Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno gatvių remontas: naudą pajus ir pėstieji

2016-07-04 02:03

Pirmadienį V.Krėvės prospekte vėl į darbus kibs vadinamoji pragaro mašina, atnaujinanti Kauno gatvių dangą "Remix" technologija. Galės įvertinti ne tik vairuotojai, nes kartu bus tvarkomi ir šaligatviai.

Kauno gatvių remontas: naudą pajus ir pėstieji
Kauno gatvių remontas: naudą pajus ir pėstieji / Tomo Raginos nuotr.

Grįžta pragaro mašina

"Remix" mašina jau grįžo į Kauną. Dabar konkursą laimėjusi bendrovė "Kauno tiltai" atlieka jos profilaktiką, kad pirmadienį galėtų pradėti darbus V.Krėvės prospekte", – žadėjo savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Praėjusią savaitę savivaldybė pasidalijo džiugia naujiena – paskelbus tarptautinį gatvių asfaltavimo konkursą, gerokai pavyko sumažinti kainą. Konkursą, kuriame dalyvavo bendrovės iš Lietuvos, Lenkijos, Čekijos ir Suomijos, laimėjo patraukliausią kainą pasiūliusi bendrovė "Kauno tiltai".

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas sakė, kad, sutvarkius V.Krėvės prospektą, "Remix" aparatu dirbantys kelininkai kraustysis į kitas gatves – planuose numatyta atnaujinti Plytinės, Rokų gatves, Marijampolės plentą, Vytauto prospektą bei kitas didžiausias miesto gatves. Suplanuotą Savanorių prospekto dangos remontą teks nukelti į kitus metus, nes šįmet bendrovė "Kauno energija" šioje gatvėje vykdys požeminių komunikacijų keitimo darbus.

Tvarkys kompleksiškai

"Remix" mašina yra didžiulė, su ja įmanoma dirbti tik didžiosiose gatvėse. Mažesnėse gatvėse darbai bus tęsiami tradiciniu būdu", – atkreipė dėmesį A.Pakalniškis. Jo duomenimis, dabar darbai vyksta R.Kalantos gatvėje, paskui bus tvarkomos T.Masiulio, Užnerio, Liucijanavos, J.Semaškos, Julijanavos, Sakalų gatvės. Šią vasarą smarkiai pagerės ir Karo Aviacijos gatvės, vedančios į S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą, būklė.

Pasak A.Pakalniškio, šiemet keičiasi ir darbų organizavimas. Anksčiau "Rermix" aparatu būdavo atnaujinama tik važiuojamoji gatvės dalis, dabar naudą pajus ir pėstieji. "Planuojame, kad viskas būtų daroma kompleksiškai: kartu su gatvės danga bus tvarkomi ir šaligatviai bei jų borteliai, sankirtos su kitomis gatvėmis ir kiemais", – paaiškino savivaldybės atstovas.

"Remix" aparatui atsikrausčius į Vytauto prospektą miesto centre, darbai naudojant tradicinę asfaltbetonio klojimo technologiją vyks ir aplinkinėse gatvėse.

"Šiuo metu pertvarkoma Kauno autobusų sotis, tad Bažnyčios gatvėje reikia įrengti žiedinę sankryžą, kad pradėjus važinėti autobusams visiems eismo dalyviams būtų patogiau, sutvarkyti kitas gatves stoties prieigose. Vytauto prospekte paprastai būna dideli pėsčiųjų srautai, todėl kompleksiškai bus atnaujinti ir šaligatviai", – žadėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Jis vylėsi, kad, nusileidus nuo kalno tvarkinga Parodos gatve, atnaujintu Vytauto prospektu bus patogu pasiekti Autobusų ir Geležinkelio stotis, kurių prieigose gatvių būklė taip pat keičiasi į gera.

Kokybę žada prižiūrėti

Kauniečiams labiausiai rūpi, ar pigiau nupirkus paslaugą bus užtikrinta darbų kokybė, nes galbūt pigiai – tai prastai?

Laboratorinių bandymų centro direktorius Gediminas Kunčinas pripažįsta, kad tokių dalykų praktikoje pasitaiko, tačiau kelią tam gali užkirsti tinkama priežiūra. "Pigiausią kainą pasiūlęs rangovas, siekdamas gauti daugiau pelno, paskui gali stengtis naudoti pigesnes, paprastesnes medžiagas. Mūsų ir techninių prižiūrėtojų pareiga – patikrinti, ar tos naudojamos medžiagos yra geros: jeigu blogos – neleisti naudoti, o jeigu tokiomis medžiagomis atlikti darbai – reikalauti rangovo, kad ištaisytų trūkumus", – sakė G.Kunčinas.

Jis pateikė pavyzdį, kad Laisvės alėjos rekonstrukcijos konkursą laimėjęs rangovas tikėjosi, jog galės panaudoti pigų granitą. "Bet tai nepavyko. Jau tikrinome perkamą granitą ir tikrinsime dar kartą, kai jis jau bus atgabentas į Kauną liepos viduryje, ir jeigu jis neatitiks techninių reikalavimų, mes neleisime su tokia medžiaga dirbti. Taip bus ir remontuojant gatves", – žadėjo Laboratorinių bandymų centro direktorius.

Pasak Laboratorinių bandymų centro direktoriaus, jo vadovaujamos įmonės specialistai žino, kiek pagal galiojančius reikalavimus mėginių reikia paimti iš sutvarkytos gatvės dangos.

Brangina reputaciją

Direktorius pastebėjo, kad vykstant gatvės remontui kokybę prižiūrėti padeda ir gyventojai – žmonės skambina, jeigu įžvelgia, kad kažkas daroma netinkamai, pavyzdžiui, asfaltas klojamas per lietų.

"Su šiuo rangovu – bendrove "Kauno tiltai" jau turime patirties. Jie statė Panemunės tiltą, tvarkė Tilto gatvę, dėl jų darbų kokybės priekaištų neturėjome. Gal vykstant darbams ir teko dėl ko nors pasiginčyti, bet jie perka kokybiškas medžiagas, yra patyrę ir visai nenori gadinti savo reputacijos", – pastebėjo Laboratorinių bandymų centro vadovas.

G.Kunčinas atkreipė dėmesį, kad jeigu jau norima tikrai kokybiškai sutvarkytos dangos, labai svarbu atkreipti dėmesį ir į rangovo patirtį, tai savivaldybė ir padarė skelbdama tarptautinį konkursą. "Mes tikriname viską – ir asfaltbetonio sudėtį, ir paklotos dangos storį, ir kitus techninius parametrus. Yra ir saugikliai – jeigu darbų kokybė neatitinka reikalavimų, numatytos baudos, o rangovas tada savo lėšomis turi perkloti dangą", – pridūrė specialistas.

Užsieniečiai konkuruoja dažnai

Savivaldybės skelbtą konkursą laimėjusios bendrovės "Kauno tiltai" atstovai  atkreipė dėmesį, kad nei ankstesnis, nei šis neseniai skelbtas ir jų laimėtas konkursas nebuvo įprasti statybos darbų pirkimo konkursai. "Užsakovas abiem atvejais pirko atskirų darbų įkainius su tam tikru preliminariu darbų kiekiu. Paprastai ir jų lyginti negalima, kadangi vykdytų konkursų struktūros buvo kitokios, skyrėsi tiek atskirų perkamų įkainių darbų apimtys, tiek patys perkami darbų įkainiai", – sakė bendrovės atstovė Ieva Paliliūnienė.

Anot jos, kiekvienas didesnės vertės konkursas yra tarptautinis, o ir mažesnės vertės pirkimuose gali dalyvauti ir net dažnai dalyvauja užsienio bendrovės.

"Kauno tiltų" atstovai patvirtino, kad saugodami savo įmonės reputaciją jie gerai apsvarstė, kokią kainą gali pasiūlyti, kad nenukentėtų kokybė.

Vis dėlto I.Paliliūnienė neslėpė, kad, sumažinus patirties ir kvalifikacinius reikalavimus, kai kurios įmonės pervertina savo galimybes kvalifikuotai atlikti darbus.

"Jos blefuodamos siūlo niekuo nepagrįstą mažą kainą, o vėliau bando savikainą sumažinti per kokybę, terminus ar papildomus darbus. Pastaruoju metu ir "Kauno diena" ne kartą rašė apie kai kurių įmonių (beje, dalyvavusių ir šiame konkurse) klastojamus kokybės dokumentus, mėnesiais vėluojamus atlikti darbus arba korupcinius veiksmus, dėl kurių neteisėtai išauginama darbų vertė", – pabrėžė I.Paliliūnienė.

Įrodė darbais

Anot "Kauno tiltų" atstovės, dalyvaudama konkurse ir siūlydama mažą kainą bendrovė rizikuoja.

"Konkursas buvo skelbtas trejų metų darbams, tad prisiimdami atsakomybę prieš savo darbuotojus, tam, kad išsaugotume jų darbo vietas ir neprarastume kvalifikuotų specialistų, prisiimant maksimalią riziką dėl bitumo, degalų, dujų kainų svyravimų ir kitų veiksnių, kurie, deja, gali šį projektą paversti nuostolingu bendrovei, buvo priimtas sprendimas teikti pasiūlymą šiam konkursui", – atvirai pripažino I.Paliliūnienė

Ji tikino, kad dėl darbų kokybės kauniečiams nerimauti nereikia. "Kauno tiltai" jau daug metų įrodė, kad laimėdama konkursą prisiima ir visada įvykdo įsipareigojimą viską atlikti kokybiškai, sutartyje numatytais terminais, neretai net savo lėšomis finansuojant statybos darbus", – sakė bendrovės atstovė.


Komentarai

Visvaldas Matijošaitis, Kauno miesto meras

Prieš metus peržiūrėję visas mūsų paveldėtas savivaldybės sutartis – ar tai būtų gatvių tiesimas, ar patalpų nuoma, ar bankų paskolos – neradome nė vienos, kurią būtų galima pavadinti naudinga miestui. Su rangovais ar paslaugų teikėjais suderėjome kur kas mažesnius įkainius, o tais atvejais, kai į derybas jie nesileisdavo, nutraukėme sutartis ir paskelbėme naujus konkursus. Tiesa, su "Kauno tiltais" situacija kiek kita – naujame konkurse daug geresnius įkainius iškovojome visų pirma dėl to, kad garantavome dideles gatvių tvarkymo apimtis. Kelininkai gali būti ramūs – darbų užteks iki pat šalnų, todėl jiems nereikės niekur blaškytis. Žinoma, kaip ir visų kitų darbų atvejais, reikalaujame aukščiausios kokybės, kurią akylai prižiūrime.

Rimantė Hopinienė

KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto docentė

Galima objektyviai konstatuoti, kad toks geras gatvių asfaltavimo konkurso rezultatas yra pasiektas dėl kelių priežaščių. Naftos produktų (bitumo ir pan.) kainų sumažėjimas pasaulio rinkose galėjo šiek tiek nulemti kainos pokytį. Akivaizdu, kad atviro tarptautinio konkurso arši konkurencinė kova ir didelės planuojamų gatvių remonto darbų apimtys (dėl to mažėja įrenginių perkėlimo sąnaudos) yra tikrosios tokio kainos sumažėjimo priežastys. Rinkos dalyvių konkurencija, darbų apimtys ir perspektyvi verslo ir miesto partnerystė – tai aspektai, kurių Kaunas nesugebėjo išnaudoti anksčiau.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų