Ar bendrijos pajėgios profesionaliai ginti daugiabučių namų savininkų interesus ir yra panacėja nuo visų problemų? Kokie yra tokios valdymo formos pranašumai ir trūkumai? Ką turėtų rinktis gyventojai, kad jų namai būtų prižiūrimi kokybiškai ir laikantis visų teisės aktų?
Respublikinių Būsto rūmų prezidentas Juozas Antanaitis pastebi, kad bendrija – kaip valdymo organas – pasiteisina dviem atvejais. Kai bendrijos pirmininkas yra ūkiškas, savo amatą išmanantis specialistas, arba kai bendrija valdymą, namo inžinerinių sistemų priežiūrą ir eksploataciją patiki profesionalams. Tik taip galima užtikrinti, kad daugiabučiai namai bus prižiūrimi tinkamai, o juose gyvenantys žmonės apsaugoti nuo įvairių nelaimių, kurios dažnai nutinka, kai pastatu rūpinasi nekompetentingi asmenys.
„Bendrijos pirmininkas gali būti labai iniciatyvus ir puikus žmogus, bet jis vis dėlto nėra pastatų priežiūros profesionalas. Tad natūralu, kad visko išmanyti negali. Ilgus metus šioje srityje dirbantys administratoriai yra sukaupę milžinišką žinių bagažą, todėl jų patarimai ir parama yra vertingi. Manau, kad žmonėms sudėtingiausia susigaudyti jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose. Gerai, kad yra galinčių patarti ir pagelbėti. Gerai ir tai, kad tarp administratorių ir bendrijų užsimezga vis tvirtesnis dialogas, o savivaldybės organizuoja mokymus bendrijų pirmininkams“, – kalbėjo Būsto rūmų prezidentas.
Jam pritarė ir Kauno 226-osios gyvenamųjų namų bendrijos pirmininkas Ričardas Anskaitis. Vyras pasakojo, kad didžiausią palengvėjimą pajuto, kai inžinerinių sistemų priežiūrą patikėjo administruojančiai įmonei.
„Kreiptis į daugiabučių administratorius buvo nuspręsta, nes viską sužiūrėti vienam žmogui yra tiesiog pernelyg sudėtinga. Viskam paprasčiausiai trūksta laiko, o veiklos tikrai daug. Kai blaškaisi tarp gausybės reikalų, sudėtinga pasiekti, kad viskas būtų daroma tinkamai ir kokybiškai. Kai priežiūros darbus patikėjome administratoriui, pastebėjau, kad našta man, kaip pirmininkui, yra sumažėjusi, o visi reikalingi darbai vyksta sklandžiai“, – teigė R.Anskaitis.
„Jau kurį laiką stebime tendenciją, kai daugiabučių namų bendrijos kreipiasi į mus ir prašo pagalbos sprendžiant su būsto priežiūra susijusius klausimus. Šiandien bendradarbiaujame su su daugiau nei 200 bendrijų visoje Lietuvoje ir šis skaičius kiekvienais metais auga. Kodėl bendrijos kreipiasi į mus? Todėl, kad bendrijų pirmininkams dažnai trūksta žinių, kaip kokybiškai vykdyti daugiabučių namų priežiūrą. Be to, dalis bendrijų pirmininkų tik dabar pamatė, koks iš tiesų sudėtingas jų darbas“, – sako „Mano būsto“ atstovai.
Speciali akcija
Pagal pastatų priežiūros standartą dirbantis „Mano būstas“ siekia dar glaudžiau bendradarbiauti su Kauno daugiabučių namų savininkų bendrijomis, todėl skelbia specialią akciją.
Pirmieji dešimt daugiabučių namų, kurie pasirašys visą administravimo sutartį su „Mano būstu“, gaus dovanų itin patrauklų pasiūlymą – daugiabučio administravimą tik už 7 euro centus už 1 kv. m. Įprastas vidutinis administravimo tarifas bendrijose siekia 15–18 ct už 1 kv. m.
Akcija galioja tik iki 2016 m. sausio 1 d. Pasiūlymų skaičius ribotas.
Naujausi komentarai