Pereiti į pagrindinį turinį

Kai į darbą ir pramogauti veža moterys

2016-03-08 11:00
I. Kabišaitytė I. Kabišaitytė I. Kabišaitytė

Šiandien Kauno autobusuose ir troleibusuose bus kaip niekada kvapnu. Daugybę miesto viešojo transporto vairuoja moterys, o kokia Tarptautinė moters diena be gėlių? Moteris vairuotojas tradiciškai pagerbs ir jų bendradarbiai bei bendrovės "Kauno autobusai" vadovai. Sveikinimų jos sulaukia ir iš keleivių.

Priverčia pasitempti

"Labai džiaugiamės savo kolektyvo moterimis", – sakė "Kauno autobusų" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Jautrumas, atidumas, įgimtas mokėjimas bendrauti – tai savybės, kurios moterims, vairuojančioms troleibusus ir autobusus, labai praverčia ir darbe.

Apie koleges tik gerai atsiliepia ir vairuotojai vyrai. "Moterys vyrus priverčia pasitempti. Be to, kolegės vairuoja geriau už mėgėjus vairuotojus vyrus. Yra moterų, kurios geriau vairuoja ir už profesionalus", – bendradarbes gyrė autobuso vairuotojas Vytautas Varžgalys.

"Kauno autobusų" miesto maršrutinius autobusus iš viso vairuoja 429 vairuotojai. Iš jų 14 – moterų. Troleibusus vairuotoja 135 vyrai ir 186 moterys.

Žavi didelės mašinos

Pasidomėjome, kuo moteris žavi ši jų pasirinkta profesija. "Labai patinka šis darbas. Mėgstu vairuoti autobusą. Smagu važiuoti, didelė mašina, labai patogu", – pasakojo Ingrida Domskienė.

Jos kolegė Irutė Ingelevičienė mokėtų vairuoti netgi traktorių. "Vairuoti dideles transporto priemones – labai įdomu", – sakė kaunietė, turinti daugiau nei aštuonerių metų autobuso vairavimo patirtį.

Maždaug tiek pat metų troleibusus vairuojanti Jolanta Čikotienė pridūrė, kad darbe savotiškai net atsipalaiduoja. "Drąsiai galiu pasakyti, kad dirbu mėgstamą darbą", – kalbėjo moteris.

Standartinis autobusas ir troleibusas yra 12 m ilgio, be keleivių sveria apie 12 tonų, tad pojūtis juos vairuoti nepalyginamas su lengvojo automobilio vairavimu.

"Geras atlyginimas irgi svarbus argumentas, kodėl čia dirbame", – pridūrė dar viena vairuotoja Inga Kabišaitytė. Jos viena svajonių – vairuoti pailgintą autobusą, tačiau tam reikia turėti papildomą vairuotojo pažymėjimo kategoriją.

Visos kalbintos vairuotojos gerai pamena savo pirmąją dieną darbe, nesvarbu, kaip seniai ji buvo. "Buvo žiema, buvo priversta labai daug sniego", – jaudulį, sukeltą eismo sąlygų, pamena Vida Ališiūnienė, prie troleibuso vairo pirmą kartą sėdusi prieš trisdešimt šešerius metus.

Jos kolegė I.Domskienė pasakojo, kad, būdama naujoke, labiausiai jaudinosi dėl to, kad tuomet dar gerai nežinojo maršrutų. "Bet labai padėjo kolegos. Ir dabar padeda. Kai reikia, pataria, paaiškina", – dėkojo bendradarbiams moteris.

Jaunimas – mandagesnis

Viešojo transporto vairuotojo darbas – ne tik saugiai vairuoti patikėtą transporto priemonę, bet ir mandagiai aptarnauti keleivius. Dėl kurių labiau apniunka diena – dėl pasitaikančių sudėtingų eismo sąlygų ir lengvųjų automobilių vairuotojų kultūros trūkumo ar dėl piktesnių keleivių, jeigu tokių pasitaiko?

"Būna ir mandagių vairuotojų, būna ir kitokių. O keleivius vertinu labai gerai. Kol kas dar nepasitaikė labai piktų. Ir pasisveikina, ir palinki gero kelio", – džiaugėsi I.Domskienė, prie autobuso vairo sėdusi mažiau nei prieš pusmetį.

