Pripažinta netinkama
Praėjusį penktadienį Kauno gatves vertino saugaus eismo ekspertų grupė, sudaryta iš Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų specialistų, Kauno miesto savivaldybės ir Kelių policijos tarnybos atstovų.
Itin daug dėmesio buvo skirta judriausioms miesto gatvėms ir pėsčiųjų saugumui jose. Atkreiptas dėmesys, kad intensyvaus eismo gatvėse, tokiose kaip Taikos prospektas, kuriose yra po tris eismo juostas judėti viena kryptimi, neturėtų likti nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų.
Susisiekimo ministerijaus Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis "Kauno dienai" tvirtino, kad į perėjų saugumą Kauno mieste buvo ne kartą atkreiptas dėmesys, o savivaldybės atstovai paraginti, kuo greičiau spręsti nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų intensyviose gatvėse klausimą.
"Matome, kad darbai Kaune juda į priekį, daugelyje tokių gatvių nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų neliko – jos arba jau panaikintos, arba reguliuojamos šviesoforų", – pabrėžė V.Pumputis. Pasak jo, remiantis patvirtintomis Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklėmis, nereguliuojama pėsčiųjų perėja negali egzistuoti kelyje, kuriame viena kryptimi yra daugiau kaip dvi eismo juostos.
"Pirmiausia dėl to, kad pėsčiasis nesijaučia saugiai, kai jam reikia kirsti tokią plačią gatvę, antra – vairuotojai tokio tipo keliuose važiuoja daug greičiau, o neretai tokiose gatvėse ir maksimalus leistinas greitis yra didesnis nei įprastai mieste", – tvirtino V.Pumputis.
Kad ir kaip būtų paradoksalu, po vertinamojo ekspertų vizito vienoje iš vertintų ir netinkama pripažinta perėjų žuvo žmogus. Penktadienio vakarą automobilis "Audi A4" mirtinai sužalojo per perėją ėjusį vyrą. Vyras jau buvo beveik perėjęs šią nereguliuojamą pėsčiųjų perėją – automobilis važiavo trečiąja eismo juosta. Tiesa, vairuotojas linkęs teigti, kad žmogus išbėgo staiga. Nuo smūgio pėsčiasis persivertė per mašinos stogą ir trenkėsi veidu į galinį stiklą. Tą patį vakarą nustatyta, kad žuvusysis – netoli nuo tragedijos vietos gyvenęs 70–metis. Kauno policijos pareigūnų teigimu, šiai nelaimei, kaip ir kitiems to vakaro eismo įvykiams, per kuriuos nukentėjo žmonės, įtakos turėjo ir lietus, ir tamsus paros metas.
Žada tvarkyti
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad visos egzistuojančios juodosios dėmės Taikos prospekte yra nustatytos ir jau yra užsakytas techninis projektas, kurį patvirtinus dar šiais metais nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje iškils šviesoforas, kuris bus įdiegtas į bendrą sistemą.
"Labai gaila, kad įvyko tokia nelaimė, tačiau tikrai nesėdime sudėję rankų ir artimiausiu metu, po šviesoforo įrengimo, tikimės, kad ši juodoji dėmė išnyks", – kalbėjo P.Keras. Kol bus įrengtas šviesoforas, perėja bus papildomai apšviesta. Tokios priemonės prašė ir Kauno kelių policijos tarnybos viršininkas Danas Česnauskas.
"Ateityje sieksime, kad tokių perėjų nebūtų ne tik Taikos prospekte, bet ir Baršausko bei kitose gatvėse", – teigė savivaldybės atstovas. Šioje gatvėje gali būti palikta tik viena nereguliuojama pėsčiųjų perėja prie žiedinės sankryžos, nes ji pėstiesiems nėra tokia pavojinga.
Daugiau dėmesio pėsčiųjų perėjoms artimiausiu metu žada skirti ir policijos pareigūnai. "Jau netrukus kauniečiai gatvėse išvys daugiau policininkų, kurie stebės, kaip kelių eismo taisyklių pėsčiųjų perėjose laikosi pėstieji ir kaip vairuotojai", – apie pradedamą taikyti prevencinę priemonę kalbėjo policijos viršininkas. Pasak jo, prie pavojingiausių pėsčiųjų perėjų darbuosis po du policininkus.
"Apskritai norėčiau paraginti visus – vairuotojus ir pėsčiuosius, vis ilgėjant tamsiajam paros metui, būti atidesnius. Pėstieji turėtų nepamiršti matomoje vietoje segėti atšvaito, o vairuotojai atminti, kad ne visuomet leistinas greitis yra saugiausias", – priminė D.Česnauskas.
Važiuoja nesaugiai
Dar viena skaudi nelaimė Taikos prospekte įvyko šeštadienį. Po dviejų automobilių susidūrimo į gydymo įstaigas išvežti net aštuoni žmonės – penki suaugusieji ir trys mažamečiai vaikai. Labiausiai nukentėjo dvi BMW automobilio, kurio vairuotojas, pirminiais duomenimis, ir sukėlė šią avariją, keleivės. Susidūrę automobiliai sumaitoti itin smarkiai. Vertindamas šį eismo įvykį P.Keras teigė, kad lemtingą įtaką avarijai turėjo nepasirinktas saugus greitis.
"Kalbėdami apie galimybes apsaugoti pėsčiuosius galime galvoti apie papildomų inžinerinių priemonių diegimą, tačiau jei turime galvoje piktybiškai greitį viršijančių vairuotojų pažabojimą, turime kalbėti apie tai, jog reikia daugiau prevencijų akcijų ir didesnių baudų", – mintimis dalijosi P.Keras.
D.Česnauskas teigė, kad kai kurie vairuotojai dar nepersiorientavo, pamiršo, kad vairavimas rudenį labai skiriasi nuo vairavimo vasarą, kai rudenį kelio danga neretai būna šlapia ir slidi. "Kad išvengtume tokių situacijų, turime kalbėti ne tik apie geresnį policininkų darbą gatvėse, bet ir apie gausesnį tokių priemonių, kaip greičio matuokliai ir įvairūs greičio mažinimo kalneliai, naudojimą", – kalbėjo D.Česnauskas.
Naujausi komentarai