Pereiti į pagrindinį turinį

Brangstantys viešojo transporto bilietai leis pakeisti senus troleibusus

2017-06-13 08:09

Kauno miesto taryba pritarė branginti viešojo transporto bilietų kainas. Miesto transportu brangiau pradėsime važinėti nuo rugpjūčio.

Po ilgų diskusijų miesto valdžia pritarė ženkliai padidinti autobusų, troleibusų bei maršrutinių taksi važiavimo kainą. Nuo rugpjūčio 1 dienos bus brangesni ne tik elektroniniai bilietai, bet ir perkami pas vairuotojus. Gauti pinigai už viešojo transporto bilietus bus naudojami autobusų atnaujinimui ir vairuotojų algoms didinti.

Nuo rugpjūčio 1 dienos bus brangesni ne tik elektroniniai bilietai, bet ir perkami pas vairuotojus.

„Manau, kad turėtumėme šį sprendimą labai pozityviai vertinti, nes tai leis daryti investicijas į transporto priemones ir pagerinti žmonių darbo sąlygas. Šiuo metu trūksta 10 proc. vairuotojų, reikia dirbti viršvalandžius ir išeiginėmis, tad dabar bus galima padidinti vieno kilometro kainą ir taip pagerinti viešojo transporto paslaugos kokybę“, - kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ vadovas Mindaugas Grigelis.

Jis pridūrė, jog, šiuo metu mieste važinėja 98 "Škoda" markės seni troleibusai, kurie jau seniai neatitinka šiuolaikinių reikalavimų. Per artimiausius dvejus trejus metus jie turi būti pakeisti naujomis, komfortiškomis, aplinką tausojančiomis žemagrindėmis transporto priemonėmis.

„Norėdami padaryti reikiamas investicijas, turime gauti bankų finansavimą. Tokią galimybę gali užtikrinti tik didesnės pajamos iš tiesioginių paslaugų“, - sakė pašnekovas.

Kai kurie Kauno tarybos nariai tikino, kad toks sprendimas padidins socialinę atskirtį bei užkirs kelią miestiečiams laisvai keliauti. Be to, siekiama, kad miesto centre būtų kuo mažiau automobilių, tad didinant viešojo transporto bilietų kainas, tokį siekį įgyvendinti tampa vis sudėtingiau.

„Kauniečiai nusipelno geresnės viešojo transporto kokybės, tačiau ne jiems našta turi būti perkelta. Pagrindiniai keleiviai – socialiai remtini asmenys. Turime sudaryti sąlygas, kad kuo daugiau žmonių važiuotų viešuoju transportu. Tai turi būti visas kompleksas, jei norime užtikrinti tiek aplinkosaugą, tiek patogų susisiekimą. Gal net reikėtų galvoti apie nemokamą transportą, jei norime stiprinti miesto įvaizdį“, - nuomonę išsakė Tėvynės sąjungos-Lietuvos Krikščionių demokratų frakcijos narė Edita Gudišauskienė.

Socialdemokratai siūlė nedidinti elektroninių bilietų kainų, tačiau pakelti mokestį tiems keleiviams, kurie už kelionę moka pas vairuotojus. Taip kauniečiai būtų paskatinami įsigyti elektronines korteles ir pigiau mokėti už kelionę, o tie, kurie tokių kortelių neturi, mokėtų ženkliai daugiu. „Kauno autobusų“ kaštai taip pat būtų padengti, tačiau miesto taryba tokiam siūlymui nepritarė.

Nuo rugpjūčio 1-osios elektroninis autobusų, troleibusų bilietas vietoje 0,58 euro kainuos 0,7 euro. Lengvatinis 50 proc. elektroninis bilietas atitinkamai kainuos 0,35 euro, o 80 proc. lengvatinis bilietas – 0,14 euro. Už kelionę mokant elektroniniais bilietais, keleiviai ir toliau galės per 30 min. persėsti į kitą autobusą ar troleibusą bei už kelionę papildomai nemokėti.

„Manau, kad tai neženklus padidinimas, nes didelė keleivių dalis, virš 50 proc. jų perka bilietus pas vairuotojus. Jei jis nusipirks elektroninį bilietą, tai jam kelionė tikrai nebrangs. Žinoma, daliai keleivių kelionė pabrangs, tačiau nereikėtų žaisti socialiai remtinais žmonėmis, nes jiems ir taip kompensuojama, tad lengvatiniai bilietai pabrangs keliais centais. Tad toks sprendimas yra kompromisas tarp keleivių ir vežėjų“, - sakė M.Grigelis.

Vienkartinis bilietas, perkant pas vairuotoją, brangs 20 centų ir kainuos vieną eurą. Didinama ir maršrutinių taksi važiavimo kaina. Mokant elektroniniu bilietu, važiavimo kaina bus 1,1 euro, o perkant pas vairuotoją - vietoje mokėto vieno euro keleiviai turės mokėti 1,30 euro.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų