„Pažymime, kad, mūsų nuomone, įkalinimo įstaigų reforma yra būtina, kadangi per daugelį metų bausmių vykdymo sistemoje iš esmės niekas nepasikeitė. Šiai sistemai akivaizdžiai trūksta skaidrumo. Viešojoje erdvėje nušviesti korupcijos skandalai neleidžia bausmių vykdymo sistemai nors kiek pakelti savo reputacijos, kuri, deja, yra žemiausia tarp visų statutinių organizacijų. Atskirose įstaigose stebima nemažai nepotizmo, favoritizmo ir kitų negatyvių reiškinių požymių, kas labai menkina pataisos pareigūno ar darbuotojo profesijos prestižą bei visuomenės pasitikėjimą pačia bausmių vykdymo sistema“, – rašoma pranešime.
Mūsų nuomone, negalima taikstytis su daugelį metų skirtingose įkalinimo įstaigose taikoma skirtinga, kartais sunkiai suvokiama, darbo užmokesčio sistema nors iš esmės atliekamas identiškas darbas.
Profsąjungos nuomone, paskutiniais metais vykdyti pokyčiai atskirose įstaigose ne tik nepagerino tarnybos bei bausmių vykdymo proceso, bet atskirais atvejais netgi jį pablogino.
„Kritusi atskiroms įstaigoms vadovaujančių asmenų moralė bei mentalitetas tik paryškino bausmių vykdymo sistemos ydas. Akivaizdu, kad bausmių vykdymo sistemai reikia kardinalių pokyčių, kurie ne tik padėtų modernizuoti nuteistųjų pataisos procesą, bet ir padėtų gerinti sistemoje dirbančių pareigūnų ir darbuotojų darbo sąlygas, pakeistų jų požiūrį į atliekamą darbą ir suteiktų daugiau galimybių jaustis oriai vykdant savo funkcijas, siekti karjeros“, – poziciją dėsto profsąjunga.
„Džiaugiamės, kad naujai parengtos bausmių vykdymo sistemos reformos gairės ir jų vykdymo priemonių planas Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos yra išsamiai aptariami su profsąjunga. Pažymime, kad toli gražu ne su viskuo sutinkame. Vienijame pozityviai mąstančius pareigūnus ir darbuotojus, todėl ministerijai pateikiame nemažai konstruktyvios kritikos, pastabų, nepamiršdami pateikti ir savo pasiūlymų bei argumentų, ką, mūsų nuomone, reikėtų reformuoti kitaip. Daugiausia diskusijų kyla dėl šiuo metu atskirai veikiančių įkalinimo įstaigų, kurios po numatomos reformos turėtų tapti vieno juridinio asmens padaliniais, administravimo“, – rašoma pranešime.
Akivaizdu, kad bausmių vykdymo sistema yra atgyvenusi ir neefektyvi.
Pagrindinis profsąjungos rūpestis yra tai, kad būsimi iki 2023 metų ketinami įgyvendinti esminiai struktūriniai pokyčiai nepablogintų paprastų pareigūnų ir darbuotojų teisinės ar materialinės padėties, darbo aplinkos bet atvirkščiai, sudarytų sąlygas jas gerinti. „Mūsų nuomone, negalima taikstytis su daugelį metų skirtingose įkalinimo įstaigose taikoma skirtinga, kartais sunkiai suvokiama, darbo užmokesčio sistema nors iš esmės atliekamas identiškas darbas. Keista ir tai, kad atskirų įkalinimo įstaigų struktūra smarkiai skiriasi, skiriasi ir darbo kultūra bei metodika. Akis bado skirtingi darbo krūviai atskirose įstaigose. Taikoma skirtinga bausmių vykdymo praktika. Akivaizdu, kad bausmių vykdymo sistema yra atgyvenusi ir neefektyvi. Reikia pokyčių administruojant materialinius ir žmogiškuosius išteklius. Tai galima pasiekti centralizavus jų valdymą“, – teigia profsąjunga.
„Nors realaus susitarimo su Teisingumo ministerija pasiekti dar nepavyko, optimistiškai tikimės, kad naujai parengta bausmių vykdymo sistemos pertvarkos koncepcija ir jos vykdymo priemonių planas, išsamiai aptariami konsultacijose su profesine sąjunga, galutiniame variante pateisins pareigūnų ir darbuotojų lūkesčius“, – rašoma profsąjungos pranešime.
Naujausi komentarai