Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip Kaune apsaugoti pėsčiuosius?

2017-01-10 16:00

Kaune nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose žadama pastatyti šviesoforus. Saugaus eismo ekspertai neslepia, kad dėl to vairuotojams gali pailgėti kelionės, tačiau gatvėse taps saugiau.

Kaip Kaune apsaugoti pėsčiuosius?
Kaip Kaune apsaugoti pėsčiuosius? / Evaldo Virkečio nuotr.

Užtikrins saugumą

Pėsčiųjų perėjose vis dar įvyksta daugiausia nelaimių. Priežastys įvairios – per didelis automobilių greitis, neapšviestos perėjos.

"Šiais metais numatyta įrengti 33 naujus šviesoforus, daugumą jų – pėsčiųjų perėjose. Dar aštuoni šviesoforai bus rekonstruoti, juose įdiegti nauji davikliai bei šviesos šaltiniai", – aiškino savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Šių priemonių tikslas – užtikrinti saugumą itin judriose miesto gatvėse. Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos turėtų išnykti Jonavos gatvėje, dalyje Taikos ir Savanorių prospektų, V.Krėvės prospekte bei R.Kalantos gatvėje. Užsiminta ir apie Nuokalnės gatvę. Čia pėsčiųjų perėją iš viso norima naikinti, nes žmonių srautas nėra didelis. Galutinio verdikto dar nėra, nes specialistai nori atlikti daugiau stebėjimų ir pasiūlyti pėstiesiems alternatyvas.

Skirtingi šviesoforai

Šiuo metu Kauno gatvėse veikia kelių tipų šviesoforai. Senieji likę įvairiose miesto vietose. Jie dažnai genda, šviečiant saulei sunku įžiūrėti, koks signalas dega. Be to, jie dažniau stringa ir genda, todėl ir numatyta pagrindinėse gatvėse esančius šviesoforus rekonstruoti.

Jonavos gatvėje įrengti kitokie šviesoforai. Jie suprogramuoti taip, kad sudarytų nenutrūkstamą žaliąjį koridorių, tačiau gali veikti ir savaime. P.Keras aiškino, kad tokie šviesoforai nestabdo eismo, jei šalutinėse gatvelėse nėra automobilių srauto ar pėsčiųjų.

Šiemet bus išbandyta dar viena šviesoforų sistema. Birštono ir Šv.Gertrūdos gatvėse visus šviesoforus valdys viena programine įranga ir visas koridorius prisitaikys prie automobilių srautų.

"Tai yra pakankamai naujas sprendimas, kai visas koridorius veikia adaptyviai. Kaune tai bus pirmosios gatvės, kuriose pritaikyta tokia schema. Šiemet diegsime ir bandysime, kaip tokia sistema veikia miesto sąlygomis", – pasakojo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Išmaniosios perėjos

"Kauno diena" primena, kad dar pernai buvo nuspręsta Kovo 11-osios gatvėje įrengti išmaniąsias pėsčiųjų perėjas. Eismo saugumo komisijos nariai patvirtino, kad konkursas ir viešieji pirkimai jau įvykę, tad jau pradėta montuoti įranga.

"Manau, kad per porą mėnesių tai jau pradės veikti", – sakė Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis.

Išmaniųjų perėjų esmė – į žmones reaguojantys LED davikliai. Kai tik pėstieji priartės prie perėjos, matomi signalai perspės vairuotojus.

Eismo saugumo komisijoje nuspręsta išmaniąsias perėjas įrengti ir Tunelio gatvėje. Tokios technologijos bus įdiegtos dviejose perėjose, esančiose ties viadukais. Specialistai nusprendė, kad negalima laukti, kol tokios perėjos bus išbandytos Kovo 11-osios gatvėje, nes Tunelio gatvėje pastaruoju metu nukentėjo ne vienas pėsčiasis.

Rekonstruos viaduką

Šių metų planuose – ir Tunelio gatvėje esančio pėsčiųjų viaduko, jungiančio Žaliakalnį ir Šančius, rekonstrukcija. Per šiuos metus norima parengti techninį projektą.

Viaduką rekonstruoti reikalinga dėl prastos jo būklės. Be to, šiuo metu jis nėra pritaikytas judėjimo negalią turintiems žmonėms, todėl ribojamos jų galimybės patekti į kitą rajoną ir saugiai kirsti ne tik judrią miesto gatvę, bet ir geležinkelį.

"Kadangi tai siaura erdvė, yra troleibusų kontaktinė linija, traukinių bėgiai, tad galėtų atsirasti laiptai, kurie nuvestų į Tunelio gatvę, arba keltuvas", – sakė P.Keras.

Kai tik viadukas bus pritaikytas saugiai kirsti Tunelio gatvę, šalia esanti pėsčiųjų perėja bus panaikinta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų