Pereiti į pagrindinį turinį

Bankomate kainuoja net žvilgsnis į sąskaitą – beliko, kad bankai apmokestintų orą

2018-06-23 16:00

Kaunietė nemaloniai nustebo elektroninės bankininkystės sistemoje pamačiusi, kad nuskaičiuotas neaiškus mokestis. Pasirodo, pinigus SEB bankas paėmė už bankomate pasitikrintą sąskaitos likutį.

Mokestis: teko sumokėti už tai, kad bankomate patikrino sąskaitos likutį.
Mokestis: teko sumokėti už tai, kad bankomate patikrino sąskaitos likutį. / Eitvydo Kinaičio nuotr.

Nemaloni staigmena

Į "Kauno dieną" kreipėsi kaunietė Virginija, kurią nustebino nežabojamas banko apetitas. Ji jau daug metų yra SEB banko klientė. Anksčiau didesnių nesklandumų nebuvo, tačiau moterį nemaloniai nustebino naujas mokestis. Ji prisijungusi prie elektroninio banko pastebėjo, kad buvo apmokestintas tik pažiūrėjimas per bankomatą savo sąskaitos likutį. Tokia paslauga įkainota 0,3 euro.

"Čia jau viršūnė. Už tai, kad tik pasižiūrėjau sąskaitą, turiu mokėti 30 centų. Aš iš bankomato net pinigų neėmiau. Aišku, suma nedidelė, bet vis tiek nėra logikos, kad už tai turiu mokėti. Seniau tikrai laisvai galėdavai pasižiūrėti bankomate, kiek tavo sąskaitoje liko pinigų, o dabar už žvilgsnį lupa pinigus", – piktinosi SEB banko klientė.

Ji stebėjosi, kad visur kalbama, jog lietuviai turėtų būti skatinami atsisakyti grynųjų pinigų ir už pirkinius mokėti banko kortele. Anot kaunietės, šiuo atveju, kai bankas už viską nori paimti pinigų, jai kaip tik kyla didesnis noras atsiskaityti grynaisiais.

"Jie man absoliučiai jokios paslaugos nesuteikė, tad kodėl turėčiau mokėti? Suprantu, kad gali bankas pasiimti kažkokį mokestį už atliktą operaciją, bet šiuo atveju pinigai jiems nubyrėjo tiesiog iš oro", – toliau tęsė Virginija.

Už tai, kad tik pasitikrinau sąskaitą, turiu mokėti 30 centų. Aš iš bankomato net pinigų neėmiau.

Banko pozicija

SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė "Kauno dienai" teigė, kad jų klientams lėšų likučio patikrinimas SEB mokėjimo kortelės sąskaitoje yra nemokamas naudojantis didžiausiu Lietuvoje bankomatų tinklu, jungiančiu SEB ir "Luminor" (buvusio DNB banko) bankomatus, t.y. 518 bankomatų.

Atstovė aiškino, kad nemokamai klientai gali pasitikrinti lėšų likutį kortelės sąskaitoje prisijungę prie SEB banko programėlės išmaniajame telefone arba SEB interneto banko, taip pat paskambinę į banką visą parą veikiančiu klientų aptarnavimo telefonu +3 70 5 268 2800. Anot jos, šiais būdais sąskaitos likučiui patikrinti naudojasi absoliuti dauguma banko klientų.

"Tik tuo atveju, jeigu SEB banko klientai lėšų likutį SEB mokėjimo kortelės sąskaitoje tikrina kitų bankų (ne SEB ar buvusio DNB, dabar "Luminor") ar užsienio bankomatuose, ši paslauga yra apmokestinama 0,3 euro. Tai yra papildoma paslauga klientams, suteikiama kitų bankų bankomatuose, susijusi su papildomomis banko sąnaudomis. Ji teikiama jau kelerius metus. Tokia paslauga naudojasi labai nedidelė dalis SEB banko klientų", – apie išimtį, kada bankomatuose už sąskaitos patikrinimą reikia mokėti kalbėjo I.Dauguvietytė-Daskevičienė.

Detaliau SEB banko atstovė nepaaiškino, kokia paslauga suteikiama ir kokie banko resursai naudojami tuomet, kai klientas tiesiog pasižiūri likutį, bet neima pinigų.

Kiti įkainiai

SEB banko atstovė tikino, kad yra ir kitų apmokamų banko paslaugų. Visą šiuo metu galiojančią kainodarą galima pasižiūrėti SEB banko interneto puslapyje, kasdieninės bankininkystės skiltyje. Spausdintą versiją galima rasti SEB banko skyriuose.

"SEB bankas savo kainodarą periodiškai peržiūri kasmet. Visada, laikydamasis įstatymų reikalavimų, bankas klientus apie įkainių pokyčius informuoja likus mažiausiai 60 dienų iki jų įsigaliojimo", – teigė I.Dauguvietytė-Daskevičienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų