Pereiti į pagrindinį turinį

Iškasinėtas Kaunas: kada užbaigs visus darbus?

2019-10-04 17:00

Ruduo jau baigia įpusėti, tačiau Kaune vis dar nebaigiamos tvarkyti ne tik gatvės, bet ir šilumos trasos. Ar darbininkai spės baigti visus darbus iki miestą visiškai sukaustys šaltis?

Sutartys ir pažadai

Šį sezoną Kauno miesto savivaldybė užsimojo atlikti aibę gatvių remonto darbų. Kai kur technika jau atlaisvino kelius, tačiau kitose vietose vis dar pluša kelininkai. Nors pagal sutartis darbai dar nevėluoja, pagal savivaldybės viešai skelbtus terminus, darbininkai jau gerokai atsilieka.

Kiek anksčiau miesto atstovai žadėjo, kad Žemaičių gatvės įkalnė bus sutvarkyta iki naujųjų mokslo metų pradžios, tačiau darbų tempus gerokai pakoregavo liūtys. Net kelis kartus gausus vanduo nuskalavo šlaitus, todėl teko per naują įrengti tvirtinimus.

Dabar dalis Žemaičių gatvės – jau atvira. Automobiliai nuo Savanorių prospekto gali pasiekti Prisikėlimo bažnyčią ir J.Jablonskio gimnaziją. Visa įkalnė bus atidaryta jau rytoj.

Spūstys kankina vairuotojus

Vairuotojų nervus gerokai tampo vis dar neužbaigti darbai ties Laisvės alėja esančioje E.Ožeškienės gatvėje. Žadėta, kad čia "Autokausta" darbus užbaigs per vasarą, iki rugpjūčio 31 d.  Deja, dar ir dabar šiame transporto mazge darbų pabaigos nematyti.

Nors dabar čia eismas atnaujintas ir leidžiama važiuoti tiek link Centro, tiek link Senamiesčio, problemų netrūksta. Štai norint iš Savanorių prospekto pasukti į E.Ožeškienės gatvę galima dviem būdais –  Jeruzalės skersgatviu, ties Kauno sinagoga, arba dar šiek tiek nusileisti kalnu ir sukti tiesiai į E.Ožeškienės gatvę.

Tačiau pasirinkus šį būdą tenka stovėti ilgose eilėse, kurios piko metu nusidriekia per visą Savanorių prospekto įkalnę. Dabar miesto savivaldybės atstovai viliasi, kad darbus iki galo pavyks užbaigti spalį.

"Dabar pagrindiniai tvarkymo taškai yra minėta Žemaičių gatvės įkalnė ir E.Ožeškienės gatvės ir Savanorių prospekto sankryža. Šiame transporto mazge darbus planuojama užbaigti dar šį mėnesį", – teigė A.Pakalniškis.

Darbai miesto centre

Ne ką mažesnių apimčių darbai vis dar vyksta pagrindinėje Kauno pėsčiųjų gatvėje. Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbus ketinama užbaigti dar šiais metais.

Šiuo metu rekonstruojamos Laisvės alėjos vietomis jau nebejuosia tvoros, tad pėstieji gali laisviau vaikštinėti. Vis dėlto dar ne visi darbai baigti ir kai kuriose atkarpose vis dar darbuojasi sunkioji technika.

"Nors Laisvės alėjos rekonstrukciją numatyta baigti kitų metų vasarą, tikėtina, kad iki šių metų pabaigos baigsime kloti granito dangą ir Laisvės alėja bus atverta pėsčiųjų judėjimui. Pavasarį liks sutvarkyti įeigas į pastatus, apželdinti žaliąsias zonas, taip pat atlikti mažosios architektūros ir kitus smulkius darbus", – apie tai, kad tikimasi anksčiau nustatytų terminų iš Laisvės alėjos pašalinti statybines tvoras, "Kauno dienai" yra sakiusi bendrovės "Kauno tiltai" Gatvių tiesimo aikštelės vadovė Jolanta Varkalienė.

Ji nurodė, kad šiuo metu yra atlikta apie 70 proc. visų Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbų.

