Taupūs ir draugiški aplinkai
Pastarieji keleri metai paliko ryškų įrašą Kauno viešojo transporto metraščiuose. Pernai „Kauno autobusai“ baigė įgyvendinti 24 mln. eurų vertės sutartį, nupirkę ir į gatves išleidę 100 naujų hibridinių autobusų „MAN Lion’s City“. Be jų, vos per kelerius metus nupirkti dar 25 „Temsa LF12“, 56 mažesnės talpos autobusai „Mercedes-Benz“ ir 85 troleibusai „Solaris“.
Kol visi jie sėkmingai kursuoja po miestą, pagrindinis Kauno miesto keleivių vežėjas nestabdo ir kryptingai tobulina paslaugą.
Praėjusią savaitę pasirašytos sutartys dėl 64 naujų hibridinių suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra varomų autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 m) ir 25 trijų ašių (18 m). Jų bendra vertė siekia 21,5 mln. eurų. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“.
Pirkimai: UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius M.Grigelis ir UAB „Adampolis“ regiono pardavimų vadovas V.Keršys praėjusią savaitę pasirašė sutartis dėl 64 naujų hibridinių suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra varomų autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 m) ir 25 trijų ašių (18 m). (Kauno m. savivaldybės nuotr.)
„Laimėtojo pasiūlyta kaina buvo išties konkurencingiausia – 291 tūkst. eurų už vieną 12 m autobusą ir 407 tūkst. – už triašį. Esame patikrinę ir įvertinę šio gamintojo autobusus tiek pagal degalų sunaudojimą, tiek ir pagal išmetamus teršalus, todėl tikime, kad šis projektas bus naudingas miestui. Siekiame, kad Kaune kursuotų šiuolaikiški ir modernūs autobusai, nes viešasis transportas – esminis žingsnis darnaus judumo link“, – teigia UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Pasirodys kitąmet rudeniop
Kaune pirmą kartą bus pristatyti nauji trijų ašių 18 m ilgio, sudvejinti, autobusai, kurie talpins apie 130 žmonių ir važiuos didžiausiais keleivių srautais pasižyminčiais maršrutais.
„Euro 6“ emisijos standarto varikliais aprūpintus ekologiškesnius, ekonomiškus, modernaus dizaino autobusus pristatė žinomas ir pripažinimą pelnęs Vokietijos gamintojas MAN. Skaičiuojama, kad per metus naujieji hibridiniai autobusai „MAN Lion’s City“ sutaupys apie 694,2 t CO², palyginti su senaisiais autobusais, o degalų sąnaudos sumažės net 15–18 proc.
„Pirmieji autobusai Kauną turėtų pasiekti kitų metų antroje pusėje, likusieji – metų pabaigoje“, – žada MAN gamintojo atstovo mūsų šalyje, UAB „Adampolis“ regiono pardavimų vadovas Vytautas Keršys.
Aplinką tausojančiuose hibridiniuose autobusuose veikiantis patvarus elektrinis variklis elektros energiją panaudos transporto priemonei pajudant iš vietos, o stabdant – ją kaups. Pažangi sukauptą energiją konvertuojanti hibridinė technologija leis ne tik optimizuoti sunaudojamų degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, bet ir sumažins aplinkos triukšmą – šių transporto priemonių judėjimo garsas bus minimalus.
Dėmesys keleivių saugumui
Keleivių komfortas – vienas svarbiausių aspektų įsigyjant naujų transporto priemonių. Žemagrindžiuose autobusuose patogiai keliaus ir tėveliai su vežimėliais, ir negalios paliesti žmonės. Patogios ir ergonomiškos sėdynės, salono LED apšvietimas ir kondicionavimo sistema, USB jungtys – atributai, be kurių neapsieinama keliaujant šiuolaikiško autobuso salone. Visa tai keleiviai ras ir naujuose MAN hibriduose.
Tobulinant naujų autobusų technines specifikacijas, didelis dėmesys skirtas keleivių saugumui užtikrinti. Numatytos keturios vaizdo stebėjimo kameros fiksuos važiuojamąją kelio dalį ir keleivius salone. Įmontuota apsaugos sistema, susijusi su keleivių išlaipinimu, – transporto priemonei pajudėjus, blokuojamas durų atidarymas, o atidarius duris, automatiškai suveiks stabdžių sistema.
Prestižinis įvertinimas patvirtina, kad įsigyjami autobusai – saugiausi ir pažangiausi: 2019 m. „Busworld Awards“ konkurse pristatytas „MAN Lion’s City 12 G“ laimėjo kategorijoje „Safety Label Bus“.
Galima kviesti žodžiais, kalbomis, bet kur kas geriau imtis konkrečių darbų. Kaunas kaip tik tai ir daro.
Praėjusiais metais Kauno autobusų parką papildžius 100 hibridinių autobusų „MAN Lion’s City“, mieste eksploatuojamo viešojo transporto amžius tapo jauniausias Lietuvoje ir mažesnis net už ES vidurkį – 6,16 metų. Kitąmet atvyksiantys 64 naujieji pirkiniai šį rodiklį dar žymiai pagerins.
Pasiteisinusios inovacijos ateičiai
„Aplink girdime nemažai raginimų persėsti į viešąjį transportą vietoj nuosavų automobilių. Galima kviesti žodžiais, kalbomis, bet kur kas geriau imtis konkrečių darbų. Kaunas kaip tik tai ir daro. Turime naujausią autobusų ir troleibusų parką, kokio iki šiol niekada nebuvo, bet nestovime vietoje ir žiūrime į priekį.
Kaunas auga, gyventojų skaičius ir tankumas didėja, todėl turime užtikrinti, kad žmonės mieste judėtų patogiai ir greitai. Naujieji autobusai, neabejoju, tikrai prie to prisidės“, – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Meras pastebi, kad jau kuris laikas Kauno viešajame transporte veikia modernūs komposteriai, bilietų įsigijimo ir žymėjimo sistema tapo dar patogesnė. Per ketverius metus sistema „Žiogas“ pasinaudota jau daugiau kaip 50 mln. kartų. Apie pageidavimus jungtis ir naudotis tokia platforma vis dažniau užsimena ir kitos savivaldybės.
Pažangi hibridinė technologija leis ne tik optimizuoti sunaudojamų degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, bet ir sumažins aplinkos triukšmą – šių transporto priemonių judėjimo garsas bus minimalus.
Naujausi komentarai