Negalėjo pajudėti
„Negaliu sakyti, kad keliuose buvo labai blogai. Aišku, gerai niekam nebuvo. Net ir pėstieji pajuto rimtas grėsmes. Visi slidinėjome. Laimei, „Kauno autobusų“ vairuotojai yra profesionalai, todėl jokių ypatingų ir jokių paprastų avarijų neturime. Bent jau aš nežinau“, – patikino „Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.
Pasak jo, apie 5 valandą ryto autobusai pradėjo strigti Garliavoje, Noreikiškėse.
„Dėl slidaus kelio kai kuriose gatvėse autobusai tiesiog negalėjo pajudėti iš vietos. Kai taip užstringa, pabarstymas jau nepadeda, reikia siųsti techninę pagalbą. Bet tokia yra žiemos kasdienybė – su nemaloniais nesklandumais. Dėl stringančių autobusų atsirado apie pusvalandį siekiantys vėlavimai. Vienuose maršrutuose mažiau, kituose – daugiau. Tai, be abejonės, keleiviams sukėlė nepatogumų. Manau, daugelis, tarp jų ir aš, žinodami, kokie orai prasideda, į darbą stengėsi išvykti bent pusvalandžiu anksčiau“, – svarstė R. Stankaitis.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Darbas naktį
„Mūsų technika ir darbuotojai Kauno gatvėse pradėjo darbuotis pirmą valandą nakties. Vienuolika traktorių valė ir barstė pėsčiųjų zonas, dešimt sunkvežimių su barstytuvais tvarkė gatves“, – sakė bendrovės „Kauno švara“ atstovas Jonas Tumpa.
Vienuolika traktorių valė ir barstė pėsčiųjų zonas, dešimt sunkvežimių su barstytuvais tvarkė gatves.
Anot jo, plikledis ir lijundrą sudaro tokias sąlygas, kad smėlio ir druskos žarstymas pasidaro mažai efektyvus.
„Galima berti labai daug druskos, bet rezultatas nuo druskos kiekio beveik nepriklauso, nes esant plikledžiui ir lijundrai, druską iš karto užlyja ir jos efektyvumas labai krenta. Efektyvumas atsiranda tada, kai prasideda intensyvesnis automobilių judėjimas. Druska tada išsisklaido, tolygiau pasiskirsto ant važiuojamosios dalies. Intensyviausiu judėjimu pasižyminčiose gatvėse mūsų technika pravažiavo keletą kartų“, – pabrėžė J.Tumpa.
Sąlygos – ekstremalios
Jo pastebėjimu, eismo dalyviai – ir vairuotojai, ir pėstieji – tampa pakantesni, suprantantys, kad esant tokioms oro sąlygoms, tai vienur tai kitur neišvengiamai gali atsirasti eismui sudėtingų ruožų, reikalaujančių iš vairuotojų ir pėsčių ypatingo atsargumo.
„Oro sąlygos, kokios susidaro plikledžio, lijundros ar smarkaus snygio metu, yra ekstremalios. Žmonės tai supranta, žino, kad kelių tvarkytojai stengiasi padaryti viską, kas nuo jų priklauso“, – vylėsi specialistas.
Jis pabrėžė, jog dabar laukiama ledą tirpdančio vadinamojo šilto lietaus.
„Bet reikia atsiminti, kad bet kada gali atsirasti minusas ir ledas. Turime būti labai atsargūs ir vengti nebūtinų kelionių“, – patarė „Kauno švaros“ atstovas.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Ragino nerizikuoti
„Oi…“ ištarė bendrovės „Kautra“ eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas, paklaustas, kaip sudėtingomis eismo sąlygomis teko tvarkytis, kad visiškai nesubyrėtų autobusų maršrutų grafikai.
Pasak jo, pirmieji nesklandumai prasidėjo po šeštos valandos ryto.
„Mūsų maršrutai apima priemiestį ir tarpmiestį, Apie situaciją mieste galiu pasakyti, kad kai kur grafiką trikdė kamščiai. Užmiestyje kelių danga ir oro sąlygos reikalavo didelio atsargumo, todėl suprantama, kad autobusai vėlavo. Laimei, neatsitiko jokių rimtų avarijų. Vairuotojai pranešdavo, kad kai kurios vietos yra sunkiai pravažiuojamos. Tokiu atveju nurodydavome nerizikuoti ir maršrutą nutraukti, kas leidžiama pagal įstatymus“, – sakė A. Periokas.
Paklaustas, kokiam procentui maršrutų sutriko grafikas, specialistas atkreipė dėmesį, kad su didesniais ar mažesniais vėlavimais autobusai važinėja visais numatytais maršrutais, nei vienas maršrutas neapmirė.
„Autobusai važiuoja bendrame sraute, ir jei yra bendras transporto srauto sulėtėjimas, autobusas jo neišvengs. Kai paskambina vairuotojai ir praneša, kad vėluoja, nespėja ir klausia, ką daryti, sakome: važiuokite ramiai, nesinervinkite dėl grafiko neatitikimo. Svarbiausia – saugumas“, – pabrėžė A. Periokas.
Eismo įvykiai
Kauno apskrities policijos komisariato komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Reda Zarauskienė informavo, kad nuo 6 iki 10 valandos Kaune ir Kauno rajone užfiksuota keturiolika nedidelių eismo įvykių.
„Nemaloniausias įvyko Panerių gatvėje. Dešimt minučių po aštuntos valandos susidūrė trys lengvieji automobiliai. Vairuotojai buvo blaivūs. Vieno automobilio keleivę dėl nesunkių sužalojimų teko vežti į gydymo įstaigą“, – apgailestavo specialistė.
Policijos duomenimis, ryto valandomis įvairiose vietose nuo kelio nuslydo keturi automobiliai.
„Babtų seniūnijoje, atliekant sukimo manevrą, „Renault“ nuslydo nuo kelio ir apsivertė ant stogo. Kalbant apskritai, pareigūnai situaciją slidžiuose Kauno ir Kauno rajono keliuose vertina kaip pakankamai neblogą. Vairuotojai yra atsargesni, atsižvelgia į eismo sąlygas, renkasi maksimaliai saugų važiavimą – laikosi patikimo atstumo, neskuba“, – atkreipė dėmesį R. Zarauskienė.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
100 pacientų
LSMU Kauno ligoninės atstovas Saulius Tvirbutas informavo, kad Traumatologijos skyriuje antradienį nuo 6 val. ryto sulaukta apie 100 įvairias traumas patyrusių pacientų, kai įprastai per visą parą jų būna apie 150 – 200.
„Didžiausias antplūdis prasidėjo apie vidurdienį. Gausu ir sunkių traumų, kai reikalingas stacionarus gydymas. Tokių nuo ryto turime apie 20“, – sakė specialistas.
Naujausi komentarai