Šilumos trasų keitimas

Šiais metais bendrovė "Kauno energija" taip pat nemažai prisidėjo prie to, kad Kauno gatvės būtų iškasinėtos. Dauguma šilumos trasų tiesimo darbų jau baigta, tačiau dar ne visur.

"2019-aisiais "Kauno energija" vykdo net devynis ES struktūrinių fondų iš dalies finansuojamus šilumos tiekimo vamzdynų rekonstrukcijos projektus. Kauniečiai juos mieste neabejotinai turėjo pastebėti. Vamzdynai pagal šiuos projektus keičiami net keturiolikoje tinklo atkarpų Vytenio, Partizanų, Chemijos, Draugystės, Medvėgalio, K.Baršausko, Tunelio, Girstupio, S.Žukausko gatvėse, Šiaurės, Pramonės, Savanorių prospektuose bei Raudondvario plente", – šiemet vykdomus šilumos trasų keitimo darbus vardijo bendrovės "Kauno energija" atstovas Udrys Staselka.

Šiemet bus pakeista daugiau nei 11 km įvairių skersmenų (nuo 200 iki 900 mm) šilumos tiekimo vamzdynų. Visų šių projektų darbus planuojama užbaigti spalį.

"Dar pradedama vykdyti naujo vamzdyno statyba iš miesto centro į Aleksotą. Čia planuojama nutiesti 3,7 km ilgio šilumos tiekimo vamzdyną, sujungsiantį Kauno miesto integruotą tinklą su Aleksoto mikrorajone esančiais vietiniais šilumos tiekimo tinklais. Viena iš vamzdyno atkarpų bus nutiesta po M.K.Čiurlionio tiltu. Įgyvendinus projektą, šiluma vartotojams Aleksote bus tiekiama patikimiau, vietines katilines, esančias Lakūnų ir Antanavos gatvėse, bus galima išjungti, sumažės oro tarša. Pastarojo projekto darbai bus vykdomi ir kitais metais", – "Kauno dienai" sakė specialistas.

"Visų vykdomų projektų tikslas – padidinti šilumos tiekimo Kauno gyventojams patikimumą ir centralizuoto šilumos tiekimo sistemos efektyvumą. Įvykdžius šiuos projektus, pagerės šilumos tiekimo patikimumas ir kokybė, vamzdynai šiose atkarpose rūpesčių neturėtų kelti ne mažiau kaip tris dešimtmečius, vadinasi, bus išvengta netikėtų avarijų ir dėl to neteks ardyti gatvių dangos", – aiškino U.Staselka.

Anot "Kauno energijos" atstovo, visi darbai vykdomi pagal suderintus planus ir grafikus. Vėlavimų, kurie iš esmės keistų planus ar turėtų įtakos šilumos tiekimui vartotojams, esą nebuvo.

"Dar ne visur baigti tranšėjų užpylimo ir aplinkos sutvarkymo darbai, tačiau vamzdynai jau sumontuoti ir jais tiekti šilumą jau galima. "Kauno energija" nuolat pasirengusi tiekti šilumą vartotojams, kada tik jie pageidauja. Bendrovė išlaiko šilumos tiekimo parametrus iki pat pastatų įvadų, tad šildymą įjungti galima bet kuriuo metu", – teigė U.Staselka.

Šiuo metu dar nebaigti vamzdyno montavimo darbai Stoties turgaus teritorijoje, tačiau, anot "Kauno energijos", šildymo sezono pradžiai tai neturės įtakos.

"Kauno diena" primena, kad dėl šio objekto labiausiai skundėsi prekiautojai. Jie nurodė, kad dėl vykdomų darbų jiems ne tik teko keisti prekybos vietą, tačiau gerokai sumažėjo ir pirkėjų.

"Montavimo darbus čia numatoma užbaigti spalio 14 d.", – apie jau numatomą darbų pabaigą Stoties turguje komentavo U.Staselka.

Visi paminėti projektai iš dalies finansuojami iš ES Sanglaudos fondo. Bendra vykdomų projektų vertė – beveik 20 mln. eurų, ES finansuojama dalis – 9,5 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų