Pereiti į pagrindinį turinį

Kauną iš sniego vaduojantys kelininkai pasigenda vairuotojų sąmoningumo

2021-01-14 08:30

Pastarosiomis dienomis dangui nepašykštint sniego Kaune burzgia valymui ir barstymui skirta technika. Kelininkai – atviri, pasitaiko ir problemų dėl vairuotojų sąmoningumo stokos.

Iššūkių netrūksta

Visą žiemą dirbama pagal iš anksto su Kauno miesto savivaldybe suderintą grafiką. O esamos ir numanomos oro sąlygos nulemia tai, kokios sunkvežimių, traktorių ir darbuotojų pajėgos bus išsiųstos į gatves, šaligatvius ir kitas miesto erdves atlikti sniego valymo ir barstymo darbų.

"Mes turime visą parą budinčius darbuotojus, kurie esant poreikiui gali iš karto pradėti dirbti. Sužinojus apie artėjantį šaltį, iš anksto technine druska barstomos gatvių dangos. Pavyzdžiui, naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį buvo išbarstyta apie 400 tonų druskos. Tiesa, sniego valymo ir barstymo darbai vis dar vyksta ir, panašu, kad nuolat vyks dar kelias paras, todėl išbarstomos druskos kiekiai nuolatos didės", – ketvirtadienį spėjo portalo kauno.diena.lt žurnalistų kalbintas bendrovės "Kauno švara" atstovas Jonas Tumpa.

Eitvydo Kinaičio nuotr.

Pasak jo, pastaruoju metu naktimis į Kauno gatves išrieda vienuolika sunkvežimių su priekiniais arba priekiniais ir šoniniais sniego vestuvais, sukomplektuotų su druskos barstymo įrenginiais. Tuo tarpu, šaligatvius valo aštuoni traktoriai. Paryčiais, apie 6 val., prie mechanizuoto valymo ir barstymo prisijungia dar 50 darbuotojų, kurie rankiniu būdu valo ir barsto pėsčiųjų zonas – laiptus, požemines perėjas bei plotus prie viešojo transporto stotelių.

Dirba visu pajėgumu

Paklaustas, kurioms vietoms teikiama pirmenybė iškritus gausesniam sniego kiekiui, pašnekovas akcentavo, kad daugiausia dėmesio skiriama pagrindinėms miesto transporto arterijoms, t. y. tiems keliams, kuriais kursuoja visuomeninis transportas. Taip pat prioritetine tvarka esą valomi ir barstomi greitai apledėjantys tiltai, viadukai bei įkalnės. J.Tumpa pridūrė, kad nepamirštamos ir kitos Kauno gatvės – gerinti situaciją jose esą imamasi iš karto, kai išvalomi ir pabarstomi pagrindiniai miesto keliai.

"Nors kelių valymo ir barstymo darbai vyksta visu pajėgumu, esant dideliam snygiui ir minusinei temperatūrai, eismo sąlygos mieste išlieka sudėtingos. Todėl prašome vairuotojų išlikti atidžiais ir planuotis keliones pasiliekant papildomo laiko. Taip pat rinktis saugų greitį, išsaugoti budrumą ir praleisti specialią valymo techniką. Didžiausia problema, su kuria susiduriame žiemą – vairuotojų sąmoningumas. Jie nekreipia dėmesio į įrengtus "Sustoti draudžiama" kelio ženklus, ribojančius automobilių stovėjimą šalikelėse, kurią nors vieną savaitės dieną, pavyzdžiui, antradienį nuo 10 iki 14 val. Dėl to mūsų bendrovės darbuotojai negali nuvalyti visos važiuojamosios dalies", – pabrėžė "Kauno švaros" atstovas.

Prašome vairuotojų išlikti atidžiais ir planuotis keliones pasiliekant papildomo laiko. Taip pat rinktis saugų greitį, išsaugoti budrumą.

Slidžios dangos

Pašnekovo teigimu, išlikti budriems ir tausoti savo sveikatą rekomenduojama ir pėstiesiems – šaligatvių esą neįmanoma iš anksto pabarstyti druskos ir smėlio mišiniu, nes aptirpęs pirmasis sniego sluoksnis neišsisklaido taip, kaip gatvėse, kur vyrauja intensyvus automobilių eismas.

Dėl šios priežasties ant šaligatvių toliau formuojasi slidus sluoksnis. Todėl mišinys beriamas tik ant jau susidariusios slidžios dangos.

Eitvydo Kinaičio nuotr.

Gyventojams pastebėjus, kad mieste yra gatvių, kurioms trūktų druskos mišinio, apie tai galima pranešti miesto avarinei tarnybai telefonu 8 699 61965.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų