Pereiti į pagrindinį turinį

Chaosas dėl mikroautobusų

2014-08-06 02:00

Viešojo transporto reformai Kaunas rengėsi metus, tačiau tai menka paguoda pokyčių sutrikdytiems kauniečiams. Keleiviai lieja priekaištus: žadėtų modernių mikroautobusų nematyti nė vieno, vairuotojų punktualumas – abejotinas.

Neslepia nepasitenkinimo

Praėjusį penktadienį kai kurie kauniečiai sulaukė nemalonių staigmenų. Mikroautobusai nebevažiavo įprastais maršrutais, o dirbo pagal naują tvarką.

"Akivaizdu, kad reformos autoriai viešuoju transportu niekada nevažiuoja. Man asmeniškai ši jų nauja sistema kasdien atims po dvi valandas. Gal ponai kompensuotų prarastą laiką pinigais?" – nepasitenkinimo neslėpė viena portalo kaunodiena.lt skaitytoja. Priekaištų reformos autoriams ir vykdytojams – šūsnys.

Konkursą gyventojus vežti naujaisiais maršrutais laimėjo "Kautra". Plačiai išreklamuotoje jos vizijoje – mandagūs punktualūs vairuotojai, naujos transporto priemonės su kondicionavimo, keleivių informavimo sistema.

Tačiau miesto gatvėmis teberieda savivaldybės seniai kritikuoti, ne pirmos jaunystės mikroautobusai, kuriuos vairuoja ne itin drausmingi vairuotojai.

Tebelaukia gamykloje

"Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas dėl kilusios sumaišties kaltės neįžvelgia. "Miestas apsisprendė dėl transporto reformos, mes jai visiškai neturime jokios įtakos. Laimėjome konkursą ir elgiamės pagal jo sąlygas", – pareiškė L.Skardžiukas.

Pagal sutartį su savivaldybe naujųjų mikroautobusų kauniečiams gali tekti laukti dar pusmetį.

"Nebūna taip, kad vos paskelbiamas konkursas, nauji automobiliai išrikiuoti jau laukia pirkėjo. Su gamintojais galima tartis nebent tada, jei iš anksto žinai konkurso rezultatus. Automobiliai vien tik gaminami mažiausiai pusmetį", – aiškino L.Skardžiukas. Būtent todėl teko "kolegiškai derėtis su lig šiol dirbusiais vežėjais, kad jie dar šiek tiek padirbėtų".

Pasak "Kautros" vadovo, dalis naujų mikroautobusų – jau Lietuvoje, gamykloje prie Vilniaus (30 iš 70). Juose reikia įdiegti vaizdo kameras, švieslentes, keleivių skaičiavimo sistemą.
Priklausomai nuo to, kaip seksis juos sukomplektuoti, iki spalio Kaune jau turėtų važinėti apie 20 lauktųjų maršrutinių taksi. Geriausiu atveju pirmieji mieste pasirodys nuo rugsėjo vidurio.

Netikslūs tvarkaraščiai

Oficialiai naujieji maršrutai ir viešojo transporto reforma įsigaliojo nuo rugpjūčio 1-osios. Apie tai skelbė ir savivaldybės atstovai, tačiau paaiškėjo, kad iki šiol neatlikta nemažai namų darbų.
Pristatant reformą akcentuotas keleivių aptarnavimo lygis ir tvarka. Kol kas miesto mikroautobusų vairuotojai dirba pagal senuosius principus: leidžia lipti naujiems keleiviams, net jeigu nėra sėdimų vietų.

"Už tai atsako vežėjas", – teigė L.Skardžiukas. Ir pridūrė: dabar kur kas svarbiau pakoreguoti tvarkaraščius, nes kai kurie yra atitolę nuo realybės – vairuotojai nespėja laiku įveikti numatytų atstumų.

Žadama, kad tvarkaraščiai nusistovės per porą mėnesių. "Nėra tokio vunderkindo, kuris iš karto imtų ir padarytų maksimaliai artimą tikrovei tvarkaraštį, – mestelėjo L.Skardžiukas. – Tikiu, kad žmonės stengiasi, bet samdysime tyrėjus, kurie važinės, seks, kaip elgiasi vairuotojai."

Kol kas "Kautra" neturi visų reikiamų vairuotojų, o jų planuoja samdyti apie 160–170.

Valdininkas – ramus

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero nuomone, pradėta įgyvendinti reforma išgelbės miestą nuo dar didesnio chaoso gatvėse, nei jis kilo pirmosiomis permainų dienomis.
Vežėjų verslas, anot jo, vis silpo, maršrutų savaime mažėjo, tad neaišku, kuo galų gale tai būtų pasibaigę.

Vedėjas visuomenės nepasitenkinimo apskritai nebuvo linkęs sureikšminti, juo labiau pagal jį vertinti savivaldybės inicijuotų pokyčių kokybę.

"Į bet kokius pokyčius žmonės iš pradžių reaguoja neigiamai, ir tai yra natūralu. Be to, mūsų inicijuoti pokyčiai nėra užbaigti. Visuomenės nuomonės klausti būtų tikslinga gruodį, kai jau bus visos naujos transporto priemonės, nauja kokybė", – siūlė P.Keras.

Valdininkas bandė aiškinti, esą viskas, ką gatvėse matome šiomis dienomis – "tai yra geriausia, kas liko iš buvusios sistemos".

"Kokybės, aptarnavimo prasme susisiekimas nuo rugpjūčio 1-osios tikrai nepablogėjo. Kokybė yra tokia, kokia buvo iki šiol", – įsitikinęs Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Siūlo palaukti

P.Keras neabejojo, kad "Kautrai" pavyks pasiekti žadėtą lygį. "Kitu atveju sutartis bus neįgyvendinta ir bus taikomos vienokios ar kitokios sakcijos", – kalbėjo savivaldybės tarnautojas. Pavyzdžiui, bus sekama, kaip vairuotojai laikosi tvarkaraščio. Vis dėlto tokia kontrolė bus įmanoma tik po pusmečio, kai į gatves išriedės naujieji mikroautobusai su modernia įranga.

Iki Kalėdų maršrutiniuose mikroautobusuose tebegalios Laukinių vakarų taisyklės?

"Galios ne kitokios taisyklės, nei galiojo iki šiol. Viskas keisis palaipsniui", – sakė P.Keras.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų