Dėmesys pėstiesiems
Pernai Kauno keliuose žuvo aštuoni žmonės, iš jų keturi – pėstieji. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovai tikina, kad tokie rodikliai yra vieni mažiausių per pastarąjį dešimtmetį. 2017 m. Kauno gatvėse įrengta įvairių eismo saugumo priemonių, kurios galėjo pagerinti statistiką. Šiais metais saugaus eismo specialistai sustoti neketina.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad iki šių metų pabaigos Kaune turėtų beveik nelikti neapšviestų pėsčiųjų perėjų. Pernai 321 perėja papildomai apšviesta LED. Iki tol mieste buvo vos 150 apšviestų perėjų.
"Mieste dar liko 200 visiškai neapšviestų perėjų. Šiemet tikimės, kad jose pavyks įrengti apšvietimą ir taip pagerinti matomumą", – vylėsi specialistas.
Jis pastebėjo, kad anksčiau judrioje Kovo 11-osios gatvėje, įrengus išmaniąsias pėsčiųjų perėjas, sumažėjo eismo įvykių.
"Rezultatai rodo, kad pėsčiųjų saugumui įtakos turi ir įrengtos išmaniosios perėjos. 2016 m. Kovo 11-osios gatvėje buvo 24 eismo įvykiai, 2017 m. – keturiolika. Lyginant nukentėjusių pėsčiųjų skaičių, 2016 m. nukentėjo septyni žmonės, o pernai – vienas. Artimiausiu metu dvi tokios perėjos bus įrengtos ir Tunelio gatvėje", – planus pristatė P.Keras.
Nauji koriai
Šiais metais Kauno sankryžose bus plečiamas geltonųjų korių tinklas. Geltonomis linijomis pažymėtos sankryžos pasiteisino, vairuotojai pavyzdingiau laikosi Kelių eismo taisyklių ir nevažiuoja į sankryžą, jei toliau neįmanoma važiuoti. Taip didėja sankryžos pralaidumas ir vairuotojams nereikia laukti, kol atsilaisvins kelias.
Eismo saugumo komisijoje pritarta, kad koriai artimiausiu metu bus įrengti Partizanų gatvės ir J.Basanavičiaus alėjos sankryžoje, pastarosios alėjos ir Taikos prospekto sankirtoje, Gimnazijos ir Šv. Gertrūdos gatvių sankryžoje. Geltonos juostos bus pažymėtos ir dar vienoje centrinėje Kauno vietoje – Šv.Getrūdos gatvės ir Savanorių prospekto sankryžoje. Po sankryžų rekonstrukcijų korį planuojama įrengti ir Kovo 11-osios, Chemijos bei Dujotiekio gatvių sankryžoje.
Įprastu horizontaliuoju kelio ženklinimu turėtų būti paženklintos visos Kauno gatvės, kurių danga yra tinkama. P.Keras tikino, kad aiškiai pažymėtos eismo juostos miesto gatvėse leis išvengti avarijų, kai vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą, nes nesusigaudo, kiek gatvės pločio užima jo eismo juosta.
"Eismo juostos yra kaip kelrodės vairuotojams, kurios nukreipia važiuoti teisingai", – pridūrė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Žiedo nebebus
Eismo saugumo specialistams iškilo galvosūkis, ką daryti su dviem nesaugiomis Kauno vietomis. Pastebima, kad Birželio 23-osios gatvės ir V.Krėvės prospekto žiedinėje sankryžoje pėsčiųjų perėjose yra nesaugu. Kai kur pėstiesiems reikia kirsti net tris eismo juostas, todėl planuojama kelias perėjas panaikinti. Kelių ir transporto tyrimo institutas siūlo pėsčiųjų perėją, esančią V.Krėvės prospekte, perkelti arčiau žiedo, kad pėstieji gatvę kirstų per įrengtą saugumo salelę.
Mieste dar liko 200 visiškai neapšviestų perėjų, tad šiemet tikimės, kad jose pavyks įrengti apšvietimą.
Tuomet dar viena perėja vestų per žiedo vidurį ir taip žmonės galėtų kirsti Birželio 23-iosios gatvę. Specialistai įsitikinę, kad kitas perėjas iš Birželio 23-osios gatvės reikėtų naikinti.
Kyla problema, kad pėstieji įpratę naudotis esamomis perėjomis. Svarstoma, gal vertėtų prie žiedo įrengti ir šviesoforu reguliuojamą pėsčiųjų perėją.
Kita probleminė vieta – Kalniečių ir Žeimenos gatvių sankryžą. Eismo saugumo komisija dar praėjusiais metais buvo nutarę šioje vietoje įrengti žiedinę sankryžą, nes vairuotojai nesusigaudo, kuria juosta jiems reikia važiuoti. Esamo sankryžos ploto užtenka žiedinei sankryžai įrengti, tačiau šios minties specialistai atsisakė.
