Pristatė naujovę
Dešimt ryškiaspalvių autobusiukų dar šį rudenį veš keleivius 9, 19, 22, 33, 44, 61 ir 65-uoju maršrutais. Šiems pirkiniams „Kauno autobusai“ skyrė daugiau kaip 900 tūkst. eurų. Bendrovės vadovai neabejoja, kad investicija pasiteisins.
Kaune keleivius vežioja apie pustrečio šimto įprasto dydžio ir pailgintų autobusų. Jie miestą raizgo daugiau nei 50 maršrutų. Be to, „Kauno autobusai“ eksploatuoja ir apie pusantro šimto troleibusų. Tad kodėl greta tokios viešojo transporto įvairovės prireikė dar ir mažųjų autobusų?
Kalbėdami apie priežastis, paskatinusias investuoti į mažuosius autobusus, mūsų dienraščio kalbinti pašnekovai pateikia ne vieną argumentą.
„Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis paaiškino, kad mažieji autobusai bus naudingi dėl kelių aplinkybių. Viena vertus, normalaus ilgio autobusams itin keblu važinėti siaurose Romainių ir kai kurių kitų mikrorajonų gatvelėse. Norėdami apsisukti vairuotojai turėdavo rizikingai manevruoti, kartais užvažiuoti net ant šaligatvių. Be to, pasirinkimą tam tikrais maršrutais leisti mažesnės talpos (22 vietų) autobusiuką lėmė ir keleivių srautai. Jei visus norinčiuosius puikiai sutalpina nedidelis ir manevringas maždaug 7 m ilgio autobusas, neracionalu važiuoti 100 keleivių talpinančiu autobusu. Tad, atlikę išsamią keleivių srautų analizę, miesto Transporto ir eismo organizavimo skyriaus specialistai pasiryžo permainoms.
Taupys laiką ir pinigus
Tiesa, viešojo transporto maršrutais mažieji autobusai Kaune važinėjo ir iki tol, tačiau tai buvo seni, keleiviams ne tokie patogūs ir mažiau patikimi autobusai.
„Dalis mažųjų autobusų buvo mūsų, dalį nuomojomės, tačiau nėra abejonių, kad įsigyti savą ir naują transportą yra racionaliau, nei leisti lėšas nuomai“, – kalbėjo bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Jo žodžiais, vien tokia, atrodytų, smulkmena, kaip kur kas greitesnis naujųjų autobusų durų automatinis atidarymas leidžia sutaupyti po keletą sekundžių įlaipinant ir išlaipinant keleivius. Viso maršruto metu tai virsta minutėmis. O visa tai garantuoja greitesnį judėjimą ir trumpesnę kelionę.
Apskaičiuota, kad nauji mažieji autobusai bus ir gerokai taupesni nei jų pirmtakai. Jie naudos mažiau degalų, be to, bus daug patikimesni.
„Juk kiekvienas vėlavimas dėl gedimo mums kainuoja papildomus pinigus. Jau nekalbant apie išlaidas remontui“, – sakė technikos direktorius Remigijus Locaitis.
R.Stankaičio teigimu, autobusai turi dvejų metų garantiją, tačiau tikimasi, kad, net ir intensyviai eksploatuojami, jie bent penkerius šešerius metus tarnaus nereikalaudami didesnių investicijų remontui.
Komfortas keleiviui ir vairuotojui
Bendrovės generalinis direktorius M.Grigelis pabrėžė ir kitą aspektą.
„Žengdami šį žingsnį žiūrėjome ne tik per ekonominę, bet ir per moralinę prizmę. Manome, kad kauniečiai nusipelnė šiuolaikiškesnio ir komfortiškesnio viešojo transporto“, – dėstė M.Grigelis.
Jo žodžiais, komforto naujuose autobusuose netrūks nei keleiviams, nei vairuotojams. Autobusiukuose sumontuotos šiuolaikinės šildymo ir kondicionavimo sistemos, patogios sėdynės, erdvi stovinčių keleivių aikštelė, tamsinti stiklai, apsaugantys nuo akinančių saulės spindulių. Autobusuose veiks elektroninė keleivių informavimo sistema ir t.t. Žinoma, autobusiukai yra žemagrindžiai, turi atskirą patogią vietą neįgaliojo vežimėliui.
Pasak R.Stankaičio, nauji, aplinkai palankesni mažieji autobusai prisidės prie oro taršos mieste mažinimo. Priversti žmones keisti įpročius, atsisakant komforto važiuoti asmeniniu automobiliu ir persėsti į viešąjį transportą, vien dėl sutaupytų finansų tikrai neužtenka. Išsivysčiusių valstybių miestai investuoja milžiniškas sumas į viešąjį transportą, siekdami kuo daugiau gyventojų pervežti efektyviu, komfortišku ir ekologišku viešuoju transportu. Tokių tikslų siekdama dirba ir bendrovė „Kauno autobusai“.
Beje, kaip tik šiandien, rugsėjo 22 d., Kaune minima Diena be automobilio. Prisidėdama prie akcijos bendrovė „Kauno autobusai“, pritarus miesto savivaldybės tarybai, miestiečius, nuosavą automobilį iškeisiančius į viešąjį transportą, visą dieną vežios nemokamai. Lengvata galios keliaujant ir autobusais, ir troleibusais, ir mikroautobusais. Lipant į viešąjį transportą automobilio savininkui pakaks pateikti automobilio registracijos liudijimo originalą. Pasak savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, ši procedūra užtikrins, kad automobiliu tuo metu iš tiesų nebus naudojamasi.
Jaučia miesto palaikymą
Mažieji autobusai – toli gražu ne pirmas „Kauno autobusų“ pirkinys šiemet. Bendrovė aktyviai naujino autobusų parką. Pavasarį „Kauno autobusai“ įsigijo penkiolika „Scania“ ir vienuolika „Man“ naudotų, geros techninės būklės autobusų. Pirkiniai buvo atrenkami atsižvelgiant į konkrečius poreikius. Ten, kur yra didesni keleivių srautai, buvo pasitelkti pailginti 18 m autobusai, kitur važinėja standartiniai – 12 m. Ateityje bendrovė planuoja pakeisti visus likusius senesnius autobusus, kurie nepritaikyti neįgaliesiems.
Šiuo metu pagrindinis miesto ir „Kauno autobusų“ tikslas – atsisakyti beveik 100 turimų senesnių „Škoda“ troleibusų, juos pakeičiant visiškai naujais troleibusais. Per šiuos metus jau įsigyti septyni ilgieji troleibusai, tad iššūkiai ir investicijos laukia nemažos.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus M.Grigelio, investuoti į viešojo transporto kokybę bendrovei leidžia miesto savivaldybės palaikymas ir solidūs finansiniai veiklos rezultatai.
„Pastarieji finansiniai metai mums išties neblogi, o tai padeda planuoti naujus projektus. Prie sėkmingų rezultatų labai prisideda savivaldybė, laiku atsiskaitanti už paslaugas, – pasakojo M.Grigelis. – Netgi toks niuansas kaip masinis gatvių remontas, duobių taisymas… Atrodo, tie miesto tvarkymo darbai kur nors trumpam sulėtina eismą, tačiau kai pažiūri strategiškai, pamatai, kad net ir tai mums padeda taupyti lėšas. Kai keliai tampa lygesni, kur kas mažiau tenka skirti pinigų autobusų važiuoklėms ir kitiems mechanizmams remontuoti. Turėdami didelį automobilių parką, sutaupome gana rimtas sumas, kurias galime investuoti į keleivių pervežimo kokybę.“

Naujausi komentarai