Pereiti į pagrindinį turinį

Gauta sąskaita už elektrą užtemdė saulę: gudri kiaulystė ar žmogiška klaida?

2023-07-19 02:00

„Visą mėnesį švietė saulė, tikėjomės, kad sąskaita už elektrą bus minimali“, – sakė saulės elektrinę savo rankomis įsirengęs kaunietis. Deja, gavus sąskaitą viskas užtemo.

Tikslas: 160 kv. m ploto name gyvenančiai šeimai energijos taupymas yra svarbus buities prioritetas. Tikslas: 160 kv. m ploto name gyvenančiai šeimai energijos taupymas yra svarbus buities prioritetas. Tikslas: 160 kv. m ploto name gyvenančiai šeimai energijos taupymas yra svarbus buities prioritetas.

Kiaulystė ar klaida?

Gudri kiaulystė, elektros energijos tiekėjų ir skirstytojų atsainumas ar tiesiog žmogiška klaida, dėl kurios dabar bandoma pabėgti nuo atsakomybės?

Tokių įtarimų kilo Bernatonių gatvėje esančiame nuosavame name gyvenančiai šeimai, kuri pati įsirengė saulės kolektorius ir taip įgyvendino energijos tapymo planą.

Naujoji įranga į sistemą buvo įjungtą praėjusį rudenį. Nepigią inovaciją įgyvendinusi šeima laukė vasaros, kada kolektoriai galės pademonstruoti maksimalų efektyvumą.

„Viską įrengė sūnus, nes jo išsilavinimas susijęs su elektroninėmis technologijomis. Gegužė ir birželis buvo labai saulėti. Saulės baterijos pildėsi nuo ryto iki vakaro. Mums buvo labai įdomu, koks bus efektas“, – pasakojo Bernatonių gatvės gyventoja.

Saulėtos dienos leido tikėtis, kad sąskaita už suvartotą elektros energiją bus gerokai mažesnė. Deja, rezultatas pasirodė visiškai atvirkščias – sąskaita buvo didelė kaip niekada iki tol.

Neteko žado

160 kv. m ploto name gyvenančiai šeimai energijos taupymas yra svarbus buities prioritetas. Net karšto vandens boileris šildomas atskiru autonominiu prietaisu, kuris įjungiamas tik nakčiai.

„Atrodo, viską padarėme, kad suvartotume minimaliai energijos. Tačiau sulaukę sąskaitos ir paaiškinimų, netekome žado. Svarstėme kreiptis į prokuratūrą, ypač kai suvokėme, kad telefonais atsiliepiančios operatorės nenori ar neturi laiko suprasti, kodėl mes nepatenkinti“, – sakė pašnekovas.

Anot kolektorius savo kieme įrengusio vyro, telefonu atsiliepusi operatorė iš pradžių patikino matanti sąskaitoje esantį neatitikimą.

„Sakė, kad reikės išsiaiškinti. Paskui paskambino už pusvalandžio ir sako, kad viskas gerai. Taip ir pasakė, be jokių paaiškinimų“, – pasakojo Bernatonių gatvės gyventojas.

Vyrui neliko nieko kito, kaip pradėti tiesos paieškas. Pastangos davė vaisių: dabar jis gali džiaugtis, kad nenuleido rankų.

Nesnaudė: įgyvendindami elektros energijos taupymo planą, apdairūs kauniečiai patys įsirengė saulės kolektorius. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

Netikėta permoka

Nesusipratimai ir painiava sąskaitoje už elektrą atsirado dėl 9 tūkst. kilovatvalandžių (kWh), kurių, pasak Bernatonių gatvėje saulės kolektorius įsirengusių gyventojų, jie nebuvo sunaudoję.

„Esmė, kad mūsų elektros sąskaitoje nuo praėjusio sausio lyg iš kažkur atsirado 600 eurų permoka. Ir už sausį, vasarį, kovą, mums nereikėjo mokėti. Kodėl – neaišku. Na, galvojome, labdaros nebūna, todėl sąskaitą už tuos mėnesius vis tiek gausime. Sūnus apskaičiavo, kad mes nuo sausio iki gegužės  turėtume sumokėti apie 600 eurų, bet kai gavome sąskaitą, ji pasirodė beveik 1 000 eurų didesnė – 1 546 eurai“, – pasakojo kaunietė.

Saulės elektrinę pats įsirengęs vyras neslėpė, kad iš kažkur atsiradusi 600 eurų permoka jam pasirodė visiškai nelogiška.

