėsi į savivaldybę prašydami jas apšviesti.

Žuvusiųjų – dvigubai daugiau

2013 m. nelaimių keliuose buvo sumažėję. Vairuotojai ir pėstieji buvo tapę atidesni, tačiau pernai ir šiemet prie vairo sėdama ir per pėsčiųjų perėjas einama vėl pernelyg atsipalaidavus.

Pareigūnai ypač kritiniu vadina šių metų sausį. Policijos duomenimis, Kauno apskrityje autoavarijose praėjusį mėnesį žuvo septyni eismo dalyviai. Pernai per du pirmuosius metų mėnesius, iki vasario pabaigos, žuvo penki žmonės.

Šiemet vien Kauno mieste jau žuvo trys žmonės, sužeista 50; pernai per dvigubai ilgesnį laikotarpį, iki vasario pabaigos, žuvo keturi, sužeisti 65 žmonės.
Nemaža dalis kaltės dėl nelaimių priskiriama eismo sąlygoms.

Laikinai einantis Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pareigas Darius Žukauskas akcentavo, kad pėstieji dažniausiai nukenčia tamsiu paros metu, ypač pavojingos yra neapšviestos arba menkai apšviestos vietovės.

"Situaciją sunkina tai, kad dažnas pėsčiasis nedėvi jokių šviesą atspindinčių atšvaitų, vilki tamsiais drabužiais, gatvę kerta neįsitikinęs, kad tai saugu. Trūksta ir vairuotojų atidumo, atsakingumo, drausmingumo. Dažnai viršijamas leistinas greitis", – vardijo D.Žukauskas.

Išskyrė pačias avaringiausias

Stengdamasi kelti pėsčiųjų ir vairuotojų sąmoningumą, Kauno policija ieško ir kitų būdų, kad gatvėse būtų saugiau.

Peržiūrėjus įvykių ataskaitas sudarytas avaringiausių pėsčiųjų perėjų Kauno mieste dešimtukas: ties V.Krėvės pr. 26A, Sukilėlių pr. ir Žeimenos g. šviesoforu reguliuojama sankryža, ties Kovo 11-osios g. 114, Breslaujos g. ties Kaišiadorių g., ties S.Žukausko g. 19, R.Kalantos g. 40, V.Krėvės pr. 97, Veiverių g. 150, Panerių g. 17, Šiaurės pr. 99.
Tai perėjos, kuriose per eismo įvykius nukentėjo daugiausia žmonių. Policija, bandydama užkirsti kelią nelaimėms, prašo savivaldybės peržiūrėti, ar į dešimtuką įtrauktos perėjos yra tinkamai apšviestos. Ten, kur tamsu, pareigūnai norėtų, kad prie perėjų būtų įrengtas apšvietimas.

Pasak "Kauno gatvių apšvietimo" generalinio direktoriaus Kęstučio Žuromsko, šiandien R.Kalantos g. 40, V.Krėvės pr. 97 perėjos jau yra apšviestos, o perėja ties S.Žukausko g. 19 apšviesta iš vienos pusės.

Kauno miesto savivaldybė pernai skyrė daugiau dėmesio ir lėšų papildomai apšviesti  perėjoms nei 2013 m. "Kauno gatvių apšvietimas" pernai 35-iose perėjose įrengė papildomą apšvietimą.

Vieną pėsčiųjų perėją papildomai apšviesti vidutiniškai kainuoja iki 1 500 eurų. "Tikrai menka suma, palyginti su pėsčiųjų prarasta sveikata ar gyvybe", – komentavo pašnekovai.

Laukiama politikų sprendimo

Kaip bus atsižvelgta į Kauno policijos prašymą, priklausys nuo miesto tarybos sprendimo.

"Užsakytume ir šimtą perėjų apšviesti, jeigu tam būtų skirta pinigų", – pareiškė Kauno miesto savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjo pavaduotojas Saulius Meškauskas.
Jo teigimu, sudarant perėjų sąrašą, kurias žadama apšviesti, atsižvelgiama ne tik į avaringumą.

Pirmenybė bus skirta ir perėjoms, esančioms šalia ikimokyklinio ugdymo įstaigų.

Anot jo, pernai perėjų papildomai apšviesta daugiausia Baltų pr., Šilainiuose, nes buvo vykdyta šio prospekto rekonstrukcija – jis tvarkytas iš esmės. Šiemet daugybė permainų laukia Raudondvario pl., tad visos jo perėjos taip pat bus papildomai apšviestos.

Gali būti, kad avaringumui mažinti bus pasitelktos ir technologijos. "Esame lankęsi miestuose, kuriuose prie perėjų įrengti šviesoforai ir greičio matuokliai. Užfiksavus, kad atvažiuojantis automobilis lekia nesaugiu greičiu, automatiškai įsižiebia raudonas šviesoforo signalas, tad vairuotojas priverstas sumažinti greitį ir sustoti. Jeigu bus galimybių, bandysime pasinaudoti šiuo pavyzdžiu", – vylėsi S.Meškauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų