Projekto tikslas – susipažinti su Europos kultūros paveldu, lavinti anglų kalbos bei informacinių technologijų įgūdžius. Šiam tikslui įgyvendinti kiekviena šalis pasirinko skirtingą paveldo tematiką, būdingą regionui, kuriame įsikūrusi mokykla: Ispanija – literatūrinio paveldo, Italija – kulinarinio, Turkija – gamtosaugos, Lenkija – tradicinės medicinos, Rumunija – tradicinių amatų puoselėjimo.
Kauno „Vyturio“ gimnazijos pasirinkta tematika – architektūrinis paveldas. Projekto metu akcentuota gimtojo Kauno modernistinė architektūra. Dalyvaudami tarptautiniame Erasmus + projekte skirtingų šalių mokiniai tapo jaunaisiais tyrėjais. Bendradarbiaudami su bendraamžiais iš skirtingų Europos šalių, mainų vizitų metu tyrinėjo kultūrinį paveldą ir kūrė bendrus projekto rezultatus.
Projekto veiklas pradėjome 2018 metais mokinių mainais Alikantėje. Jų metu pristatėme garsiausius Lietuvos rašytojus. Taip pat susipažinome su ispanų, turkų, rumunų, lenkų ir italų literatūriniu paveldu, kartu skaitėme įvairių autorių kūrinius anglų kalba. Gimtasis ispanų poeto Miguel Hernandez miestelis Orihuela, kurio visi namai išgražinti poeto eilėraščius iliustruojančiais piešiniais, buvo tiesiog nepakartojamas. Turėjome galimybę ir patys išbandyti grafiti techniką iliustruodami literatūrinius herojus.
„Kiekvienas iš mūsų gyvenome ispanų šeimose ir turėjome galimybę pamatyti jų kasdienybę. Tai unikali, neįkainojama patirtis. Šeimos, kuriose gyvenome, tapo lyg antrąja šeima. Kiekvieną rytą kartu kėlėmės, pradėdavome naują dieną, važiuodavome į mokyklą ir dainuodavome mašinoje ar tiesiog vakare žiūrėdavome futbolą. Jų dėka viskas greitai tapo taip įprasta, jog atrodė, kad visada ten ir gyvenome, o apie išvykimą buvo sunku net pagalvoti“, – mainų vizito prisiminimais dalinasi gimnazistė Ringailė.
Jaunųjų paveldo tyrėjų mainų veiklas pratęsėme 2019 metų pavasarį Rumunijoje. Jų metu mokiniai dalyvavo tradicinių amatų kūrybinėse dirbtuvėse bei parengė visų šalių tradicinių amatų bukletą. Trečiajame projekto „ICT-YES“ vizite Lenkijoje vykusių veiklų tema – medicinos paveldas. Skirtingų šalių dalyviai pristatė savo šalių natūraliosios medicinos paveldą. Buvo labai įdomu atrasti bendras skirtingų šalių natūralios medicinos sąsajas – gydomųjų žolelių naudojimą, mineralinių vandenų naudą, medaus gydomąsias savybes bei prieskonių poveikį sveikatai. Po pristatymų laukė draugiškas susitikimas su Jaslo miesto meru, kuris nustebino žiniomis apie Kauną. Vizito metu dalyvavome žolininkų paskaitose, gaminome natūralius gydomuosius preparatus, mokėmės, kaip gerai paruošti skirtingas vaistažolių arbatas, lankėmės Veličkos druskų kasyklose ir dalyvavome gyvoje istorijos pamokoje Aušvice. Mokymosi veiklų rezultatas – natūralios medicinos žinynas.
2019 metų rudenį Kauno „Vyturio“ gimnazija organizavo ketvirtąjį projekto etapą. Vizitui Kaune neatsitiktinai pasirinktas architektūrinis paveldas, kurio akcentas – UNESCO pripažinta laikinosios sostinės modernizmo architektūra bei Kauno kaip „Europos kultūros sostinės – 2022“ pristatymas. Savaitę trukusiose tarptautinėse projekto mokymosi veiklose dalyvavo virš 50 dalyvių. Gimnazija priėmė 20 užsienio moksleivių ir dvylika mokytojų iš Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Turkijos ir Rumunijos. Svečiai susipažino su mūsų šalies kultūra, papročiais, betarpiškai pažino kasdieninį lietuvių šeimų gyvenimą.
Prie tarptautinių dalyvių skirtingose projekto veiklose prisijungė virš 30 mūsų gimnazistų. Mokomąsias veiklas pradėjome šalių pristatymais. Prieš vizitą kiekvienos šalies mokiniai turėjo bendrą užduotį: surinkti faktus apie savo šalies, regiono ar miesto architektūrinį bei skaitmeninį paveldą. Didžiausias iššūkis buvo skaitmeninio paveldo tyrimas. Dauguma mokinių apie jį išgirdo pirmą kartą ir buvo nustebę atrasdami inovatyvius savo šalių kultūrinio paveldo saugojimo būdus.
Po pristatymų vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse mokiniai, bendradarbiaudami grupėse su bendraamžiais iš Europos, dalinosi savo tyrimų įžvalgomis, rinko įdomiausius faktus apie skaitmeninį paveldą, sudarė lankytinų partnerinių šalių architektūrinių objektų sąrašą. Po darbo grupėse visi vykome į Kauno modernizmo turą, kurio metu mokiniai rinko medžiagą bendram projekto veiklų rezultatui – interaktyviam Kauno žemėlapiui sukurti. Nepaisant šalto oro Kaunas svečiams paliko malonų įspūdį, labai patiko nuo Prisikėlimo Bažnyčios terasos atsivėrusi rudeninė miesto panorama.
Daugelis mokinių, ypač iš Pietų Europos šalių, pirmą kartą pamatė rudeninius medžius ir, visų dideliam džiaugsmui, iš dangaus nusileidusią vieną kitą pirmąją snaigę. Susipažinimas su Lietuvos architektūriniu paveldu – ne vien tik ekskursijos Kaune. Lankėmės ir UNESCO paveldui priklausančioje Kuršių Nerijoje, kurioje atsiskleidė visai kitoks, savitas ir unikalus architektūrinis stilius bei kraštovaizdis. Lankymasis Tomo Mano namelyje suteikė galimybę supažindinti su literatūrinio ir architektūrinio paveldo temomis, o dalyvavimas edukacinėje programoje ieškant seniausių kuršių namelių – su etnografiniu paveldu. Veiklų metu sukurtas interaktyvus Kauno modernistinės architektūros žemėlapis.
Gyvas bendravimas mokantis, keičiantis patirtimi bei pažįstant kitą kultūrą neformalioje aplinkoje – būtent ši dalis labiausiai įsimena visiems, dalyvaujantiems tarptautinėse programose, tokiose kaip „Erasmus +“. Dėl pandemijos jau beveik metus šis projektas vykdomas kitaip – per atstumą. Pasitelkdami įvairias nuotolines ryšio priemones ir programas, sėkmingai tęsėme projektą kartu su tarptautiniais partneriais. Sausio 18–22 dienomis Kauno „Vyturio“ gimnazijos koordinuojamo „Erasmus+ ka 229 projekto „ICT–YES!“ partneriai susitiko virtualiose veiklose. Dėl užsitęsusios pandemijos teko keisti projekto veiklų grafiką, mainų vizitus perkelti į virtualią erdvę. Nuotolinis keturių dienų susitikimas gamtinio paveldo tematika organizuotas vietoj neįvykusio mainų vizito Turkijoje. Iš pradžių tikrai turėjome abejonių, kaip mums pavyks, ar įgyvendinsime projekto veiklų tikslus dirbdami virtualiai. Tačiau šis iššūkis atvėrė naujų galimybių ir tapo įrodymu, kad ir pandemijos metu įmanomas sklandus tarptautinis bendradarbiavimas bei tvarių partnerystės ryšių palaikymas.
Virtualių veiklų savaitėje dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš Turkijos, Italijos, Ispanijos, Lenkijos, Rumunijos bei Lietuvos. Nuotolinio bendradarbiavimo sklandumui užtikrinti pirmą dieną mokiniai pradėjo darbą grupėse, kurių diskusijas moderavo Turkijos moksleiviai. Grupės buvo sudarytos iš skirtingų šalių dalyvių.
„Individualūs mokinių susitikimai grupėse skatina įveikti save, kai kuriems tai padrąsinimas išeiti iš komforto zonos, kadangi tenka ne tik išmoktą tekstą angliškai skaityti, bet ir improvizuoti, dėstyti įžvalgas. Skirtingų šalių jaunimas susipažįsta, bendrauja – tai ugdo kalbos įgūdžius, gal net, sakyčiau, dar aiškiau parodo tikrąją savo kultūrą, kiekvienas kalba apie tai, kuo domisi. Visi norėjome sudominti kitus dalyvius savo šalimi“, – įspūdžiais dalinasi gimnazistė Saulena.
Susipažinę dalyviai jungėsi į bendrą diskusijų platformą ir dalyvavo jaunimo forume apie gamtinio paveldo svarbą, kylančias grėsmes ir išsaugojimo galimybes. Pirmosios dienos veiklų rezultatas – dalyvių minčių žemėlapis „Gamtinio paveldo išsaugojimas ir svarba“.
Antroji diena buvo skirta kiekvienos šalies gamtinio paveldo pristatymams bei virtualios parodos kūrimui. Skirtingų šalių mokiniai dalinosi gamtinio paveldo nuotraukomis ir veiklų pabaigoje pasitelkę programą www.artsteps.com sukūrė virtualų muziejų–parodą – vieną iš projekto galutinių rezultatų. Mokiniai taip pat dalyvavo protmūšyje apie partnerių šalių gamtinį paveldą.
„Erasmus+ veiklos kiekvienam suteikia įvairių galimybių. Šios veiklos tobulina socialinius įgūdžius, o dabartiniu laikotarpiu net ir neleidžia jų pamiršti. Taip pat puiki galimybė susirasti bendraamžių draugų, pažįstama kitų šalių kultūra, gamtinis paveldas, projekte nagrinėjamos įdomios temos“, – pasakoja projekto dalyvė Karina.
Trečioji bei ketvirtoji dienos buvo skirtos pristatyti organizuojančios projektą šalies Turkijos gamtinį paveldą bei UNESCO saugomas teritorijas. Virtualiai keliaudami grožėjomės Turkijos gamta – Samsuno apylinkėmis, kanjonais bei kalnais. Kadangi projektas skirtas Europos paveldui, dar pirmojo vizito metu Alikantėje aptartas literatūrinis paveldas, sudarytas rekomenduojamos perskaityti partnerių šalių literatūros sąrašas. Mokiniai kūrinius perskaitė karantino metu ir nuomonėmis pasidalino dalyvaudami debatuose. Aptarėme Ohran Pamuk romaną „Mano vardas Raudona“, Henryk Sienkiewicz istoriją „Janko muzikantas“ bei rumunų rašytojo Ion Creanga kūrinį „Vaikystės prisiminimai“. Debatams pasibaigus, dalyviai žinias įtvirtino dalyvaudami protmūšyje ir įvertindami projekto veiklas www.mentimeter.com apklausoje.
Labai džiaugiuosi, kad dalyvaudama Erasmus+ veikloje susipažinau su mokiniais iš įvairių šalių, o projekto veikloms pasibaigus mes ir toliau esame draugai. Džiaugiuosi ir tuo, kad Erasmus+ projektas lavina mano laisvo anglų kalbėjimo ir IKT įgūdžius.
Pabaigoje gavome dalyvių sertifikatus ir klausėmės partnerių šalių muzikinių kūrinių. Projektui pasibaigus, dar ilgai nenorėjome išsiskirti – kalbėjome, bendravome, džiaugėmės įgyvendintomis veiklomis. „Labai smagu, kad mokyklos metais turėjau galimybę aplankyti kitas šalis – nors ir virtualiai, susipažinti su jų kultūra, gamta. Taip pat labai džiaugiuosi, kad dalyvaudama Erasmus+ veikloje susipažinau su mokiniais iš įvairių šalių, o projekto veikloms pasibaigus mes ir toliau esame draugai. Džiaugiuosi ir tuo, kad Erasmus+ projektas lavina mano laisvo anglų kalbėjimo ir IKT įgūdžius“, – teigė abiturientė Ugnė.
Paskutinę vasario savaitę vyko baigiamasis virtualus projekto dalyvių susitikimas, organizuotas Italijos partnerių. Tema – kulinarinis paveldas. Bendras veiklų rezultatas – elektroninė tradicinių receptų knyga. Virtualios veiklos truko savaitę ir jose sudalyvavo virš 80 dalyvių iš šešių Europos šalių. Pirmąją veiklų dieną mokiniai pristatė savo šalies tradicinės virtuvės istoriją, patiekalų kilmę. Dalyvavo virtualiame forume apie sveikos mitybos įgūdžius. Kitomis dienomis visi grožėjomės Sicilijos gamta, dalyvavome virtualiose ekskursijose ir gastronomijos pamokose. Skirtingų šalių mokiniai pristatė tradicinius receptus, demonstravo patiekalų gamybos būdus. Visą sukauptą informaciją mokiniai panaudojo dirbdami grupėse ir kurdami receptų knygą. Pabaigėme ir literatūrinio paveldo tematiką. Mūsų pasiūlyta knyga „Tarp pilkų debesų" sulaukė didelio susidomėjimo Lietuva, jos žmonių likimu, tremtimi ir istorijos faktais, kurių Europos jaunimas nežinojo, kol nebuvo perskaitę šio romano.
Projekte, skirtame Europos paveldo metams, mainų programose, ir fizinėse, ir virtualiose, dalyvavo 25 gimnazistai ir dvylika mokytojų. Jo metu sukurtos inovatyvios ir interaktyvios mokymo priemonės. Patobulintos anglų kalbos žinios, informacinių technologijų įgūdžiai, kitos kultūros pažinimas, nauji draugai ir daugybė gimusių idėjų- tokie ryškiausi mokinių, pasinaudojusių Erasmus+ mainų galimybėmis įspūdžiai. Projektinis bendradarbiavimas inovacijų ir dalijimosi gerąja patirtimi tikslais nesibaigia. Tarptautinį bendradarbiavimą gimnazija tęsia dalyvaudama projekte „Acting Now for Future“, kurio tema – ekologija ir tvarus vystymasis.
Visos veiklos finansuojamos programos Erasmus+ lėšomis.
Projekto koordinatorė Kauno „Vyturio“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Daiva Visockienė.
Naujausi komentarai