Pereiti į pagrindinį turinį

Į bibliotekas užsuka ir padauginusieji alkoholio

2015-06-12 18:30
DMN inf.

Bibliotekos yra atviros visų amžiaus grupių ir įvairios socialinės padėties lankytojams, todėl kasdien bibliotekų specialistai neišvengiamai susiduria ir su rūpesčių keliančiais skaitytojais.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Shutterstock nuotr.

Bibliotekos yra atviros visų amžiaus grupių ir įvairios socialinės padėties lankytojams, todėl kasdien bibliotekų specialistai neišvengiamai susiduria ir su rūpesčių keliančiais skaitytojais.

Įžūlūs, agresyvūs, blogos nuotaikos, piktavaliai, sutrikusios psichinės sveikatos ar apsvaigę nuo alkoholio – bibliotekininkės vardijo, kokie lankytojai kelia problemų.
Bibliotekose įrengti kompiuteriai su internetu yra ypač populiarūs tarp lankytojų. Tiesa, ne visi jų linkę paisyti elementarių normų. Kai kurie jų ne tik ilgokai užsibūna prie kompiuterių, bet ir naršo po pornografijos svetaines.

Siekiant išvengti nesusipratimų tarp bibliotekų darbuotojų ir vartotojų, Kauno regiono viešųjų bibliotekų specialistai mokėsi, kaip aptarnauti tokius vartotojus ir kaip su jais bendrauti.

Kauno apskrities viešosios bibliotekos projekto "Sudėtingi vartotojai bibliotekoje: bendravimas ir aptarnavimas" mokymų dalyviai gilinosi bei mokėsi atpažinti sudėtingų vartotojų tipus ir suprasti dažniausiai pasitaikančias bendravimo klaidas.

Vytauto Didžiojo universiteto lektorius, socialinių mokslų daktaras Visvaldas Legkauskas aiškino, kaip išvengti konfliktinių situacijų teikiant profesionalias paslaugas, supažindino su streso valdymo metodais.

Bibliotekų darbuotojai įgijo ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių.

Pasak Šakių rajono savivaldybės viešosios bibliotekos specialistės, mokymai pateisino visus jos lūkesčius. "Lektoriaus pateikta informacija buvo išsami ir kokybiška, naudota daug praktinių pavyzdžių. Taigi turėjau galimybę sužinoti ir išmokti naujų dalykų, kurie tikrai pagelbės mano tolesnėje profesinėje veikloje", – džiaugėsi bibliotekininkė.


Mokėsi būrys bibliotekininkų

Projekto "Sudėtingi vartotojai bibliotekoje: bendravimas ir aptarnavimas" tikslas – tobulinti Kauno regiono viešųjų bibliotekų specialistų, dirbančių vartotojų aptarnavimo srityje, psichosocialines kompetencijas, siekiant užtikrinti kokybiškesnį sudėtingų vartotojų aptarnavimą bei gerinti bibliotekų paslaugų kokybę, prieinamumą ir patrauklumą visoms socialinėms grupėms.

Kauno apskrities viešojoje bibliotekoje gegužės mėnesį buvo organizuoti trys mokymų ciklai "Kaip bendrauti su sudėtingo būdo vartotojais". Psichosocialines kompetencijas ugdė 60 Kauno regiono viešųjų bibliotekų specialistų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų