Degalinės sukilo prieš savivaldybę Pereiti į pagrindinį turinį

Degalinės sukilo prieš savivaldybę

2014-10-02 06:32 diena.lt inf.

Daugiau nei 60 Kaune veikiančių degalinių šįryt iki penktadienio vakaro išjungė kainų švieslentes. Verslininkų teigimu, taip protestuojama prieš savivaldybės užmojus informacinius užrašus prilyginti išorinei reklamai ir apmokestinti.

Daugiau nei 60 Kaune veikiančių degalinių šįryt iki penktadienio vakaro išjungė kainų švieslentes. Verslininkų teigimu, taip protestuojama prieš savivaldybės užmojus informacinius užrašus prilyginti išorinei reklamai ir apmokestinti.

Nors degalinės veikia įprastu režimu, degalų kainas vairuotojai gali sužinoti tik privažiavę prie degalų pompų.

"Kauno miesto savivaldybė apmokestina degalines už visus užrašus, nesivargindama įvertinti, ar tai reklama, ar vartotojui aktuali informacija", – piktinosi Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė.

Jos teigimu, šiuo metu apmokestinami net įvažiavimo ir išvažiavimo iš degalinės žymos, užrašai "oras", "vanduo", "plovykla", "dujos".

"Akivaizdu, kad šie užrašai nėra reklama, jie skirti padėti susivokti į degalinę atvykusiems vairuotojams. Jeigu šių žymų nebūtų, kiltų chaosas, vairuotojai visko turėtų klausti aptarnaujančio personalo", – aiškino D.Jokšienė.

Degalinės nėra vienintelės, reiškiančios nepasitenkinimą tvarka, kai informacija traktuojama kaip išorinė reklama. Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdančiojo direktoriaus Lauryno Vilimo, savivaldybės manipuliuoja reklamos apmokestinimo taisyklėmis.

"Verslininkai kai kuriuose miestuose kantriai moka už darbo laiko iškabas, netgi automobilių stovėjimo aikštelės numeraciją kaip už reklaminius pranešimus. Tačiau kantrybė jau senka. Savivaldybių išmanumas, siekiant padidinti rinkliavas, kartais peržengia ir sveiko proto ribas", – pastebėjo L.Vilimas.


Komentaras
Dainius Ratkelis
Savivaldybės administracijos direktorius

Reklamos įstatymas galioja visoje Lietuvoje ir jis nenumato išimčių vienai ar kitai verslo rūšiai – ar tai būtų gėlių parduotuvė, ar degalinė, ar užkandinė. Jeigu mes darytume išimtis vienai ar kitai verslo rūšiai, mes pažeistume Konkurencijos įstatymą. Tas pats Reklamos įstatymas numato, kad įmonės teikiama informacija taip pat yra reklama, kuri turi būti apmokestinama. Įstatyme numatyta, kad reklama yra "bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su asmens ūkine komercine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ir įsipareigojimų perėmimą". Savivaldybės šioje vietoje pačios gali nuspręsti tik tarifo dydžius. Kauno miesto taryba yra patvirtinusi išorinės reklamos tarifus. Už privačioje valdoje esančią išorinę reklamą yra nustatyta 30 Lt/kv. m per metus dydžio rinkliava. Pavyzdžiui, už tam tikros degalinės standartinio dydžio kainų stove skelbiamą išorinę reklamą renkama rinkliava siekia 495 litų per metus. Šie pinigai patenka į Kauno miesto biudžetą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra