K. Donelaičio gatvėje pradėjo veikti daugiaaukštė automobilių saugykla. Greta buvusio „Merkurijaus“ pastatytame objekte įrengta daugiau kaip pustrečio šimto parkavimo vietų.
Vietiniams ir svečiams
Kauno centras – vis populiaresnė traukos vieta ir savaitgaliais, ir darbo dienomis. Vieni čia laiką leidžia darbo, mokslo ar verslo reikalais, kiti atvyksta praleisti laisvalaikio. Iki šiol neretai tekdavo pasukti galvą, kur statyti automobilį ir kiek atsieis parkavimas. Nuo šiol ir kauniečiams, ir miesto svečiams – dar vienu rūpesčiu mažiau ir daugiau laiko tiesioginiams reikalams, pramogoms.
Atnaujinta Laisvės alėja, S. Daukanto gatvė, Vienybės aikštė, Studentų skveras, Kęstučio gatvė. Šalia jos – Nemuno sala su „Žalgirio“ arena, naujuoju arenos baseinu, būsimuoju mokslo muziejumi, planuojama koncertų sale ir tiltu į Aleksotą. O kur dar Dariaus ir Girėno stadionas, rekonstruota Kauno sporto halė, kylantis lengvosios atletikos maniežas, rekonstruotas Ąžuolyno parkas, atnaujinamas Dainų slėnis!
Į šiuos ir kitus objektus patogiausia atvykti viešuoju transportu, tačiau šiuo metu sudarytos geresnės galimybės atvažiuoti ir nuosavu automobiliu. Tam itin pravers naujoji daugiaaukštė transporto priemonių saugykla.
Šiuolaikiška: naujoji automobilių saugykla – modernus statinys su automatizuotomis CO / NO2, dūmų šalinimo, gaisro gesinimo, vaizdo stebėjimo, įeigos kontrolės, eismo valdymo ir kitomis būtinomis apsaugos sistemomis. Regimanto Zakšensko nuotr.
Pritaikyta ir dviračiams
Daugiaaukštei saugyklai parinktas K. Donelaičio g. 65A esantis sklypas. Prieš porą metų jame veikė gerokai apleista automobilių stovėjimo aikštelė.
Naujasis objektas virš žemės iškilęs tris aukštus. Dar du – po žeme. Saugykla yra atokiau nuo gatvės, tačiau lengvai randama. Ji yra buvusio „Merkurijaus“ ir kino centro „Romuva“ užnugaryje.
Saugyklos bendras plotas siekia maždaug 8,2 tūkst. kv. m. Tai uždaras pastatas. Jame vienu metu per visus aukštus išsiteks iki 262 automobilių. Pirmo aukšto vakarinėje dalyje įrengta dviračių laikykla.
Jame vienu metu per visus aukštus išsiteks iki 262 automobilių. Pirmo aukšto vakarinėje dalyje įrengta dviračių laikykla.
Įrengti atskiri įvažiavimo ir išvažiavimo vartai – šiauriniame pastato fasade. Jie orientuoti į įvažą iš K. Donelaičio gatvės. Pėsčiųjų įėjimas ir išėjimas – iš rytinės fasado pusės. Į kiekvieną aukštą kelia liftas.
Vėdinimas ir stebėjimo kameros
Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius vardijo, kad saugyklos statybos ėjo sklandžiai, nors tai sudėtingas, labai modernus ir šiuolaikiškas statinys, reikalavęs didelio kruopštumo.
Pastatui vėdinti skirtos mechaninė vėdinimo sistema ir mechaninė dūmų šalinimo sistema. Kiekvienam gaisriniam skyriui numatytos atskiros mechaninės ir dūmų šalinimo sistemos. Orui pritekėti numatytos angos šachtose.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Be dūmų šalinimo, dar įrengtos automatizuotos CO / NO2 šalinimo, gaisro gesinimo sistemos, sumontuotos vaizdo stebėjimo, įeigos kontrolės, eismo valdymo ir kitos būtinos apsaugos sistemos.
Įvažiavimus reguliuoja automatiniai kelio užtvarai. Dar prieš patenkant į pastatą specialūs ekranai informuoja apie aikštelės užimtumą, todėl vairuotojams nereikia gaišti laiko ir ieškoti laisvos vietos.
Kauniečių ir miesto svečių patogumui atsiskaityti už stovėtą laiką galima grynaisiais arba banko kortele automatinėje kasoje prie išvažiavimo.
„Požeminiuose aukštuose įrengta gręžtinių polių siena. Ją aptaisius monolitinio gelžbetonio sienute, ji tarnauja kaip išorinė atitvara. Siekiant kuo daugiau išnaudoti gręžtinius polius įrengta jungiamoji sija. Pastate įrengtos laikančiosios HAUS betoninių blokelių sienos. Pertvaros – keramzitbetonio blokelių“, – statybos subtilybes dėstė vedėjas.
Saugyklos stogas dengtas rulonine bitumine danga su pilkšvai žaliu pabarstu. Viena aikštelės pastato išorinė pusė apželdinta vijokliais. Vidaus sienos ir pertvaros mūrytos iš betoninių blokelių, paliekant natūralius netinkuotus paviršius. Pastate įrengti aliuminio profilių langai ir durys, šlifuoto betono grindys.
1,2 euro už valandą
„Jau pirmosios saugyklos atidarymo dienos parodė, kad tokia paslauga K. Donelaičio gatvėje yra labai aktuali, nors tai numatyti nebuvo sunku“, – sakė naująją automobilių saugyklą administruojančios biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.
Įkainiai: stovėjimas saugykloje atsieis po 1,2 euro už valandą, planuojama galimybė įsigyti ir metinius leidimus. Regimanto Zakšensko nuotr.
Parkavimas saugykloje kainuoja 1,2 euro už valandą. Dviračių laikymas – nemokamas.
Kauniečių ir miesto svečių patogumui atsiskaityti už stovėtą laiką galima grynaisiais arba banko kortele automatinėje kasoje prie išvažiavimo. Ateityje planuojama sudaryti galimybę paslaugą apmokėti mobiliąja programėle.
„Sulaukiame nemažai kausimų, ar neplanuojame svarstyti metinių leidimų idėjos šiai saugyklai? Ji aktuali dirbantiems centrinėje miesto dalyje, dažnai kitais reikalais besilankantiems žmonėms. Taip, tokia galimybė planuojama. Apie kainas ir leidimų įsigijimo sąlygas informuosime atskirai“, – sakė J. Limanauskas.
Sprendimai rinkti rinkliavą už automobilių stovėjimą – nepopuliarūs, bet miestų centruose duoda teigiamą efektą reguliuojant eismo srautus ir sudarant galimybę itin svarbiu atveju greitai rasti, kur palikti automobilį.
Naujausi komentarai