„Kai sužinojau apie tą permoką, kelis mėnesius deklaravau apytikslius skaičius ir buvau apskaičiavęs, kad reikės sumokėti apie 600 eurų. Gavęs 1 000 eurų didesnę sąskaitą, pamačiau, kad ji apskaičiuota nuo 200 kWh ribos. Tai buvo nesąmonė, nes praėjusį sausį mes jau buvome sunaudoję ir apmokėję iki 350 kWh dieninio tarifo ir iki 330 kWh naktinio tarifo. Kodėl jie sugalvojo skaičiuoti nuo 200 kWh ribos, o ne nuo 350 ir 330 kWh?“ – bandė suvokti pašnekovas.

Jis paaiškino, kodėl, jo skaičiavimais, atsirado tokia šokiruojanti sąskaita.

„Nuo vasario sąskaitų suma buvo mažinama įterpiant daug mažesnius skaitiklio parodymus. Gegužės mėnesį, nurašius skaitiklio parodymus, jie buvo sujungti su tais daug mažesniais parodymais. Nors apmokėta buvo už žymiai didesnius parodymus. Dėl to ir susidarė daug didesnė sąskaitos suma“, – sakė kaunietis.

Nemalonūs įtarimai

Jis neslėpė, kad dėl tokio skaičiavimo gali kilti ir nemalonių įtarimų.

„Mano permoka atsirado dėl to, kad buvo įvelta kažkokia klaida, jeigu tai iš tiesų klaida. Paskui, kai nusiunčiau apmokėjimų įrodymus, žadėjo klaidą ištaisyti, bet kol neištaisyta, nežinai, ko laukti, belaukdamas gali sulaukti antstolių“, – ironizavo pašnekovas.

Bernatonių gatvėje kolektorius įsirengusio namo šeimininkai neseniai gavo patikslintą sąskaitą – 900 eurų mažesnę.

Perspėja dėl nepatogumų

„Kauno dienos“ redakcijai atsiųstame ESO ryšių su visuomene projektų vadovės Rasos Juodkienės paaiškinime patikinama, kad bendrovė dirba pagal Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisykles ir pabrėžiama, kad vartotojams labai svarbu deklaruoti tikslius duomenis.

Paskui, kai nusiunčiau apmokėjimų įrodymus, žadėjo klaidą ištaisyti, bet kol neištaisyta, nežinai, ko laukti, belaukdamas gali sulaukti antstolių.

„Raginame klientus visuomet deklaruoti tikslius elektros energijos suvartojimo duomenis ir laiku apmokėti sąskaitas. Priešingu atveju, gali laukti nepatogumai“, – pabrėžiama ESO paaiškinime.

Akivaizdžių nepatogumų sulaukęs ir vos žalos nepatyręs kaunietis galėjo įsitikinti: jei ne dėl savo kaltės netikslumų padaro vartotojas, jo tikrai laukia dideli nepatogumai, bet jei netikslumų padaro monopolinę padėtį turintis elektros skirstytojas, jo nepatiria nei nepatogumų, nei nemalonumų.

Apibendrindamas šios istorijos padarinius kaunietis svarstė: „Jei nebūčiau siekęs viešumo, nežinia, kuo viskas būtų pasibaigę, juolab kad skirstytojai savo klaidos taip ir nepripažino.“

Regimanto Zakšensko nuotr.

Buvo permokėjęs

ESO paaiškinime sakoma: „Klientas šių metų vasario 28 d. pateikė šiuos duomenis: pagal dieninę – 140 kWh, pagal naktinę – 80 kWh. Sausio mėnesio sąskaita prieš tai buvo išrašyta iki: pagal dieninę – 3 576 kWh, pagal naktinę – 3 328 kWh. 2023 05 23 inžinierius nurašė tokius rodmenis: pagal dieninę – 5 343 kWh, pagal naktinę – 3 974 kWh.

Klientui deklaravus 2023 02 28 rodmenis, iki 2021 10 31, kai buvo deklaruota: pagal dieninę – 3 kWh, pagal naktinę – 1 kWh, nebuvo įtraukti į apskaitą.

Taip nutinka visuomet, jeigu gaunamas faktinis rodmuo ir jis yra viršesnis už pagal vidutinį suvartojimą pritaikytą rodmenį. Tokiu atveju faktinis rodmuo įtraukiamas į apskaitą, nebetraukiant į apskaitą nefaktinio rodmens. Klientas tikrai buvo permokėjęs, tačiau ne tokį už tokį kiekį, kokį deklaravo.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų