Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno gatvėse įdiegta nauja parkavimo sistema

2023-12-18 10:12
DMN inf.

Centrinėje Kauno dalyje įdiegta nauja išmanioji parkavimo sistema. Sumontuotose švieslentėse ir naujai sukurtoje programėlėje „Parkavimas Kaune“ galima patogiai stebėti laisvas ir užimtas stovėjimo vietas.

Stebėjimas realiu laiku

Miesto gatvėse esančiose automobilių stovėjimo vietose įrengta 3 tūkst. specialių daviklių, sumontuota 30 švieslenčių, kurios vairuotojams leidžia realiu laiku stebėti, kur Centre yra laisvų parkavimo vietų.

Naująja parkavimo sistema siekiama mažinti spūstis, kurios susidaro vairuotojams ieškant laisvų vietų. Be to, taupomas kauniečių laikas, nes galima iš anksto matyti, kur centrinėje miesto dalyje yra daugiau laisvų automobilių stovėjimo vietų.

Patogu: švieslentėse nurodoma, kiek yra laisvų vietų ir kryptis, kur tų vietų ieškoti. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

„Šia sistema siekiama palengvinti keliones vairuotojams – jiems nereikia be reikalo važinėti po miesto centrą ieškant, kur pasistatyti automobilį. Žinoma, tikimės, kad tai kartu padės mažinti oro taršą centrinėje miesto dalyje“, – sistemos įdiegimo tikslą įvardijo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Šia sistema siekiama palengvinti keliones vairuotojams – jiems nereikia be reikalo važinėti po miesto centrą ieškant, kur pasistatyti automobilį.

Įrengtose švieslentėse matomas gatvės pavadinimas, laisvų vietų skaičius ir rodyklė, nurodanti kryptį šių parkavimo vietų link. Tai padeda vairuotojams greičiau pastatyti automobilį.

Parkavimo programėlė

Be įdiegtų naujovių miesto gatvėse, vairuotojams siūloma laisvas parkavimo vietas stebėti ir naujoje programėlėje „Parkavimas Kaune“. Ją į išmaniuosius mobiliuosius telefonus galima parsisiųsti iš „Google Play“ ir „App Store“.

Kauniečiai ir miesto svečiai programėlėje „Parkavimas Kaune“ gali realiu laiku matyti užimtas ir laisvas parkavimo vietas. Ši informacija pasiekiama esant bet kurioje Kauno vietoje, tad iš anksto, pagal laisvas parkavimo vietas, galima planuoti, kur atvykus bus galima palikti automobilį, stebėti, kur tokių vietų yra daugiausia.

Nauja: programėlėje „Parkavimas Kaune“ galima pasirinkti laisvą vietą ir navigacijos priemonė nurodys tikslų kelią iki jos. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

„Įsijungus šią programėlę ir pažymėjus norimą laisvą parkavimo vietą, bus nukreipiama į vieną iš telefone esančių navigacijos programėlių, tokių kaip „Waze“ ar „Google Maps“. Tad vairuotojas galės matyti kelią iki pasirinktos vietos, nereikės klaidžioti, nes navigacijos priemonė nurodys artimiausią ir greičiausią kelią iki nurodyto taško“, – kalbėjo biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.

Programėlėje užimtos vietos žymimos raudonai, laisvos vietos – žaliai. Paspaudus ant pasirinktos parkavimo vietos, parodoma, kokiai zonai ji priklauso ir koks valandinis įkainis už stovėjimą ten taikomas.

Analizuojami duomenys

Išmanioji parkavimo sistema padeda ne tik greičiau surasti laisvą vietą, tačiau leidžia rinkti duomenis apie parkavimo situaciją Kauno centre. Juos išanalizavę, miesto eismo specialistai galės spręsti kylančias parkavimo problemas.

Tikslas: išmanioji parkavimo sistema leidžia greičiau pastatyti automobilį ir taip mažinti spūstis centrinėje Kauno dalyje. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

„Dėl parkavimo daviklių tinklo visi parkavimo infrastruktūros duomenys renkami į serveryje esančią sistemą, kurioje jie toliau filtruojami ir apdorojami tolesniems vartotojų poreikiams. Ši sistema skirta ir parkavimą administruojančiai įstaigai, nes leidžia stebėti parkavimo jutiklių tinklą, sekti, kurios vietos labiausiai apkrautos, kiek laiko jose paliekamos transporto priemonės. Ši sistema iš tiesų suteikia daug kitų įrankių, reikalingų parkavimo statistikos analizei“, – nurodė J. Limanauskas.

Jis pridūrė, kad su šia sistema galima ne tik realiu laiku matyti parkavimo vietų užimtumą, bet ir rinkti duomenis apie įvairius laikotarpius. Tai padės stebėti ir bendrą eismo situaciją Kauno centrinėje dalyje, ir vėliau, kartu su Kauno miesto savivaldybės specialistais ieškoti sprendimo būdų, kaip gerinti eismo kokybę. „Rezultatai bus žymiai tikslesni, nei šiuo metu fiziškai atliekamas gatvių stebėjimas“, – pridūrė „Parkavimo Kaune“ vadovas.

Taip pat bus galima rinkti ir stebėti daug kitų statistinių duomenų, tokių kaip vidutinė parkavimo trukmė, stovėjimo minučių suskirstymas pagal tipą, užimtumo seansų skaičius per dieną, parkavimo vietos laiko išnaudojimas, piko valandos ir pan.

Prašo atidumo

Nors orai nedžiugina ir miesto gatves dažnai dengia dargana, naujajai parkavimo sistemai veikti tai netrukdo. Visgi tam, kad sistema veiktų efektyviai, vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių (KET) ir automobilius parkavimo vietose palikti tvarkingai.

„Jei vairuotojai stato automobilius ne taip, kaip nurodo kelio ženklas, arba pastato transporto priemones tarp nubrėžtų parkavimo vietų linijų, davikliai teikia netikslią informaciją. Eismo dalyviai turi atidžiai stebėti įrengtus kelio ženklus ir nubrėžtas linijas, kitu atveju sistemoje rodoma, kad yra laisva vieta ir taip klaidinami kiti eismo dalyviai.

Tvarka: tam, kad parkavimo sistema veiktų efektyviai, reikia automobilius statyti taip, kaip numatoma KET. (Regimanto Zakšensko nuotr.)

Tik tvarkingai statomos transporto priemonės leidžia pasiekti maksimalų sistemos tikslumą. Dėl visų kitų priežasčių sistema veikia puikiai“, – vairuotojų atidumo statant automobilius miesto gatvėse paprašė J. Limanauskas.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų