Veiks koordinuotai
"Eismo saugumo komisija nagrinėjo du eismo organizavimo Sukilėlių prospekte variantus – abu susiję su projektuojama daugiaaukšte automobilių aikštele prie Kauno klinikų. Lygiagrečiai bus nagrinėjamos viso Sukilėlių prospekto eismo sąlygos. Norime įdiegti koordinuotą transporto srautų valdymą šviesoforais nuo Šiaurės prospekto iki Tvirtovės alėjos", – pasakojo Eismo saugumo komisijai vadovaujantis Rimantas Mikaitis.
Jis atkreipė dėmesį, kad prie Kauno klinikų pastačius daugiaaukštę automobilių aikštelę, ties įvažiavimu į ją Sukilėlių prospektą neišvengiamai reikės įrengti šviesoforu reguliuojamą sankryžą. "Tai proga spręsti viso prospekto transporto pralaidumo ir saugumo problemas", – pridūrė komisijos pirmininkas.
Savivaldybės komisija nagrinėjo tik įvažiavimo ir išvažiavimo galimybes – tai, kas susiję su transporto srautais šioje vietoje. Anot R.Mikaičio, kad Kauno klinikos toliau galėtų tęsti aikštelės projektavimo darbus, pirmiausia ir reikėjo išspręsti įvažiavimo ir išvažiavimo klausimą. "Iš dviejų variantų pasirinkome vieną. Aišku, tobulo sprendimo nėra – abu pasiūlymai nebuvo be priekaištų, tačiau įvertinę visumą, nusprendėme, kad pastačius aikštelę ir įdiegus prospekte koordinuotą šviesoforų sistemą, bus gerokai atlaisvinti gatvių pakraščiai, kur dabar statomi automobiliai. Tai pagerins transporto pralaidumą", – svarstė Eismo saugumo komisijos pirmininkas.
Vyksta pasirengimas statyboms
"Šiuo metu yra rengiamas detalusis planas, parengti projektiniai sprendiniai ir derinami techninio projekto rengimo klausimai. Birželio 8 d. Kauno Žaliakalnio seniūnijoje įvyko detaliojo plano pristatymas visuomenei ir jo sprendinių svarstymas, kuriame dalyvavo besiribojančių sklypų savininkai. Kaimyninių sklypų savininkai uždavė klausimus, teikė siūlymus, kurie šiuo metu yra svarstomi, rengiami atsakymai", – paaiškino Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų direktorius ekonomikai ir infrastruktūrai prof. habil. dr. Artūras Grebliauskas.
Anot jo, parengus detaliojo plano sprendinius ir juos suderinus, bus pradėti rengti statybos techniniai bei darbo projektai. "Projektiniai sprendiniai buvo ne kartą derinami Kauno miesto savivaldybės administracijos Urbanistikos ir architektūros skyriuje, Architektų taryboje, kur ieškota priimtiniausių aikštelės savybių sprendimų, atsižvelgiant į šalia esantį VII fortą ir kitus statinius. Džiaugiamės, kad derinimas su miesto institucijomis vyksta sklandžiai", – sakė A.Grebliauskas.
Jis pasakojo, kad siekiant išsiaiškinti daugiaaukštės automobilių aikštelės įtaką visam Sukilėlių prospekto transporto srautui, atliktas eismo modeliavimas 1,3 km atkarpoje. Nustatyti automobilių srautai, pasiskirstymai ir, kokių priemonių reikėtų imtis siekiant pagerinti šio itin svarbaus transporto koridoriaus pralaidumą.
Pradės kitą vasarą?
"Daugiaaukštę automobilių aikštelę numatoma statyti įrengiant tris antžeminius aukštus bei pusantro požeminio aukšto. Aikštelėje numatoma parkuoti apie 510 automobilių, iš kurių apie 51 numatomas skirti žmonėms su negalia", – planus atskleidė Kauno klinikų atstovas.
Planuojama, kad į aikštelę bus galima patekti dviem įvažiavimais iš Sukilėlių prospekto ir Kauno klinikų pusės. "Bus įrengta nauja įvaža į teritoriją panaikinant sudėtingą dabar esančią akligatvių, aikštelių ir įvažiavimų sistemą, kuri susiformavo Sukilėlių prospekto rekonstrukcijos metu. Eismą ketinama reguliuoti šviesoforais ir modernia parkavimo palydos sistema", – pasakojo A.Grebliauskas.
Parengus detalųjį planą bei techninį ir darbo projektus, bus skelbiamas konkursas statybos darbų rangovui išrinkti. Klinikų vadovybė tikisi, kad jeigu dokumentų rengimo ir derinimo veiksmai vyks sklandžiai, statybas pavyks pradėti kitų metų vasarą.
Kada aikštelė jau galė priimti automobilius, kol kas nėra žinoma. Tikslesni terminai paaiškės pradėjus darbus.
Naujausi komentarai