Vietinių skundas
Margavoje gyvenantis Mikas dienraščiui "Kauno diena" pasakojo, kad posūkyje link Margavos labai dažnai įvyksta eismo įvykiai. Taip ne tik rizikuojama žmonių sveikata, turtu, tačiau dėl avarijų kiti vairuotojai būna priversti stovėti spūstyse tol, kol į avariją patekę vairuotojai viską išsiaiškins ir užpildys reikiamus dokumentus.
Vyras pasakojo, kad didžiausios bėdos kelyje Kaunas–Karmėlava kyla ties kairiuoju posūkiu į Margavą, nes reikia praleisti nemažu greičiu link Kauno skriejančius automobilius. Šiuo keliu nemažai vairuotojų važiuoja ir į Karmėlavos kapines. Važiuojant nuo Karmėlavos į Margavą jokių problemų nekyla. Pasak vietinio gyventojo, jei nedidelėje atkarpoje būtų sumažintas leistinas greitis nuo 70 iki 50 km/val., daugumos avarijų būtų galima išvengti.
"Manau, kad būtų logiška, jei nuo Karmėlavos pusės, likus kokiems 100 m iki sankryžos, būtų apribotas greitis iki 50 km/val. Juk prieš sankryžas yra normali praktika riboti greitį. Važiuojant nuo Kauno greičio riboti juk nereikia, nes tie, kurie nori pasukti į Margavą, tai daro iš atskiros eismo juostos", – dienraščiui dėstė Mikas.
Vyras tikino, kad, dėl pavojingo posūkio į Margavą, jis ne kartą kreipėsi į įvairias institucijas. Niekas nesutiko nei sumažinti greičio, nei imtis kitų priemonių tam, kad sumažėtų avaringumas. Pasak vietos gyventojų, eismo įvykių čia tikrai netrūksta. Būta ir labai skaudžių nelaimių.
Pasak gyventojų, pasukti į Margavą yra nesaugu. (Eitvydo Kinaičio nuotr.)
"Gavau atsakymą su prisegtu žemėlapiu, kad netoli yra įrengti greičio matuokliai ir daugiau nieko nedarys. Kelios didelės avarijos buvo prieš pat Naujuosius metus, bet kiek tų smulkių, kai žmonės lieka nesužaloti, negaliu pasakyti, bet jų tikrai būna gan dažnai. Todėl ir sakau, kad bent jau greitį sumažinti tai tikrai būtų galima", – nurodė "Kauno dienos" skaitytojas.
Avarijų statistika
Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VRK) atstovė Odeta Vaitkevičienė pateikė statistiką, kiek avarijų šiemet įvyko minėtame posūkyje į Margavą. Pasak pareigūnų, būtų logiška šiame ruože imtis papildomų priemonių, kurios užtikrintų eismo saugumą.
"Magistraliniame kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6 kelias), kelio atkarpoje nuo 10 iki 11 kilometro, laikotarpiu nuo 2018 01 01 iki 2020 05 31, policinėje informacinėje sistemoje buvo registruoti septyni eismo įvykiai, keturi iš jų techniniai. Nuo šių metų pradžios iki gegužės 31 d. įvyko vienas eismo įvykis, kurio metu buvo sužalotas žmogus", – avarijų statistiką nurodė O.Vaitkevičienė.
"Kauno diena" pasidomėjo, ar policija pritartų vietinio gyventojo išsakytam pasiūlymui, kad ties šia sankryža vienoje kelio pusėje būtų sumažintas greitis iki 50 km/val. Panašu, kad policijos pareigūnai pritartų tokiems eismo pakeitimams.
"Pareigūnams atlikus papildomą patikrinimą minėtoje kelio atkarpoje, manytina, kad efektyvi priemonė sumažinti transporto priemonių greitį būtų įrengiant kelio ženklą Nr. 329 "70 km/val." ir, likus 150 m iki sankryžos į Margavą, įrengiant papildomą kelio ženklą Nr. 329 "50 km/val.". Artimiausiu metu tokį siūlymą Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai teiks Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos", – pareigūnų pastabas perdavė policijos atstovė.
Jei būtų sumažintas leistinas greitis nuo 70 iki 50 km/val., daugumos avarijų būtų galima išvengti.
Laukia eismo pakeitimai
Minėtą kelią prižiūri Lietuvos automobilių kelių direkcija. "Kauno diena" šiai institucijai taip pat uždavė klausimus dėl greičio ribojimo, tačiau paaiškėjo, kad planuose yra daug didesnės permainos.
"Kauno rajono savivaldybė, bendradarbiaudama su Kelių direkcija, šiuo metu rengia specialųjį planą patekti į Kauno laisvosios ekonominės zonos teritoriją iš A6 kelio. Įrengus dviejų lygių sankryžą, A6 kelyje bus užtikrintas ir saugus apsisukimas į Margavą", – apie laukiančius pokyčius sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas.
Eitvydo Kinaičio nuotr.
Tačiau kol kas lieka neaišku, kada bus įgyvendintos naujos sankryžos statybos. Taip pat direkcijos atstovai neatsakė, ar laikinai nebūtų galima sumažinti greičio tam, kad vairuotojai, iki didžiųjų eismo pertvarkų, galėtų sumažinti avarijų tikimybę.
Naujausi komentarai