Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno gatvių remontus stabdo staigmenos

2016-11-24 08:30

Vytauto pr. remonto darbus planuota baigti iki lapkričio mėnesio. Tačiau nauja asfalto danga paklotas tik nedidelis šios 1,3 km gatvės gabaliukas. Galima pamatyti ir zujančių darbininkų. Apie dingstančius darbininkus "Kauno dieną" informavo ir Baltų pr. gyventojas, nekantriai laukiantis darbų baigties.

Vytauto pr. atsivėrusi duobė
Vytauto pr. atsivėrusi duobė / Elijaus Kniežausko nuotr.

Teko lįsti gilyn

Vasaros antroje pusėje džiaugtasi, kad kelininkai jau ardo senus prospekto bortelius, vėliau imsis lietaus nuotekų sistemos tvarkymo bei frezuos gatvės dangą. Tuomet į Vytauto pr. bus atvaryta "Remix" asfaltavimo mašina.

Buvo planuota, kad važiuojamoji kelio dalis bus atnaujinta iki lapkričio mėnesio. Šaligatvį nuo Parodos kalno apačios iki Miško gatvės ketinama sutvarkyti iki metų pabaigos, o likusią dalį iki Geležinkelio stoties – per pirmus kitų metų mėnesius.

"Pradėjus darbus prisijungė "Kauno vandenys". Bendrovė norėjo iškelti vandens surinkimo šulinėlius iš važiuojamosios dalies. Darbas atrodė nedidelės apimties, bet kai "Kauno vandenys" ėmė judinti nuotekų tinklus, paaiškėjo, kad tinklų tvarkymo darbai ženkliai didesni nei bendrovė galėjo tikėtis", - situaciją aiškino Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Pasak vedėjo, visą laiką Vytauto pr. dirbo "Kauno vandenų" brigados. Perkelti šulinėliai, rekonstruota dalis šulinių, nes kai kurių būklė buvo apgailėtina - suskilinėję, aplūžinėję. Taip pat vykdyti ir vandentiekio darbai – naikinamos požeminės perspektyvinės sklendės, kurios buvo pačioje važiuojamojoje dalyje.

"Gal ir galima buvo tų darbų atsisakyti, tačiau po važiuojamąja dalimi būtume palikę tiksinčią bombą. Buvo nutarta, kad geriau daugiau energijos įdėti ir turėti sutvarkytus vandens tinklus, jog nebūtų vandens komunikacijų gedimų", - užsitęsusį gatvės remontą aiškino A.Pakalniškis.

Atsivėrė tuštuma

Kai jau rodėsi viskas parengta naujos dangos tiesimui ir "Remix" gigantui užsidegė žalia šviesa padengti prospektą lygia asfalto danga, kelininkų laukė dar viena staigmena. 48 tonas sverianti "Remix" karšto regeneravimo mašina įlūžo.

Paaiškėjo, kad toje vietoje po betonu žiojėjo tuštuma. A.Pakalniškis aiškino, kad tam tikroje kelio dalyje buvo įrengta betono danga. Paviršius buvo užklotas asfaltu. Mašinos važiavo ir didelių bėdų nebuvo, nedidelės deformacijos rūpesčių nekėlė daugiau ne kiti Vytauto pr. dangos susidėvėjimai. Tačiau karšto regeneravimo mašina važiuodama įlūžo.

""Remix" mašina ko gero buvo sunkiausias transportas, važiavęs ta gatve, ir parodė visus defektus. Džiaugiamės, kad tai įvyko dabar, o ne po to, kai gatvė sutvarkyta", - dar vieną gatvės remonto stabdį atskleidė A.Pakalniškis.

Spėjama, kad per kažkokį šulinį per dešimtmečius smėlis filtravosi, bėgo ir išbėgo. Prevenciškai imta gręžioti visą prospektą. Rasta dar viena tokia vieta. Bus sutvarkyta ir ji. Dabar neabejojama, kad gabalais tvarkyta gatvė laikėsi ant betono.

"Neplanuotų darbų išlindo ne vienas. Vytauto pr. nėra taip rekonstruojama gatvė kaip A.Juozapavičiaus pr. kuomet iš pagrindų viskas atnaujinama. Norėta atnaujinti tik viršutinį gatvės sluoksnį, o galiausiai teko įlįsti ir giliau tam, kad padaryti darbai ateityje kuo ilgiau būtų tvarkingi", - A.Pakalniškis neabejoja, kad sprendimas buvo teisingas, tik reikalaujantis dar daugiau miestiečių kantrybės.

Šią savaitę planuoja pakloti didžiumą naujos dangos išskyrus tas vietas, kuriose dar šalinami defektai. Pašalinus juos per tris dienas viskas pilnai turėtų būti padengta.

Nusivylė laimėtojais

Kiek kitokia situacija stebint Baltų pr. turbožiedinės sankryžos įrengimo darbuose. Kauno savivaldybė turėjo progos įsitikinti, kad darbų rangovo konkursą laimėjusios kompanijos "Žilinskis ir Co" stiprioji pusė tikrai ne kelių ir viadukų ar turbožiedinių sankryžų tiesimas. Pasak A.Pakalniškio, bendrovė specializavosi elektros tiesimo darbų srityje.

Vedėjas mini buvus dvi ženklias pertraukas. "Viena iš jų technologinė. Buvo pasirinktas šaltas pagrindo regeneravimas. Siekiant taupyti lėšas buvo naudotas nufrezuotas asfaltas įterpiant specialių medžiagų", - aiškino A,Pakalniškis.

Pasirinkus tokį kelią nereikia nuskusti viso asfalto. Naudojami specialūs cementai stabilizuoti esamą pagrindą, kad nereikėtų specialių medžiagų. Pasak A.Pakalniškio, šis etapas pareikalavo septynių dienų pertraukos, nes ten nebuvo galima važiuoti.

Antrą kartą darbai sustojo, kai paaiškėjo, kad neatitinka projekte suskaičiuoti ir faktiniai aukščiai.

"Sumoje gavosi, kad praradome 2,5 savaitės. Technologinėje pertraukoje negalėjome nieko pakeisti. Kaip paaiškėjo, situacija susiklostė dėl klaidingų paskaičiavimų. Per daug neieškojome kaltų, nes reikėjo skubiai taisyti netikslumus, kitaip jie būtų išlindę pačio asfaltavimo metu", - atsiradusias kliūtis vertino A.Pakalniškis.

Dabar jau pradėta asfaltuoti, baigiami bortų tiesimo darbai. Tikimasi, kad šiais metais pavyks visus darbus pabaigti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų