Kiemus okupuoja studentų automobiliai Pereiti į pagrindinį turinį

Kiemus okupuoja studentų automobiliai

2016-01-14 09:35

Aplinkiniai gyventojai turėtų džiaugtis Slėnio gatvėje įsikūrusio Kauno technologijos universiteto (KTU) kaimynyste. Tačiau akademinis kaimynas jiems kelia ir nemažai nepatogumų. Nors universitetas turtingas automobilių stovėjimo aikštelių, tačiau studentai mieliau renkasi alternatyvą kiemuose.

Negali išvažiuoti

Slėnio gatvė sujungia čia esančius KTU pastatus su Studentų gatvėje įsikūrusiais padaliniais, o pastaroji gatvė driekiasi iki B.Sruogos gatvėje išsidėsčiusių fakultetų. Akademinės visuomenės kaimynystėje gyvenantys kauniečiai tvirtina pavargę kas rytą įveikinėti kliūčių ruožus, kuriuos sukuria studentai palikdami savo automobilius tol, kol baigsis paskaitos.

"Taip yra ne tik mūsų gatvėje. Identiška situacija skundžiasi ir Studentų, ir B.Sruogos gatvėse gyvenantys kauniečiai, – visų vardu kalbėjo Slėnio gatvės gyventojas Alvydas Peištaras. Šįryt negalėjau išvažiuoti. Visa gatvelė buvo taip užstatyta automobiliais, kad išvažiuoti nebuvo jokių galimybių."

Slėnio gatve leidžiantis Zoologijos sodo link yra nedidelė įvaža prie gyvenamųjų namų. Čia studentai ir palieka savo automobilius. "Jie neturi kitos išeities ir stato ten, kur tik randa laisvesnį plyšiuką", – nors ir nepatenkintas situacija, studentų pusėn stojo A.Peištaras.

Prie KTU pastatų yra antžeminės ir požeminės automobilių stovėjimo aikštelės. Gyventojų skaičiavimu, jos apkrautos vos 30 proc., dažniausiai būna pustuštės. A.Peištaras tvirtino kreipęsis į KTU Ūkio departamento direktorių Svajūną Jakutį.

Čia kaunietis išgirdo apie KTU vizijas studentų miestelį paskelbti nevažinėjimo zona, tačiau, paklausęs, kur tada studentai dės automobilius, citavo Ūkio departamento vadovo atsakymą: "Mes nesikišame į jūsų kiemą, jūs nesikiškite į mūsų."

Papildomos aikštelės

A.Peištaras pasakojo, kad gatvės gyventojai kovoja dėl tvarkos. Jis pats ne vieną nuotrauką, kurioje užfiksuota, kaip automobiliai palikti ant žalios vejos, yra nusiuntęs į policiją. Kaimynai esą taip pat neatsilieka. Kaunietis patvirtino, kad nepaisantys ženklų automobilių savininkai baudžiami, tačiau situacijos tokie kovos būdai nekeičia.

"Universitetas turėtų išspręsti parkavimo problemą. Jie turi savo griūvantį klubą "Kolegos". Toje vietoje galėtų pasistatyti penkiaaukštį garažą ir problemos neliktų, visi studentai tilptų. Tai turi būti naujoviškas sprendimas, o ne sovietinis požiūris", – įsitikinęs kaunietis.

KTU Viešųjų ryšių projektų vadovė Eglė Šliurpaitė nurodė, kad universiteto teritorijoje parkavimo aikštelėmis gali naudotis visi akademinės bendruomenės nariai. Į aikšteles, kuriose įrengti automatiniai kelio užtvarai, patenkama pagal fakultetų nustatytą tvarką.

E.Šliurpaitė neneigė, kad yra aikštelė į kurią patenka tik darbuotojai ir verslo įmonių atstovai. Tačiau kaip alternatyva yra įrengta papildoma aikštelė Radvilėnų plente. "Ši aikštelė yra KTU Studentų miestelyje, tačiau šiuo metu nėra visiškai užpildoma", – dėstė KTU atstovė.

Siūlo keisti įpročius

Universitetas neneigia, kad Slėnio gatvės bendruomenės atstovai kreipėsi dėl studentų automobilių parkavimo šioje gatvėje. Kreipėsi ir į savivaldybę. Parkavimas Slėnio gatvėje buvo uždraustas. "Universitetas negali komentuoti privačių namų kiemų automobilių parkavimo tvarkos, kurią nustato patys gyventojai arba savivaldybė", – aiškino E.Šliurpaitė.

Universitetas skelbiasi esantis pasirengęs atvirai diskutuoti su visų bendruomenių atstovais. Studentų miestelio teritorija ribota, todėl automobilių parkavimo problema jaučiama visoje universiteto valdomoje teritorijoje.

"Automobilių skaičiaus mažinimas universitete ir visame Kauno mieste – didelis iššūkis. Jis gali keistis, keičiantis mobilumo įpročiams, renkantis alternatyvias transporto priemones: viešąjį transportą, dviračius, ėjimą pėsčiomis. Universitetas pagal visas išgales investuoja į alternatyvaus mobilumo priemones – dviračių saugyklas, takų atnaujinimą ir pan. Kritinėse vietose įrengiame papildomas parkavimo vietas", – pastangas minėjo universiteto atstovė.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras taip pat siūlo jaunimui keisti mobilumo įpročius: "Studentai galėtų daugiau naudotis visuomeniniu transportu arba dviračiais. Visoje gatvėje sustatyti draudžiamus ženklus – būtų ne pati geriausia išeitis." Vedėjas pabrėžė ir tai, kad buvo atsižvelgta į ne vieną gyventojų rašytą raštą ir leista sustatyti draudžiančius stovėti ženklus.

Pasak vedėjo, dėl automobilių užstatymo daugiau kreipėsi arčiau K.Baršausko gatvės gyvenantys kauniečiai. Tačiau vedėjas patikino, kad jei gaus gyventojų skundą, ims analizuoti ir Slėnio gatvės problemą bei ieškoti išeičių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra