Užstos saulę
M.Gimbutienės g. 8 namo gyventojai pasakoja, kad nuo senų laikų daugiabučių apsuptyje likusio medinio namuko šeimininkai prieš maždaug metus mirė. Namas dar kažkiek laiko buvo nuomojamas, tačiau galiausiai parduotas.
Netruko pasklisti kalbos, kad medinukas bus griaunamas, o jo vietoje iškils kotedžas. Galiausiai sklandžiusius gandus pakeitė ant sklypą juosiančios tvoros pakabintas skelbimas apie planuojamą šioje vietoje statyti penkiaaukštį daugiabutį namą.
"Jie pristato, kad čia statys penkiaaukštį, tačiau, mano skaičiavimu, jis bus 17 m aukščio. Vadinasi, aukštesnis už mūsų, tad saulės mes visiškai nebematysime", – susirūpinimo neslėpė kaimynystėje esančiame penkiaaukščio antrajame aukšte gyvenantis Saulius Čėsna.
S.Čėsna sako, kad projekte numatytos dvi aikštelės po dešimt vietų automobiliams yra makliavojimas. (Eitvydo Kinaičio nuotr.)
Vyrui į pagalbą atskubėjęs dar vienas kaimynas pastebėjo, kad vienos namo pusės langai yra į šiaurę, tad ta pusė visada lyg paunksnėje, o pietinėje pusėje, iki šiol galėję mėgautis saulės spinduliais, – šio malonumo neteks. Vyrai neabejoja, kad suplanuotas statinys taps aklina siena, nepraleidžiančia nė menkiausio spindulėlio.
Uždanga nuo saulės – tik viena bėda. Kur kas didesnį nerimą gyventojams kelia automobilių stovėjimo aikštelės sprendiniai. Daugiabučių kiemuose stovėjimo aikštelės – didžiausia ir sunkiai sprendžiama problema.
Laikosi normatyvų?
Būsimo daugiabučio projekte pažymėta 20 vietų automobiliams. Tiek pat numatyta ir butų. Kiekvienam butui po vieną vietą automobiliui. Tačiau, dažnu atveju, šeima turi ne po vieną automobilį, todėl, kai kieme suplanuojamas dar vienas daugiabutis, natūralu, kad žmonės jautriau reaguoja į automobilių parkavimo rūpesčius.
Būsimo daugiabučio sklypą nuo esamo penkiaaukščio skiria tvora. Gyventojas matavo atstumą iki tvoros. "Jis yra apie 11 m. Pagal projektą matyti, kad iškart už tvoros ir numatyta įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Pastatys automobilį galu į mūsų namą ir turėsime uostyti išmetamųjų dujų tvaiką", – piktinosi S.Čėsna.
Statybos projektą rengęs architektas Tomas Kučinskas patikslino, kad nuo esamo penkiaaukščio ir nuo būsimo daugiabučio automobilių stovėjimo aikštelė numatyta vienodu atstumu po 10 m.
"Statybos normatyvų reikalavimas yra 20 butų ir 20 parkavimo vietų. Taip ir numatyta. Tad reikalavimams mes nenusižengiame. Statytojas turi tam teisę. Jei mums tokia užduotis ir statytojas nereikalauja įrengti daugiau vietų aikštelėje bei tai nenusižengia normatyvams – tikriausiai viskas gerai", – dėstė statybos projekto rengėjas.
Architektas sutiko, kad žmonės gali turėti daugiau automobilių. "Jie tam turi teisę ir patys turės pasirūpinti vietomis, kur statys tuos automobilius – kokioje nors mokamoje aikštelėje, ar įsigys garažą kur nors aplinkiniuose rajonuose", – tęsė T.Kučinskas.
Viena ar dvi aikštelės?
Vis dėlto daugiabučio gyventojus neramina dar viena detalė, kurią jie vadina makliavojimu. Statybos projekte nurodomos dvi automobilių aikštelės po dešimt vietų. Tačiau, gyventojų nuomone, realybėje tai viena ir ta pati aikštelė, tik suskirstyta į dvi dalis. Viena jų – šiek tiek atitraukta nuo sklypo ribos.
"Įstatymuose aiškiai parašyta, kad jei automobilių stovėjimo aikštelėje stovės daugiau nei dešimt transporto priemonių, atstumas turi būti didesnis nei 15 m", – tvirtino S.Čėsna.
Šiuo atveju bandoma suskaidyti aikštelę po dešimt vietų, tarsi bandant įrodyti, kad tai ne viena, o dvi. Tokio žaidimo tikslas aiškus, kad pakaktų mažesnio atstumo nuo namo iki automobilių parkavimo aikštelės.
"Tai tėra žaidimas, nes tos neva dvi aikštelės, parodytos suformuojant tokį tarsi įkirtimą, kuris sudaro nevientisos aikštelės įspūdį, o suskaldo į dvi dalis, tačiau net ir įvaža į aikšteles viena ir ta pati", – pastebėjo S.Čėsna.
Vieno aukšto su mansarda medinuką planuojama pakeisti moderniu penkiaaukščiu. (Eitvydo Kinaičio nuotr.)
Daugiabučio projekto autorius atitrauktas dešimties vietų aikšteles nuo sklypo ribos aiškino prisitaikymu prie jau stovinčio daugiabučio, esą pagal jo formą, o ne pagal sklypo ribą taikytas aikštelių išdėstymas.
"Projektiniai pasiūlymai yra skirti pateikti pagrindinius statybos duomenis, architektūrinę raišką ir, žinoma, informuoti visuomenę, kas planuojama statyti, – pateikti atsiliepimus į projektinį pasiūlymą ragino architektas, neslėpdamas, kad gyventojams telefonu jau atsakinėjo į ne vieną klausimą. – Klausimai daugiau nuogąstavimo pagrindu, labiau ieško priekabių, bet mums tai gerai, nes tada pasitaisome, jei randame kokių nors klaidų."
Įstatymuose aiškiai parašyta, kad jei automobilių stovėjimo aikštelėje stovės daugiau nei dešimt transporto priemonių, atstumas turi būti didesnis nei 15 m.
Žada atsakyti
M.Gimbutienės g. 8 daugiabučio gyventojai prisiminė praėjusios žiemos nutikimą, kai įvyko avarija ir teko iškasti visą įvažos dalį. Būtent čia numatyta vieta įvažiuoti ir į naujai suplanuotą daugiabutį.
"Šioje vietoje yra šuliniai. Pernai buvo avarija. Tvarkant čia buvo iškasta ir automobiliai į kiemą negalėjo įvažiuoti. Tarkime, įvyksta avarija. Kaip gyventojai automobiliais pateks į savo kiemą? Kitos įvažos nėra", – klausimyną tęsė gyventojai.
Dar viena detalė – brėžinyje nurodomas įvažos plotis per 5 m, šone įleidžiamas atliekų konteineris, o išvažiuoti skirtas kelias iš kiemo į M.Gimbutienės gatvę – tiesiai į kitoje gatvės pusėje esančią mokyklą ir prie pat pėsčiųjų perėjos per gatvę. Gyventojai skaičiuoja, kad eismo intensyvumas padidės kokiais 30 automobilių.
Statybos projektą rengęs architektas T.Kučinskas ramina, kad, bet kokiu atveju, tai tėra projektiniai pasiūlymai.
"Čia dar laukia daug darbo – suderinti su savivaldybe, su kitomis organizacijomis, visada būna pokyčių. Projektiniai pasiūlymai tai dar ne techninis projektas, pagal kurį yra statomas statinys. Tai yra pasiūlymas suderinti su visuomene. Visuomenė turi teisę pateikti savo pastabas, o mes turime argumentuotai atsakyti į jas arba pataisyti. Tokia yra statinio projektavimo tvarka", – paaiškino architektas.
Naujausi komentarai