Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome antradienį įteiktos licencijos šešiems pilotams. Jauni vyrukai beveik dvejus metus krimto mokslus Baltijos aviacijos akademijoje. Rugsėjį licencijas turėtų gauti dar keturi būsimi pilotai.
Antrojoje akademijos laidoje – vieni vyrai. Ir nė vieno lietuvio. Paklausta, galbūt tai nulėmė didelė studijų kaina, akademijos atstovė Raminta Bumbulytė paneigė šią prielaidą.
,,Tarp akademijos studentų yra ir lietuvių. Tiesiog dauguma mano, jog pilotavimo galima mokytis tik Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos institute“, – aiškino R. Bumbulytė.
Jos teigimu, Baltijos aviacijos akademijoje įgytos licencijos suteikia galimybę valdyti vienviečius – keturviečius lėktuvus, turinčius vieną ar du variklius. Norint valdyti didelius keleivinius lėktuvus, reikia įgyti papildomų teorinių ir praktinių žinių. Jas gali suteikti avialinijos, kurios dažnai tampa jaunųjų pilotų darbdaviais bei rūpinasi tolesniu jų mokymu.
,,Mitas, kad pilotų profesija yra pavojinga. Jei pažiūrėsite į statistiką, pamatysite, kad skrydis lėktuvu – saugiausias būdas keliauti aplink pasaulį", – įsitikinęs 25-erių metų ukrainietis Olegas Gajevojus, vakar Kaune atsiėmęs piloto licenciją.
Tačiau apie Malaizijos oro linijų lėktuvo katastrofą, kuri praėjusią savaitę įvyko jo šalyje ir daugelį privertė nerimauti dėl skrydžių saugos, O. Gajevojus kalbėti nenorėjo.
,,Daug žmonių žūva mano šalyje, ir ne tik dėl lėktuvo katastrofos. Nenorėčiau nieko komentuoti šia tema, – sakė ukrainietis, mieliau dalijęsis įspūdžiais apie nelengvas studijas. – Patyrėme nemažai streso, daug laiko praleidome prie knygų, eidavome į skraidymo pratybas, kurios sudėtingos – visą laiką turi būti susikaupęs“.
Nors darbo pasiūlymų jaunasis specialistas kol kas nesulaukė, galimybių žada ieškoti visame pasaulyje, galbūt net Afrikoje. Pradedančiųjų pilotų alga, jo teigimu, siekia 24 tūkst. dolerių per metus.
Latvis Kristapas Kalninis atskleidė, jog piloto profesiją pasirinko spontaniškai, bet dėl šio sprendimo nesigaili.
,,Vidurinėje mokykloje pradėjau galvoti, ką norėčiau daryti toliau. Mintis būti pilotu staiga šovė į galvą. Tai buvo teisingas pasirinkimas – pilotavimas duoda viską, ko man reikia: galiu panaudoti savo gebėjimus ir neužsibūti vienoje vietoje", – pasakojo latvis.
Jis svarsto, kur norėtų įsidarbinti, tačiau pirmenybę teiktų savo gimtinei.
,,Pirmiausia darbo ieškosiu Latvijoje, nes tai mano namai. Nors suprantu, kad pilotas turi būti pasirengęs keliauti, pirmas mano pasirinkimas vis tiek bus Latvija“, – užtikrino savo šalies patriotas.
Naujausi komentarai