Kovoja su pasikartojančia problema
Su portalu kauno.diena.lt susisiekęs vyras pasakojo apie minėtą situaciją V. Krėvės prospekte 73 Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus atstovus informavęs spalio 16 dieną, maždaug apie 10 val. ryto. Tačiau, esą kol buvo imtasi realių veiksmų, skambinti teko net kelis kartus.
„Pasakiau, kad atvažiuotų, nes asmeniniais vairuotojų automobiliais užstatyta taksi stovėjimo vieta. Po valandos skambinau vėl, pažadėjo, kad atvyks. Tačiau teko skambinti dar kartą – išgirdau, jog dabar pietų pertraukos laikas. Galiausiai atstovai atvažiavo tik 14 val. ir surašė protokolą vos vienam ten stovėjusiam automobiliui. Aš jiems pranešiau, kur fiksuoti pažeidimą, patiems ieškoti nereikėjo, tačiau Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai, atrodytų, visai nereaguoja“, – kritikos strėles laidė kaunietis.
Jis pabrėžė, kad problema šioje taksi stovėjimo vietoje kartojasi nuolat, taip sukeldama nemenkų iššūkių taksi vairuotojams. Pasak pašnekovo, kai teritorija užimama asmeniniais vairuotojų automobiliais, taksistai yra priverti sustoti važiuojamojoje kelio dalyje užimdami vieną eismo juostą. „Viešosios tvarkos skyriaus specialistai man sakė, kad gauna labai daug iškvietimų. Abejoju, manau, jiems trūksta operatyvumo“, – spėliojo kaunietis.
Pareigūnams tik padeda
Apie šiandien portalo redakciją pasiekusią informaciją nupasakojus Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio vedėjui Rimantui Vilimui, pašnekovas neslėpė – bėda, susijusi su asmeninių automobilių statymu taksi vietoje, Krėvės prospekte, išties pasikartojanti ir buvo spręsta jau ne kartą – baudžiant pažeidėjus. Jo teigimu, per 2019 metus čia užfiksuotas 21 pažeidimas.
„Viešosios tvarkos skyriaus atstovai nėra įpareigoti vairuotojams aiškinti jų padarytus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, bet yra įgalioti ir padeda Kelių policijai vykdyti vieną iš pagrindinių jų funkcijų – užtikrinti eismo saugumą Kaune. Tačiau miesto Viešosios tvarkos skyrius neturi specialiai tam skirtos budinčių darbuotojų dalies, ar numatytos vidaus tvarkos, kad išgirdę apie įvykį, galėtų skubiai į jį vykti. Tokią funkciją tiesiogiai atlieka pareigūnai“, – paaiškino jis.
Gali bausti tik vieną pažeidėją
Pasak Prevencijos poskyrio vedėjo, dėl KET nustatyto kelio ženklo „Taksi stotelė“ galiojimo zonos įvertinimo ir nuomonės jau anksčiau buvo kreiptasi į Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministeriją. Iš minėtos institucijos esą sulaukta atsakymo su nuomone, jog kelio ženklu „Taksi stotelė“ be papildomų lentelių, nurodančių kelio ženklų galiojimo zonos ilgį, gali būti paženklinta tik viena stovėjimo vieta.
Vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo, tačiau reikia tikėtis, kad bėgant laikui jis išsiugdys.
O tuo atveju, kai norima išskirti kelias taksi automobiliams skirtas stovėjimo vietas, esą tikslinga šiuos kelio ženklus naudoti su papildomomis lentelėmis tam, kad kelio ženklo galiojimo zonos kryptis ir ilgis būtų aiškūs.
„Mano žiniomis, taksi stovėjimo vietoje, V. Krėvės prospekte, papildomų lentelių, informuojančių apie kelio ženklo galiojimo zonos kryptis ir ilgį, nėra. Todėl, jei čia pastatomi asmeniniai vairuotojų automobiliai, gali būti fiksuojamas tik vienas pažeidimas. Tai yra, baudžiama tik viena transporto priemonė, stovinti minėto kelio ženklo vietoje skersai. Todėl ir šiandien buvo surašytas tik vienas protokolas“, – akcentavo R. Vilimas.
Atremdamas kauniečio išsakytą kritiką dėl pernelyg vangaus Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojų atvykimo į įvykio vietą gavus šiandieninį iškvietimą, jis užsiminė, jog specialistų užimtumas yra išties didelis. Tad, jei laukti per ilgu, visą parą apie tokio pobūdžio atvejus galima informuoti policijos pareigūnus.
„Viešosios tvarkos skyriaus atstovai kartais važiuodami pro šalį net negavę skundo, tačiau matydami pažeidimą, stabteli ir paprašo patraukti ne vietoje pastatytus automobilius. Vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo, tačiau reikia tikėtis, kad bėgant laikui jis išsiugdys“, – vylėsi pašnekovas.
Naujausi komentarai