Kelių ir transporto tyrimų institutas paskaičiavo, kad per rytinį ir vakarinį piką sankryžą kerta apie 1,7 tūkst. automobilių. Įrengus žiedą, sumažėtų pralaidumas. Tikėtina, kad spūstys pradėtų formuotis aplinkinėse gatvėse.
Buvo sumodeliuota šviesoforu reguliuojama sankryža su keturiomis šviesoforo fazėmis, tačiau ir tai nedavė norimo rezultato. Toks šviesoforas Kalniečių ir Žeimenos gatvių sankryžą piko metu visiškai užkimštų. Specialistai dar bandys pažiūrėti, kokia situacija būtų, jei sankryžoje būtų įrengtas šviesoforas su trimis fazėmis. Taip pat manoma, kad sankryža taptų saugesnė, jei ji būtų susiaurinta, tačiau nesumažintas esamas eismo juostų skaičius.
Naikins juodąsias dėmes
Pasak P.Kero, eismo saugumo priemonės įdiegtos ir panaikintos 76 vadinamosios juodosios dėmės. Šiandien yra likę dar aštuoniolika itin pavojingų vietų. Jos permainų turėtų sulaukti šiemet.
"2017 m. į eismo saugumą investuota tris kartus daugiau nei 2016-aisiais. Buvo nuolat atnaujinamas juodųjų dėmių žemėlapis. Tai daroma pasitelkiant ekspertus, kurie parenka tinkamiausias eismo saugumo priemones. Šiemet biudžeto projekte numatyta panaši suma kaip ir praėjusiais metais, tad tempas nebus mažinamas", – sakė Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis.
"Visi šių metų eismo įvykiai bus tiriami ir bus sudarytas naujas juodųjų dėmių žemėlapis. Ieškosime geriausių eismo saugumo priemonių. Savanorių prospekte ir Partizanų gatvėje yra likusių pavojingų vietų. Jas jau šiemet planuojama pradėti rekonstruoti, įvyko viešieji pirkimai, pasirašytos sutartys. Per šiuos metus Savanorių prospekte nuo sankryžos su Taikos prospektu iki vadinamosios Muravos sankryžos bus pakeisti senieji šviesoforai. Rekonstravus Savanorių prospekto ir Partizanų gatvės sankryžas, bus išlaikoma žalioji automobilių srauto banga", – žadėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Įrengs naujus šviesoforus
Dar dvi juodosios dėmės likusios Prancūzų, Breslaujos ir Verkių gatvių sankryžose. Kai bus vykdoma Prancūzų gatvės rekonstrukcija, bus įrengta žiedinė sankryža. P.Keras sakė, kad kol kas jokių saugumo priemonių nėra įdiegta ir Petrašiūnuose esančioje R.Kalantos gatvėje.
Visi šių metų eismo įvykiai bus tiriami ir bus sudarytas naujas juodųjų dėmių žemėlapis. Ieškosime geriausių eismo saugumo priemonių.
"Šioje gatvėje jau parengtas techninis projektas šviesoforui įrengti", – pridūrė eismo specialistas.
Jis tikino, kad praėjusiais metais pastatyta nemažai šviesoforų, kurie leis saugiau gatvę kirsti pėstiesiems, tačiau dalis jų dar neveikia. Anot jo, norėjosi iki šalčių įbetonuoti šviesoforų stulpus, o dabar galima rūpintis jų programavimu bendroje šviesoforų sistemoje.
P.Keras pažymėjo, kad Sukilėlių prospekte atsiras dvi naujos šviesoforais reguliuojamos sankryžos, kurios pagerins susisiekimą su Kauno klinikomis. Vienas šviesoforas atsiras sankryžoje su Eivenių gatve, kitas – sankryžoje su J.Lukšos-Daumanto gatve.
Taip šiemet planuojama rekonstruoti Studentų ir A.Baranausko gatvių sankryžą. Kartu bus įrengta reguliuojama pėsčiųjų perėja, esančia ties Varpo gatve (netoli prekybos centro "Šilas"). Anot P.Kero, remiantis eismo srautų stebėjimo rezultatais, daroma išvada, kad spūstis A.Baranausko gatvėje dažnai kyla būtent dėl minėtos nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, nes ji stabdo visą automobilių srautą.
Juodoji dėmė, esanti Chemijos ir Kovo 11-osios gatvių sankryžoje, taip pat bus likviduota ir įrengtas šviesoforas. Taip padidės pėsčiųjų saugumas ir atskirti kairieji posūkiai. Šiemet bus užbaigtas Garažų gatvės ir V.Krėvės prospekto sankryžos rekonstrukcijos projektas.
Naujausi komentarai