 

"Iš jaunimo išgirsi ir "labas rytas", ir "ačiū", – įspūdžiais apie keleivius dalijosi I.Ingelevičienė. "Ir žodį "prašau" daug dažniau išgirsi iš jauno nei iš vyresnio žmogaus", – pritarė J.Čikotienė.

Keleiviai joms kartais ne tik pakelia nuotaiką, bet ir padeda rasti bendrą kalbą su kitais keleiviais. "Kartą buvo įlipęs užsienietis ir niekaip nesupratau, ko jis norėjo paklausti. Bet keleiviai padėjo susikalbėti", – pateikė pavyzdį viena vairuotojų.

I.Kabišaitytė pasakojo iš keleivių sulaukianti ir dovanų – pavyzdžiui, buvo atvejis, kai pavaišino saldumynais. Drąsūs vyrukai veržiasi susipažinti artimiau, prašo telefono numerio.

Smagiausia riedėti paupiu

"Visi maršrutai geri, kad tik ne tas pats dvi dienas iš eilės", – sakė Dalia Mikniūnienė, autobusus vairuojanti jau dešimt metų. Prieš tai ji dirbo troleibusų vairuotoja.

"Visada svajojau vairuoti autobusą", – kalbėjo moteris, dirbanti nuo keturiolikos metų. Pirmasis jos darbas buvo pašte. Reikėjo nešioti korespondenciją. Tad Kauną ji neblogai pažinojo nuo paauglystės.

Vairuodama viešąjį miesto transportą su miestu susipažino dar geriau. "Jeigu ne šis darbas, į kai kurias Kauno vietas nebūčiau gyvenime užklydusi", – kolegę papildė I.Ingelevičienė.

Jai smagiausia važiuoti 43-iuoju maršrutu, kurio viena galinė stotelė yra Pamiškės gatvėje, Vičiūnuose, o kita – Biruliškių gatvėje, Naujasodyje. "Ypač graži ta atkarpa, kai reikia važiuoti paupiu", – kalbėjo I.Ingelevičienė.

"Visi maršrutai yra smagūs, nes vis reikia važiuoti per tiltus, lestis nuo kalnų. Labai gražūs Kauno pilies vaizdai, o sutemus gražus visas miestas – daug žiburėlių. Jie ypač gerai matyti leidžiantis nuo kalnų", – pasakojo I.Kabišaitytė.

Jai pritarė ir J.Čikotienė bei V.Ališiūnienė: pro troleibuso langą ypač miesto centre atsiveriantys miesto vaizdai – vieni už kitą gražesni, ypač kai pavasarį sužaliuoja gamta.

Prašo pasirūpinti iš anksto

Vienas sunkiausių dalykų ir vairuotojams, ir vairuotojoms – laikytis grafiko.

Nuo jo dažniausiai nukrypstama dėl keleivių. Neplanuotai užtrunkama keleiviams parduodant bilietėlius ir skaičiuojant grąžą. Tad pašnekovės visų keleivių prašytų bilietus įsigyti iš anksto, juolab kad pasirūpinus iš anksto bilietas pastebimai pigesnis. Jei jau norima įsigyti bilietą iš vairuotojo, reikėtų pasistengti suskaičiuoti tikslią sumą vairuotojui, kuriam nereikėtų gaišti ir ieškoti grąžos.

"Atrodytų, minutė ten ar šen, bet nemažai žmonių važiuoja su persėdimais ir gali nespėti įlipti į kitą autobusą ar troleibusą, kuris atvažiuoja laiku. Tad kyla nereikalinga įtampa", – kalbėjo vairuotojos.

Dar viena bėda – lengvųjų automobilių vairuotojai nesuteikia pirmenybės miesto viešajam transportui. "Retas kuris instruktorius savo mokiniams liepia praleisti iš stotelės norinčius pajudėti autobusus ar troleibusus", – pastebėjo I.Ingelevičienė.

Kai kurios pašnekovės laisvalaikiu mielai sėda prie lengvojo automobilio vairo, kitų tai nevilioja. Pavyzdžiui, D.Mikniūnienė į darbą nusigauna ir iš jo grįžta autobusu. "Atsisėdu, atsipalaiduoju ir mėgaujuosi, kad mane veža kiti. Saugiai ir laiku", – pasakojo moteris.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų