Visi trys Lietuvos oro uostai praėjusiais metais aptarnavo 4,8 mln. keleivių – tiek žmonių išskrisdami ar parskrisdami iš svetur apsilankė keleivių terminaluose. Oro uostų darbuotojai žino – mobiliojo ryšio telefonai, piniginės, šalikai ar mylimiausias meškutis kartais netyčia pasimeta ir neišskrenda lėktuvu kartu su savo šeimininkais.
"Jei daiktai paliekami terminale, jais rūpinasi oro uostas, o jeigu lėktuve, jie perduodami antžeminio aptarnavimo kompanijoms, kurios dažniausiai turi radybų biurus", – paaiškino Lietuvos oro uostų komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė.
Pamesti daiktai oro uostose yra saugomi šešis mėnesius. Jei tai maisto produktai – 24 valandas, o rasti dokumentai ir pinigai perduodami policijos pareigūnams.
Lietuvos oro uostuose – Vilniuje, Kaune ir Palangoje – yra sukurta duomenų bazė, kurioje registruojami terminaluose rasti daiktai. Jiems suteikiamas unikalus radinio numeris. Daiktai yra aprašomi ir nufotografuojami. Visi jie saugomi pačiame oro uoste. Vilniuje yra įrengta speciali saugykla, kurioje daiktai grupuojami pagal kategorijas, kad prireikus būtų galima greitai surasti reikiamą daiktą.
Pasak A.Mažeikytės, Kauno oro uoste per penkis šių metų mėnesius surasti tik trys pamesti daiktai – du laikrodžiai ir planšetinis kompiuteris. Gerokai labiau išsiblaškę keleiviai Vilniaus oro uoste, kur šiemet jau paliko apie 350 daiktų.
Jeigu per 6 mėnesius daikto šeimininkas neatsiranda, savininku tampa oro uostas.
"Pastebėjome, kad keleiviai gana retai kreipiasi dėl pamestų daiktų", – sakė Lietuvos oro uostų atstovė. Dažniausiai oro uostuose randama IT technika ir jos priedai, dokumentai, pinigai, banko kortelės, drabužiai – diržai, kepurės, šalikai, pirštinės, bižuterija bei maisto produktai. Pasitaiko ir tokių atvejų, kad keleiviai palieka lagaminus ar maišelius, pilnus savo daiktų, kelionines pagalvėles, knygas, o vaikai – žaislus. Jeigu randami įtartini daiktai, oro uosto Aviacijos saugumo pareigūnai imasi visų reikiamų priemonių, kad įsitikintų, jog jie nekelia grėsmės kitiems keleiviams.
Jeigu ką nors palikote ar pametėte oro uoste, informacija apie rastus daiktus teikiama bendruoju Lietuvos oro uostų klientų aptarnavimo telefonu. Užtenka apibūdinti pamestą daiktą, tuomet specialistai duomenų bazėje patikrina, ar toks daiktas joje užregistruotas. Jeigu taip, keleiviui ar jo atstovui reikia kreiptis į oro uosto Aviacijos saugumo skyrių ir susitarti dėl daikto atsiėmimo.
Jeigu per 6 mėnesius daikto šeimininkas neatsiranda, savininku tampa oro uostas. Baterijos, akumuliatoriai, elektros ir elektroninė įranga perduodami utilizuoti. "Planuojame daiktus, kurie į šią sritį nepatenka, perduoti labdaros organizacijoms", – tikino A.Mažeikytė.
Naujausi komentarai